2025-07-14, 21:39
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Vet ändå inte vad termerna står för.

Du och Leaston är ju flitiga användare av ai, det går snabbare att kolla upp det den vägen än att jag förklarar. Total 2 och 3 är iaf högintressanta som komplement till Bitcoindominansen.
Citera
2025-07-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Vet ändå inte vad termerna står för.

Se nedan:
Citat:
Total 2 (TOTAL2)
Definition: TOTAL2 är ett marknadsindex som visar det totala marknadsvärdet (market cap) för alla kryptovalutor förutom Bitcoin (BTC).

Syfte: Eftersom Bitcoin dominerar kryptomarknaden, kan dess rörelser dölja trender bland övriga kryptovalutor (altcoins). TOTAL2 används därför för att analysera hur altcoins utvecklas utan Bitcoins påverkan.

Användning: Investerare och analytiker följer TOTAL2 för att avgöra styrkan och trenden på altcoin-marknaden. Exempelvis kan ett stigande TOTAL2 indikera att kapital flödar in i altcoins snarare än att stanna i Bitcoin

Citat:
Total 3 (TOTAL3)
Definition: TOTAL3 är ett marknadsindex som visar det totala marknadsvärdet för alla kryptovalutor förutom Bitcoin (BTC) och Ethereum (ETH).

Syfte: Eftersom både Bitcoin och Ethereum är mycket dominerande, ger TOTAL3 en ännu mer fokuserad bild av hur resten av altcoin-marknaden (alla andra coins än BTC och ETH) presterar.

Användning: TOTAL3 används främst av de som vill analysera eller investera i mindre altcoins och vill se deras utveckling utan att påverkas av de två största kryptovalutorna. Det ger en bättre inblick i trender och momentum bland de mindre projekten på marknaden.
Citera
2025-07-14, 22:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
NU FACKING KRASCHAR VI ALLIHOPA!!! Hahahahha

Let's GO FUCKIN MENTAL ÅHH ÅHH OHH ÅHH OHH.

Var är experterna nu?

Var inte bitcoin en hedge mot inflation?

Var inte bitcoin framtiden?

Skulle inte bitcoin gå till 100K?
Så här några år senare: Jo?
Den skall även gå mot 500k och sen 1M och sen 10M. Räknar med att du kommer tjoa och tjimma på varje liten krasch på vägen.
Citera
2025-07-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så här några år senare: Jo?
Den skall även gå mot 500k och sen 1M och sen 10M. Räknar med att du kommer tjoa och tjimma på varje liten krasch på vägen.
69k till 16k är inte "liten" krasch. Vilken tur att vi aldrig får fler såna dippar. Jag litar på dig 100%.
Citera
2025-07-14, 22:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är det som ska vara sarkasm?
Tror du att du är någon expert på den globala marknaden för att du köpte Bitcoin i en spekulativ fas?

All handel är spekulation. Skillnaden då mot nu är att jag såg framtiden och visionen, du ser det jag såg för 11 år sedan.
Citera
2025-07-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Mannen med kryptotaxin levererar. 🫡
Imårrn släpps CPI y/y. Hur tror du det kan påverka BTC?

https://www.forexfactory.com/calendar
Citera
2025-07-14, 23:07
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Imårrn släpps CPI y/y. Hur tror du det kan påverka BTC?

https://www.forexfactory.com/calendar

Det är med största sannolikhet en nothingburger, och om det inte är det så tror jag att det bara kommer att påverka prisutvecklingen högst tillfälligt
Citera
2025-07-14, 23:10
Medlem
Citat:
Det är med största sannolikhet en nothingburger, och om det inte är det så tror jag att det bara kommer att påverka prisutvecklingen högst tillfälligt
2,6% eller lägre borde innebära fortsatt uppgång denna vecka iaf.
Citera
2025-07-14, 23:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
2,6% eller lägre borde innebära fortsatt uppgång denna vecka iaf.

Ja om det är ett positivt besked så kan det säkert bidra till mer uppgång.
Citera
2025-07-15, 06:05
Medlem
Trevlig shorting nu boys det är inte för sent att lägga.
Citera
2025-07-15, 07:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Som jag ser det så finns det ingen anledning att vara någon annat än maxbullish så länge priset befinner sig över grön och blå stigande diagonal.
Gaussian är även grön på 4H och 1D.

BTCUSD 1D: https://ibb.co/yF235PnT

Lila horisontell är första nivån som är etablerad sedan utbrottet, klart mest bullish är det givetvis om priset respekterar den, men allt över blå stigande diagonal och i synnerhet grön stigande diagonal är definitivt att betrakta som väldigt bullish.

Graf 1D: https://ibb.co/bgrBK0n5

Börjar förövrigt bli synnerligen trött på den judekramande tariff-fittan i vita huset som bidrar till att begå folkmord i Gazaremsan samtidigt som han tror sig vara en kandidat för Nobels fredspris. Vad är det för en jävla värld vi lever i egentligen?
Citera
2025-07-15, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
1 BTC = 1 BTC så länge man inte säljer, som jag skrev innan och som du fortfarande inte förstått att ta till dig.

Du är helt hjälplös.

Först skriver du att "BTC är en hedge mot inflationen" när jag påpekar riskerna kortsiktigt.
Sedan skriver du att du sålde i efterhand
Sedan skriver du 1 BTC = 1 BTC.

Vi gick till 116K inatt.
Du vet inte ett skit om vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in