2025-07-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ditt tramsande är rätt underhållande.
Vi får avvakta Candace nya gräv som tydligen ska visa obehagliga kopplingar mellan Epstein och Macrons...
Tramsande?!
Var tramsar jag?

Epstein + Macron?
Nu är Candace Owens igen och peddlar sina scams.
Och människor tror på henne!
Citera
2025-07-17, 18:58
Medlem
KlappMungons avatar
Det underliga är att om det mot all förmodan är sant i så fall inte handlar om nån jobbig "förvirrad snubbe i klänning och helskägg som tjatar om pronomen". Det handlar i så fall om en person som helt och fullt bytt kön och gör sitt bästa för att bli sedd som kvinna till 100%.

De enda som tycker detta skulle vara en "skandal" är exakt samma högertomtar som driver hela grejen. Människor som aldrig i livet skulle rösta på Macron ändå, skulle nu inte rösta på Macron p g a denna "skandal". Jaha.

Det finns inga politiska poäng att tjäna.
Citera
2025-07-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det stämmer ganska väl med hur jag minns det - förutom att det skulle "vimlat" av kameror och fotograferande - jag tror du är minst 15 år för tidig avseende tiden för påståendena. Såhär svarar ChatGPT på frågan vad som kan förväntas i fotväg av någon född 1953 i Frankrike:

Hur många barndomsfoton kan man förvänta sig på någon född 1953 i Frankrike?
Normalmängd barndomsfoton (för en genomsnittlig fransk familj 1950-tal)
Familjetyp Uppskattat antal barndomsfoton
Arbetarklass 1–5 foton (ofta tagna hos fotograf)
Medelklass 5–20 foton
Överklass 20–50+ foton (ibland med egen kamera)
Hur vanligt var fotografier för någon född 1953 i Frankrike upp till 30 års ålder?
1950–1965 Filmkamera var fortfarande dyr. Foton togs vid speciella tillfällen. Svartvitt dominerade.
1965–1975 Fler hushåll fick egna kameror. Färgbilder blev vanligare. Semesterbilder och familjehändelser ökade.
1975–1983 Fotografi blev vardagligare. Ungdomar började fota varandra. Fotoalbum och Polaroid-kameror ökade.

Blir för mycket gissning till att jag går i gång med någon studie.
Minns att min pappa som var skogsarbetare och gilla gå i skogen och fjället före sitta hemma plocka på tekniska prylar, men han hadde 1965-66 ca bandspelare/recorder Tandberg, och flott spegelreflex kamera av tyskt märke. Vilket gjör att jag som är född på den tiden har massor med fotos, och inspelade snurrigheter på band, song, pratande bebis där jag inngår naturligtvis. I alla fall 50-100 fotos innan jag
är 10-12 år. Mycket svart hvit.
Morsan hade "instamatic" og tog nog färg ut på 70-talet.

Den store skilnaden mot dagens situation - man tog inte bilder varje dag och inte 10-50 bilder pr dag.
Det var födelsedagar, jul, påsk och annat firande. Kanskje glömde man bort kameran ett år osv.
Anar inte skilnaden från Frankrike og Skandinavia....
Citera
2025-07-17, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det underliga är att om det mot all förmodan är sant i så fall inte handlar om nån jobbig "förvirrad snubbe i klänning och helskägg som tjatar om pronomen". Det handlar i så fall om en person som helt och fullt bytt kön och gör sitt bästa för att bli sedd som kvinna till 100%.

De enda som tycker detta skulle vara en "skandal" är exakt samma högertomtar som driver hela grejen. Människor som aldrig i livet skulle rösta på Macron ändå, skulle nu inte rösta på Macron p g a denna "skandal". Jaha.

Du meaner att det är helt ok att en president-kandidat och därpå folkvald president ljuger om sin sexualitet och om att hans 'hustru' är född biologisk man, inför det folk som väljer honom och har valt honom i fria demokratiska val?
Citera
2025-07-17, 19:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Blir för mycket gissning till att jag går i gång med någon studie.
Minns att min pappa som var skogsarbetare och gilla gå i skogen och fjället före sitta hemma plocka på tekniska prylar, men han hadde 1965-66 ca bandspelare/recorder Tandberg, och flott spegelreflex kamera av tyskt märke. Vilket gjör att jag som är född på den tiden har massor med fotos, och inspelade snurrigheter på band, song, pratande bebis där jag inngår naturligtvis. I alla fall 50-100 fotos innan jag
är 10-12 år. Mycket svart hvit.
Morsan hade "instamatic" og tog nog färg ut på 70-talet.

Den store skilnaden mot dagens situation - man tog inte bilder varje dag och inte 10-50 bilder pr dag.
Det var födelsedagar, jul, påsk och annat firande. Kanskje glömde man bort kameran ett år osv.
Anar inte skilnaden från Frankrike og Skandinavia....
Tror inte det är skillnad Frankrike/skandinavien - snarare familj/familj. Mina föräldrar efterlämnade typ 10 bilder på mig och mina syskon utöver skolfotona/katalogerna vi ibland fick köpa. Min morbror å andra sidan var en hobbyfotograf som hade tusentals diabilder på familjen - om inte tiotusentals… men att många var ointresserade av fotografering är ett faktum.
Citera
2025-07-17, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du meaner att det är helt ok att en president-kandidat och därpå folkvald president ljuger om sin sexualitet och om att hans 'hustru' är född biologisk man, inför det folk som väljer honom och har valt honom i fria demokratiska val?

Har Emmanuel Macron verkligen sagt att han är heterosexuell och att Brigitte är född som kvinna? Verkar ju skitfånigt att säga… Glöm inte länka källa!

”Jag väntar här” eller hur du brukar uttrycka det….
Citera
2025-07-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilken president och presidenthustru snackar vi om?
Brigitte är född som kvinna.
Men tyvärr, är det personer som vill tro, att brodern, som är ändre, är Brigitte.
Samma personer, som tyvärr, inte verkar förstå att ansiktet åldras, när en blir äldre.
Och som dessutom tror mer på editerade foton på internet, än originalen.
Citera
2025-07-17, 19:20
Avslutad
Citat:
Som raggade upp/groomade en 14-åring när hon/han var 40 år gammal. En mycket viktig detalj.

Citat:
Nej. Alla normala människor tycker att det är en skandal att en 40-åring groomar en 14-åring, oavsett kön på 40-åringen. Bara pedofiler slätar över en sån sak. Så varför försöker du släta över det?
Citera
2025-07-17, 19:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vilken president och presidenthustru snackar vi om?
Brigitte är född som kvinna.
Men tyvärr, är det personer som vill tro, att brodern, som är ändre, är Brigitte.
Samma personer, som tyvärr, inte verkar förstå att ansiktet åldras, när en blir äldre.
Och som dessutom tror mer på editerade foton på internet, än originalen.
Du citerar ett inlägg där jag bemöter det här inlägget:
Citat:

Om du läser det noga men trots det har frågor, var så god.
Citera
2025-07-17, 19:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Som raggade upp/groomade en 14-åring när hon/han var 40 år gammal. En mycket viktig detalj.

Nej. Alla normala människor tycker att det är en skandal att en 40-åring groomar en 14-åring, oavsett kön på 40-åringen. Bara pedofiler slätar över en sån sak. Så varför försöker du släta över det?
Det var ju dock väldigt välkänt bland fransmän redan när han kandiderade (och ändå) valdes till president… så nej - de kan inte ha sett åldersskillnaden som ett jätteproblem, då hade de ju inte valt honom…
Citera
2025-07-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
En av bilderna som påstås visa Brigitte och hennes elev Macron, den har ursprungligen inte en ung Macron i bilden. Utan Macron's huvud har editerats in i bilden.
Citera
2025-07-17, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag förstår Brigitte, när hon inte vill sprida bilder.
Bland annat på grund av personer som skriver att de är fejk, etc.
Vet du någon annan person med liknande position i samhället där stora delar av dennes liv är terra incognita?

Citat:
Jag förstår skolan.
Förstår du varför skolan inte vill dela skolfoton?
Om inte, varför förstår du inte?
Nej, vi förstår inte det om det nu inte handlar om att dölja något med allmänintresse.

Förstår du?

Citat:
Xavier?
Finns ens personen, eller är det bara en alias för en bedragare?
Jag har inte sett bevis för att Xavier är Xavier.
Har det i så fall någon som helst betydelse för sanningshalten i det denne skriver, med hänvisade källor?

Bättre kan du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in