2025-07-17, 14:21
Medlem
Jag tycker att det är mer anmärkningsvärt med det motsatta. Dvs matbutiker i områden med stor del invandrare men ändå är alla de anställda helvita. Samma sak är vanligt att se på badhus. Speciellt invandrarmän är ovanligt att se på såna jobb och om man ser dem så blir de aldrig långvariga. Jag tror att det är för att de inte klarar av att vara trevliga och framför allt att de inte kan hantera kritik från missnöjda kunder.
Citera
2025-07-18, 09:52
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du trodde alltså att det inte pågick något folkutbyte? Är det korrekt?

Att invandrare jobbar är ju iofs bra, men tyvärr så sänker det också standarden där de jobbar.

Vilken standard är det, jobben som svenskarna inte vill räknas dom jobben med eller försöker man klaga där med.
Citera
2025-07-18, 09:55
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är du nöjd med att bli ersatt av en främling du inte har något gemensamt med?

Ditt sak är att utföra ditt jobb och inget annat. Jag har ingenting gemensamt med någon svenne på mitt jobb trots vi utför vi jobben.
Citera
2025-07-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De jobbar hårt men tjänar inte så mycket som etniska svenskar Om svenskarna var beredda att gå ner till deras lönenivå så hade fler kunnat få jobb

Lönerna i invandrartäta branscher är låga just pga att de domineras av invandrare.
De är som en stor blyvikt som ställts på branscherna och hållit nere all löneutveckling i trettio års tid*. Det är svårt att få en skälig lön när det finns en outsinlig källa av arbetskraft som är beredd att jobba för skitlön** i utbyte mot uppehållstillstånd, och dessutom beredd att jobba svart***. Varför vi skulle hylla invandrare för detta övergår mitt förstånd.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...lig-manadslon/

*Undantaget är möjligtvis vården. Men detta gäller endast kvalificerad vård, exvis sjuksköterska. Springschasarna ligger fortfarande i botten av löneligan.

**De är helt ointresserade av att göra ett bra jobb. Det är också därför de frodas i branscher där även arbetsgivaren skiter i om de gör ett bra jobb eller ej. Vård exvis. Verksamheten är skattefinansierad, så ingen i verksamheten känner något personligt ansvar. Och dessutom, vad fan ska gamla och skjuka göra åt saken om de får dålig service?

***Och väldigt ofta dryga ut lönen med kriminell verksamhet vid sidan om.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2025-07-18 kl. 11:01.
Citera
2025-07-18, 10:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Lönerna i invandrartäta branscher är låga just pga att de domineras av invandrare.
De är som en stor blyvikt som ställts på branscherna och hållit nere all löneutveckling i trettio års tid*. Det är svårt att få en skälig lön när det finns en outsinlig källa av arbetskraft som är beredd att jobba för skitlön** i utbyte mot uppehållstillstånd, och dessutom beredd att jobba svart. Varför vi skulle hylla invandrare för detta övergår mitt förstånd.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...lig-manadslon/

*Undantaget är möjligtvis vården. Men detta gäller endast kvalificerad vård, exvis sjuksköterska. Springschasarna ligger fortfarande i botten av löneligan.

**De är helt ointresserade av att göra ett bra jobb. Det är också därför de frodas i branscher där även arbetsgivaren skiter i om de gör ett bra jobb eller ej. Vård exvis. Verksamheten är skattefinansierad, så ingen i verksamheten känner något personligt ansvar. Och dessutom, vad fan ska gamla och skjuka göra åt saken om de får dålig service?

Ska kommentera det fetade. Detta är en av de viktigaste orsakerna till varför det finns många invandrare i vissa yrken och varför lönen är låg. Cheferna kan inte verksamheterna, inte heller ledningen och ingen av dessa har något ansvar för patienterna eller brukarna. Svenskar slutar i dessa yrken för att möjligheten att göra ett bra jobb inte längre är önskvärt. Och som vi sett i tråden så börjar nu även större butikskedjor med det här. Inom byggbranschen har denna nedgång pågått länge. I förlängningen blir det den organiserade brottsligheten som tar över.
Citera
2025-07-18, 11:07
Medlem
Jag bor i en liten stad i Skaraborg och här är det bara Svenskar som arbetar. Finns knappt invandrare här.
Citera
2025-07-18, 21:48
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Eftersom dom är ockupanter, vill palestinier umgås med israeler?

Vill Ryssarna umgås med ukrainarna. Ditt sak är att utföra ditt jobb och inget annat. Jag har ingenting gemensamt med någon svenne på mitt jobb trots vi utför vi jobbenen. Och lite ironiska ska den arbetslösa svenne komma och klaga när du själv vägrar att arbeta för att det bidrar till mångkulturen.
Citera
2025-07-18, 21:50
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Nej vi klagar på att dom ockuperar sverige!
Man får försöka undvika dom så mycket som det bara är möjligt.

Kanske jobba så har du rätt att prata, skäms du inte att ditt land betalar för dig.
Citera
2025-07-18, 21:51
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför?

Tråden själv säger mycket och kommentarerna. [b]Överallt jobbar invandrare känns det som. Har ni märkt samma sak?
Citera
2025-07-18, 21:53
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det är ok så länge dom inte särbehandlas och arbetsgivaren får en rabatt på att anställa en invandrare istället för en svensk ungdom tex

Det är ok så länge dom inte särbehandlas och arbetsgivaren får en rabatt på att anställa en invandrare istället för en svensk ungdom tex Då ska man sköta sig också.
Citera
2025-07-18, 21:55
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Invandrarna på mitt jobb: kommer alltid till jobbet, jobbar gärna extra, VAB:ar inte, är sällan sjuka, ej långtidssjukskrivna, är flexibla, tar inte sommarsemester, intrigerar inte etc. Alltså motsatsen till random svensk kvinna...

Svenskar gör precis tvärtom det du skrev.
Citera
2025-07-18, 22:07
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Vad är problemet?

Bland tusentals irriterande problem, så är nog det att den afrikanske Läkaren inte vet att Sockersjuka är en synonym till Diabetes det farligaste problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in