Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2025-07-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Blev så ledsen när jag såg Skifs....han såg riktigt sjuk ut.
Nån som vet om han fått cancer eller så?

Han är så vitt jag vet helt frisk. Däremot börjar åldern ta ut sin rätt.
Citera
2025-07-15, 21:59
Medlem
Då hoppas jag på det!
Citera
2025-07-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag trodde att Allsång på Skansen var en svensk tradition men alla artister är ju blattar och negrer. Allsång har blivit hiphop a la blattesång.
...och trots det så är väl enda utrikesartisterna som dykt upp första fyra avsnitt ..,...KAJ ?

Fick vi bästa allsång för året med stående publik och Gretakula sjungande Michelangelo ?

Efter att Aftonhoran eller någon från ledningen av alla utbrytar-vänsterpartier skällt och viftat i två dagar över små svenska flaggor på utdelade hattar är det dags försteg två.
....Var det ekologisk bomull från demokratiskt land eller containervara från Temu ??

Inte exakt rätt men sannolikt samma kvalitet (100% polyester) för 129 kr.
https://www.partykungen.se/solhatt-sverige-103324.html.
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-15 kl. 22:06.
Citera
2025-07-15, 22:23
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
...och trots det så är väl enda utrikesartisterna som dykt upp första fyra avsnitt ..,...KAJ ?

Fick vi bästa allsång för året med stående publik och Gretakula sjungande Michelangelo ?

Efter att Aftonhoran eller någon från ledningen av alla utbrytar-vänsterpartier skällt och viftat i två dagar över små svenska flaggor på utdelade hattar är det dags försteg två.
....Var det ekologisk bomull från demokratiskt land eller containervara från Temu ??

Inte exakt rätt men sannolikt samma kvalitet (100% polyester) för 129 kr.
https://www.partykungen.se/solhatt-sverige-103324.html.
Ja du, jag gav upp efter ca en kvart, sen så satte jag på en film istället. Det var absolut sista gången jag såg på Hiphop/ rap på Skansen.
Citera
2025-07-15, 22:27
Medlem
Knotknets avatar
Allsång på Skansen ör ett fantastiskt program som jag hoppas får överleva länge till. Pernilla gör det jävligt bra, bör hon kliver av hoppas jag Keyyo tar över som programledare.
Citera
2025-07-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Allsång på Skansen ör ett fantastiskt program som jag hoppas får överleva länge till. Pernilla gör det jävligt bra, bör hon kliver av hoppas jag Keyyo tar över som programledare.
Keyyo eller Carin da Silva skulle vara lämpliga efterträdare!
Jag hoppas Pernilla slutar efter denna säsong!
Programmet tappar i både kvalitet och tittarsiffror!
Pernilla är för jag fixerad och det är alldeles för mycket familj i programmet!
Hon är inte nog påläst , tex ifjol när hon inte hade en aning om vem Edith Södergran var, eller häromveckan vart Arvika egentligen ligger!

Hon gör det okej i stort , men är ju ingen Sanna Nielsen, inte alls lika mångsidig och begåvad, men vem är det å andra sidan !
Citera
2025-07-16, 01:12
Medlem
Bäst ikväll var " man ska ha husvagn" och Keyyos guppande Mega meloner!
Citera
2025-07-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyhetsnytt
Skulle inte bli förvånad att SVT förlänger Pernilla 1 säsong till.

Mest troligt att det blir en man vid byte av programledare, men vem isåfall?
Kan bli en mörkhyad för att inte trampa på diskriminerings tröskeln.

1979–1993: Bosse Larsson.
1994–2003: Lasse Berghagen.
2004–2010: Anders Lundin.
2011–2013: Måns Zelmerlöw.
2014–2015: Petra Marklund.
2016–2022: Sanna Nielsen.
2023–: Pernilla Wahlgren.
2026 ???
Keyyo eller Carin da Silva,! Klockrent!
Citera
2025-07-16, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Bäst ikväll var " man ska ha husvagn" och Keyyos guppande Mega meloner!
Håller med och lägger till möhippan som kom till programmet och sjöng allsång. Ett udda inslag och det blev riktigt lyckat!
Citera
2025-07-16, 13:55
Avslutad
Ja! Pernilla framstår också som mer sympatisk när hon inte bara pratar om sig själv. Hon har kört fast i det där pga att det funkat så bra i realityshowen. Det märks att produktionen tagit till sig av kritiken förra veckan. Inte ett enda skämt om Pernilla och inga wahlgrenare i publiken.
Citera
2025-07-16, 16:05
Medlem
psaks avatar
Hur hanterar de om två eller fler artister väljer samma allsång? Är det popularitetsstatus som avgör vem som får den eller helt enkelt turordning, den som framträder tidigast i säsongen? (turordningen bestäms väl innan artisterna får välja allsång?) Och får den 'förlorande' artisten första tjing nästa säsong då så stackaren inte behöver vika ner sig en gång till? Fan vad mycket funderingar.

Hoppas Skifs-gubben inte är på väg neråt än. Den där möhippan var trevlig tycker faktiskt jag också.
Citera
2025-07-16, 18:49
Medlem
Kollar man på SVT play från Allsången från den 15/7 så låter Meira Omars
framtränade katastrofalt, man hör bara hennes röst och det låter bedrövligt,
mimar hon låten och så har de råkat lägga ut ljudet från enbart hennes mic på SVT Play?
Kan inte minnas att det lät så när man såg programmet direkt i tv:n.

Lyssna från 19:09

https://www.svtplay.se/video/8myWrP5/allsang-pa-skansen/johnossi-ison-och-fille-meira-omar-m-fl?video=visa&position=1149
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in