2025-07-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Så har det varit i hundratals år. De är dessutom extremt illojala mot varandra.

Vi i väst tror att muslimer är en enda stor grupp som tycker likadant.

Nej det tror vi inte. Inte generellt.
Citera
2025-07-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Nej det tror vi inte. Inte generellt.

Jo, just generellt.
Citera
2025-07-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag ser att du inhämtat din "fakta" från fake news CNN.

Jag har tagit denna informationen från flera olika källor.
Reuters.
Euronews
BBC
The Guardian
France 24
Och även CNN.

Vad är det du menar är felaktigt?
Citera
2025-07-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag har bilat genom Spanien många ggr och knappt sett en enda förutom lite i Barcelona och en ett par städer i Almeria. I kustorterna från Costa brava ner till Costa del sol ser man knappt en enda neger förutom ett par blånegrer som säljer väskor på stranden och någon enstaka negerturist från England typ. När jag var i Torre del mar, Roses, Elche, Almenucar, Torrox och Nerja fanns inga negrer. I Benidorm, Moraria, Calpe, Altea och Mojacar var det bara vita turister och spanjorer också. Underbart.
Åker man igenom spanska byar och mindre städer ser man inga heller förutom i undantagsfall. Malaga, Valencia är rent också.

Går ju inte jämföra med Sverige där de första man ser är somaliehuckle kärringar t om i norrländska småstäder eller på bensinnmackar så fort man glider in med bilen, även ibland i Norge. In heller i franska större/mellanstora städer där det är tamejfan araber och negrer överallt i vissa av dom. i alla franska små byar längs landsvägen ser man bara fransmän och nordeuropeiska turister.

Jag bedömer det är 5 ggr mindre utomeuropeer i Spanien jämfört med Frankrike, Tyskland och Sverige, ungefär som Sverige var i mitten eller slutet på 90-talet.
Slår man på spansk tv är det bara spanjorer och spanska par i varenda tv-reklam medans i Sverige innehåller varannan eller fler än så någon invandrare.

Vi är i Spanien på somrarna.Jag brukar säga att Spanien ser mer ut som Sverige än Sverige….Mycket mindre invandrare i Spanien men dom sista åren har muslimerna börjat dyka upp allt mer😟
Citera
2025-07-15, 20:34
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttRiktigtAs
Jag har tagit denna informationen från flera olika källor.
Reuters.
Euronews
BBC
The Guardian
France 24
Och även CNN.

Vad är det du menar är felaktigt?
Ingen av de där källorna är oberoende och pålitlig. Men ibland kommer det lite sanning även från en mytoman.
Citera
2025-07-15, 20:35
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
De som inte gillade Franco får man inte peka ut längre på FB för FOI, men de var kommunister som ville förstöra Spanien. Franco som konservativ noterade det och tog makten. Franco var och är fortfarande hyllad i Spanien idag. Den där gruppen som vann andra VK såg till att Spanien sedan blev vänsterliberalt, i vissa avseenden extremt

Franco var en diktator och styrde med järnhand. Många hatade honom vilket är förståeligt. Han fängslade oliktänkande.

Det jag ville få fram är att spanjorerna inte vill leva under förtryck- att ha sådan massiv invandring är också ett förtryck och det är det ilskan och upploppen gäller.
Citera
2025-07-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Ingen av de där källorna är oberoende och pålitlig. Men ibland kommer det lite sanning även från en mytoman.

Så då kan du lätt länka en artikel från någon av dessa källor, helt valfritt, som det finns felaktig information i.
Citera
2025-07-15, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag har bilat genom Spanien många ggr och knappt sett en enda förutom lite i Barcelona och en ett par städer i Almeria. I kustorterna från Costa brava ner till Costa del sol ser man knappt en enda neger förutom ett par blånegrer som säljer väskor på stranden och någon enstaka negerturist från England typ. När jag var i Torre del mar, Roses, Elche, Almenucar, Torrox och Nerja fanns inga negrer. I Benidorm, Moraria, Calpe, Altea och Mojacar var det bara vita turister och spanjorer också. Underbart.
Åker man igenom spanska byar och mindre städer ser man inga heller förutom i undantagsfall. Malaga, Valencia är rent också.

Går ju inte jämföra med Sverige där de första man ser är somaliehuckle kärringar t om i norrländska småstäder eller på bensinnmackar så fort man glider in med bilen, även ibland i Norge. In heller i franska större/mellanstora städer där det är tamejfan araber och negrer överallt i vissa av dom. i alla franska små byar längs landsvägen ser man bara fransmän och nordeuropeiska turister.

Jag bedömer det är 5 ggr mindre utomeuropeer i Spanien jämfört med Frankrike, Tyskland och Sverige, ungefär som Sverige var i mitten eller slutet på 90-talet.
Slår man på spansk tv är det bara spanjorer och spanska par i varenda tv-reklam medans i Sverige innehåller varannan eller fler än så någon invandrare.

Det är ju märkligt ändå, det kommer väl drösvis med blattar över medelhavet även till Spanien? Vart tar de vägen om det inte dröjer sig kvar och förpestar kusterna? Finns sotet i Spaniens inland?
Citera
2025-07-15, 23:15
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Det är ju märkligt ändå, det kommer väl drösvis med blattar över medelhavet även till Spanien? Vart tar de vägen om det inte dröjer sig kvar och förpestar kusterna? Finns sotet i Spaniens inland?

Negrerna jobbar i växthusen i Almeria regionen som slavar, finns en del städer där omkring där man ser massor av negrer, t ex El ejido och en stad 5-10 km norr om Vera, annars i vissa förorter till t ex Barcelona och vissa andra större städer i inlandet.
Inte fan är dom på kustorterna iaf där turister finns och områden och byar längs ap7/a7 där jag åkt runt.
Citera
2025-07-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvintus11
Vi är i Spanien på somrarna.Jag brukar säga att Spanien ser mer ut som Sverige än Sverige….Mycket mindre invandrare i Spanien men dom sista åren har muslimerna börjat dyka upp allt mer😟
Ok, men går det att se vilka som är Spanjorer
eller Marockaner. Människor med svart hår och solbränna bägge dessa folkslag.
Jag tycker de ser lika ut, kan ha fel
Citera
2025-07-16, 00:10
Medlem
Machiavellys avatar
Ni som säger att svenskar är fega, det stämmer inte.
Svenskar har det senaste 125 åren byggt upp ett land & därmed ett liv (generellt sett) som är extremt välbärgat & komfortabelt jämfört med många andra av världens länder.

Det innebär således att gemene man har extremt mycket att förlora och kommer således inte att gå ut och slåss på stan och riskera karriär, familj & förmögenhet.

Det är därför folk från t.ex. Balkan i allmänhet är mer benägna att göra våldshandlingar eftersom redan från start har du fler Balkanbor som inte har så mycket att förlora än vad du har svenskar.

Du kan fan inte ens få ett lagerjobb i Sverige med misshandel eller liknande på ditt register!
Citera
2025-07-16, 00:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Där nere är en riktig jäkla krutdurk av MENA som flödat in.
Plus att Spanjorerna varit med om det ostliga övertaget för några hundra år sen och inte vill uppleva det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in