2025-07-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
För att många värmlänningar är ouppfostrade och outbildade missbrukare.
Ungefär som resten av Sverige då. Sedan finns andra sidan av spektrat också, som t.ex. Marcus Wandt (astronaut), Selma Lagerlöf (Nobelpristagare litteratur), Tage Erlander (vår längsta statsminister både till år och längd), Lars Lerin (konstnär), Sven-Göran Ericsson (fotbollstränare), Ernst Kirschsteiger (kreatör & glädjespridare), Pål Jonson (försvarsminister), Rigmor Gustavsson (sångerska), osv. 🌞 Och Sven-Ingvars såklart, Värmlands finest, pôjker alldeles för väluppfostrade för att tala illa om någon...
Senast redigerad av kringkring 2025-07-17 kl. 21:20. Anledning: Tillägg
Citera
2025-07-17, 22:21
Medlem
Lifestealers avatar
kanske blivit nedputtad för en trapp eller dylikt.
Citera
2025-07-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Nu råkar det vara den enda lite större staden i Värmland. Men annars förvånar inget mig gällande Värmland. Sveriges bottenskrap. Finns ingen vidrigare plats. Bönder , pundare, raggare. Alla lika svagbegåvade och utan framtid

Har du bott i Värmland eller vad baserar du detta påstående på?
Citera
2025-07-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
För att många värmlänningar är ouppfostrade och outbildade missbrukare.

Precis som i alla andra län i Sverige.
Citera
2025-07-18, 06:10
Medlem
Voivoi28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
Precis som i alla andra län i Sverige.

Karlstad är ett av den långa listan av små skitställen i Sverige! Fullt av narkomaner, kriminella och annat löst dravel. Listan kan göras lång ända från Haparanda i norr till ystad i söder.
Citera
2025-07-18, 08:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vad har detta luder då gjort, månne? Försökt proppa ungen full med knark, då hon själv rusat sig? Blir inte förvånad över någonting, längre. Finns verkligen folk till allt och mer därtill...

Angående Karlstad som stad så är denna fortfarande i toppen av gemytliga städer att bo i - den som inte bott där kan ej heller uttala sig. Ja, de har såklart en hel del problem, vilket alla städer i denna storlek i Sverige har - invandringen inte lika stor såsom i andra städer med liknande invånarantal. Med invandringen följer problem med narkotika, så även i Karlstad.

Undrar just om denna kvinna är ett knarkarluder - det skulle inte förvåna mig alls om hon begått detta brott i samband med drogrus. Kanske en psykos som fått henne att vilja mörda barnet/demonen? Inte första gången om så skulle vara fallet...
Citera
2025-07-18, 09:17
Medlem
Barnet är under 10 år och fick hjälp av andra vuxna i närheten efter att kvinnan utsatt barnet för livsfarligt strypvåld.
Citera
2025-07-18, 09:17
Medlem
NWT har nu uppdaterat lite om vad som inträffat.

Citat:
– Hon har utsatt barnet för livsfarligt strypvåld, säger åklagaren.
https://www.nwt.se/2025/07/18/kvinna...lagaren-7ae10/

Enligt åklagare Lena Bohlin, som NET pratat med, finns indikationer på att det kan vara psykisk sjukdom inblandat.
Citera
2025-07-18, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad har detta luder då gjort, månne? Försökt proppa ungen full med knark, då hon själv rusat sig? Blir inte förvånad över någonting, längre. Finns verkligen folk till allt och mer därtill...

Angående Karlstad som stad så är denna fortfarande i toppen av gemytliga städer att bo i - den som inte bott där kan ej heller uttala sig. Ja, de har såklart en hel del problem, vilket alla städer i denna storlek i Sverige har - invandringen inte lika stor såsom i andra städer med liknande invånarantal. Med invandringen följer problem med narkotika, så även i Karlstad.

Undrar just om denna kvinna är ett knarkarluder - det skulle inte förvåna mig alls om hon begått detta brott i samband med drogrus. Kanske en psykos som fått henne att vilja mörda barnet/demonen? Inte första gången om så skulle vara fallet...

Jag tror det kan vara drogrus som gör att du har så svårt att läsa och ta till dig fakta i fallet?
Citera
2025-07-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crwnThyFrnicatr
NWT har nu uppdaterat lite om vad som inträffat.

https://www.nwt.se/2025/07/18/kvinna...lagaren-7ae10/

Enligt åklagare Lena Bohlin, som NET pratat med, finns indikationer på att det kan vara psykisk sjukdom inblandat.

Så jävla tragiskt, försökt att strypa ett barn.
Är det mamman?
Tidningen är låst så kan du inte ta lite copy/paste på det viktiga och lägga ut här, eller på hela artikeln.
Citera
2025-07-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar24
Så jävla tragiskt, försökt att strypa ett barn.
Är det mamman?
Tidningen är låst så kan du inte ta lite copy/paste på det viktiga och lägga ut här, eller på hela artikeln.

Framgår inte om det är mamman ännu, bara att det finns en relation mellan kvinnan och barnet, som är under tio år.

Citat:
Kvinnan är förhörd men Lena Bohlin vill inte gå in på hur hon ställer sig till misstankarna.

Barnet har efter mordförsöket fått uppsöka sjukvård.

– Men mår efter omständigheterna väl och är inte i ett livshotande tillstånd nu, säger Lena Bohlin.

Som NWT tidigare berättat var det barnet själv som lyckades skaffa hjälp:

– Ja, det fick kontakt med andra vuxna som kunde slå larm.

Kvinnan kommer troligen att ställas inför häktningsdomstol inom kort.
Citera
2025-07-18, 11:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag tror det kan vara drogrus som gör att du har så svårt att läsa och ta till dig fakta i fallet?

Nej, inte börjat dricka ännu - vad har jag missat? Allt?

Edit: Som du ser skrev jag mitt inlägg som du nyss svarade på FÖRE de nyaste uppgifterna om "strypvåld" framkommit!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-07-18 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in