2025-04-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det är det. De är ju trots allt här för att ta över landet. Själv känner jag 5 svenska busschaufförer. Inte får de varsin Oscar för att använda som buttplug för det. Visar ju också på lögnen om att 20% av landets befolkning(invandrarna) skulle vara de som håller upp hela samhället som vissa här i tråden vill mena på.

Ta över landet och ta över landet... Det jag menar är att ju fler som jobbar, desto färre som går på bidrag. Och det är ju positivt.
Citera
2025-04-12, 19:40
Medlem
De jobbar hårt men tjänar inte så mycket som etniska svenskar Om svenskarna var beredda att gå ner till deras lönenivå så hade fler kunnat få jobb
Citera
2025-04-12, 19:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De jobbar hårt men tjänar inte så mycket som etniska svenskar Om svenskarna var beredda att gå ner till deras lönenivå så hade fler kunnat få jobb

Är du redo att sänka din lön. Nej tänkte väl det.
Citera
2025-04-12, 21:32
Medlem
Citat:

Så en invandrare får inte samma lön för samma jobb?
Citera
2025-04-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jo, jag har sett white trash'et med tattueringar över hela kroppen, blått hår, näsringar och bilringar som skvalpar.

Jag pratade om normala svenskar.

Jaha, så beroende på klädstil är man svensk eller inte?
Citera
2025-04-12, 22:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Exakt.

På i stort sett alla slitiga jobb, fruktansvärda tider, eländiga villkor, låga löner, där arbetar de: INVANDRARNA. Våra nutida hjältar. Utan dessa stannar Sverige, bokstavligen. Vem står i kassan på kvällstid? Vem kör din buss, eller Uber? Vem levererar Apotea-lådan hem till dörren? Vem städar på sjukhuset eller företaget? SVAR: Invandraren.

Allt medan Incel Flashback-rasist ligger på socialbidrag och pillar sig i naveln och "hatar invandrare".

Invandrare: Våra hjältar, våra samhällsbyggare, våra föredömen.
Citera
2025-04-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Tråkigt att det ska ta en evighet sen gå till stånd ett bidragstak. Annars tycker man att det skulle vara enkelt att införa. När både herr och fru får krav att gå till jobbet på morgonen blir det knappast några 12 barn.

Jodå. Dessa parasiter har ju fortfarande rätt till mammapenning, bostadsbidrag, efter tredje barnet får man till och med extra barn tillägg. Det summerar till en hel lön i slutändan.

Så länge Sverige ger våra skattepengar hej vilt till alla bidragstagare, kommer det tyvärr inte ske en ändring.

Sydamerika eller andra länder. Har du inte jobb så har du inte jobb. Lös det.

Här får man bidrag på bidrag, JA det är bra till de som jobbat och bidragit och är i behov av hjälp. Men att komma hit och från dag 1 börjar med bidrag, aldrig jobbat eller anpassat sig i samhället är dessvärre inte ok.

I Sverige har vi för mycket rättigheter & för lite skyldigheter.
Citera
2025-04-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Exakt.

På i stort sett alla slitiga jobb, fruktansvärda tider, eländiga villkor, låga löner, där arbetar de: INVANDRARNA. Våra nutida hjältar. Utan dessa stannar Sverige, bokstavligen. Vem står i kassan på kvällstid? Vem kör din buss, eller Uber? Vem levererar Apotea-lådan hem till dörren? Vem städar på sjukhuset eller företaget? SVAR: Invandraren.

Allt medan Incel Flashback-rasist ligger på socialbidrag och pillar sig i naveln och "hatar invandrare".

Invandrare: Våra hjältar, våra samhällsbyggare, våra föredömen.

Men snälla, på sjukhusen jobbar både svenskar och invandrare, likaså på äldreboendena och demensboendena, apoteken, bussarna och paketbuden är både svenskar och invandrare. Det är liksom vanliga jobb.
Det finns till och med Foodora bud som är svenska. Innan invandrarna vart så många var det mest svenskar som hade dessa jobb.

Sluta höja invandrare till skyarna för att de gör något som istället borde förväntas av dem. Att försörja sig själva.
Citera
2025-04-12, 23:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men snälla, på sjukhusen jobbar både svenskar och invandrare, likaså på äldreboendena och demensboendena, apoteken, bussarna och paketbuden är både svenskar och invandrare. Det är liksom vanliga jobb.
Det finns till och med Foodora bud som är svenska. Innan invandrarna vart så många var det mest svenskar som hade dessa jobb.

Sluta höja invandrare till skyarna för att de gör något som istället borde förväntas av dem. Att försörja sig själva.

Du missar poängen. Du lever i det förgångna. Samhället utvecklas ständigt. Allt hänger ihop (ekonomi) och nya tjänster utvecklas. Det finns inget "innan".

Det som finns är en ständig utveckling till ett bättre sätt att leva. Farmor kan inte förstå hur man kan få hem sina apoteksvaror till dörren 18 timmar senare. Hon behöver inte förstå, för hon har levt i ett tidigare liv.

Vi har många låglöneyrken och tjänsteyrken. De besätts till nästan 100% av våra tappra invandrare. Svensken får steppa upp och göra mer värdefulla jobb. Inte ligga på soffan och slösurfa på "Fria Tider" och "Hata Invandrarna".
Citera
2025-04-13, 21:46
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Rasistiskt eller inte det där är urvattnat epitet idag och betyder noll.
Har du läst tråden så fattar du varför det är svårt för etniska svenskar få normala arbeten som typ inte kräver allt för mycket studier.

Orsaken? Ja det är att någon eller några gett sig fan på byta ut svenska folket mot andra folk med mörkare hudtoning.
Varför? Ja det är vi många som undrar vad vinning på det skall vara.

Men den som fortfarande idag hävdar att det inte pågår folkutbyte är en idiot.

Ville naturligtvis ha din åsikt i egenskap av tidigare handläggare på försäkringskassan (som jag uppfattat att du sa dig ha varit) och orsaken till att ni avslår svenskars och etablerade invandrares ärenden men alltid godkänner kriminella och uppenbara bedrägerier.
Citera
2025-04-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3acts
Framförallt invandrarmän i serviceyrken. Man ser aldrig någon invandrad kvinna i restaurangerna som de driver, om det är någon kvinna så är det svenska tjejer de anställer oftast. Det finns heller inga kvinnliga taxichaufförer längre. Samma sak gäller i snabbmatsrestauranger som donken, där är det enormt många unga invandrarkillar och svenska tjejer men inte så många svenska killar eller invandrartjejer. I mataffärer ser man också främst unga män.

Kan det vara så att svenska män och utländska kvinnor inte behöver dessa yrken eftersom dessa är grupperna som utbildar sig vidare till högpresterande yrken olikt svenska kvinnor och utländska män? Man måste väl tänka logiskt.
Citera
2025-04-14, 14:04
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Ville naturligtvis ha din åsikt i egenskap av tidigare handläggare på försäkringskassan (som jag uppfattat att du sa dig ha varit) och orsaken till att ni avslår svenskars och etablerade invandrares ärenden men alltid godkänner kriminella och uppenbara bedrägerier.

Ja jag har inte sagt vilken svensk myndighet jag har suttit på.
Har egentligen inte tänkt precisera det heller.

Men när jag jobbade så var det väl ungefär hälften svenskar och hälften utlänningarna som jobbade på min avdelning så jag kunde ju själv se att vi behandlade utlänningarna annorlunda än de vita svenskarna.

Och när man plötsligt börjar påtala det så ber man obehaglig och cheferna börjar tycker att man har samarbetsvårigheter

Men det är fortfarande så roligt trots att över 10 år sedan jag gick ut med det här. Så är det precis som att svenskarna har vaknat nu sista året och kan se att det jag säger var sant.

Sverige är övertaget av islam men Sveriges befolkning verkar skits i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in