2022-06-13, 11:39
Medlem
Vansterpartiets avatar
Jag är glad att jag inflationshedgade med bitcoin. Snart är jag rik.
Citera
2022-06-13, 11:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som sagt, ni är patetiska.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bank_runs

https://www.cnbc.com/2022/02/28/long-lines-at-russias-atms-as-bank-run-begins-ruble-hit-by-sanctions.html
Jag är en permabull på bitcoin, precis som du. Trots det var ändå ditt tips om Celsius ganska osmakligt. Att kalla alla som kritiserar ditt dåliga tips för patetiska hjälper inte.

Jag är inte särskilt orolig för bitcoin i sig nu. Det är ett stabilt nätverk och det kommer ta fart igen, när allt annat vänder. Däremot är jag djupt oroad över att räntehöjningarna inte kommer hjälpa mycket förutom att tanka hela världsekonomin. Inflationssnöbollen är i rullning och folk kommer bli fattiga när räntorna höjs. Bra för bitcoin på lång sikt. Katastrof på kort och medellång sikt.
Citera
2022-06-13, 11:42
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bank_runs

https://www.cnbc.com/2022/02/28/long-lines-at-russias-atms-as-bank-run-begins-ruble-hit-by-sanctions.html

Helt klart så är det en dvärg som Celsius med AUM på $15B som sänker cryptomarknaden med $100B.

Nej, detta är större än det lilla skitföretaget.
Citera
2022-06-13, 11:42
Medlem
NU FACKING KRASCHAR VI ALLIHOPA!!! Hahahahha

Let's GO FUCKIN MENTAL ÅHH ÅHH OHH ÅHH OHH.

Var är experterna nu?

Var inte bitcoin en hedge mot inflation?

Var inte bitcoin framtiden?

Skulle inte bitcoin gå till 100K?
Citera
2022-06-13, 11:49
Medlem
DroidBishops avatar
Haha japp less goooo
Citera
2022-06-13, 11:52
Medlem
hazenectars avatar
Rsi indikatorn är nere på samma nivåer som på botten 2018 på veckan, likaså på månaden. Nasdaq och S&p 500 är också nere på nästan samma nivåer på veckan men det som oroar mig en aning är att det på månaden fortfarande finns gott om utrymme att falla ytterligare om man jämför med dotcom-bubblan och finanskrisen 2008-2009. Tyvärr har bitcoin än så länge inte heller visat prov på varken decoupling ifrån finansmarknaden (möjligtvis åt fel håll!) eller som en hedge mot inflation. Kryptotwitter pratar om prismål i 10k-regionen. Ett relief-rally hade varit minst sagt välkommet, nasdaq har olikt bitcoin fortfarande inte tagit ut bottenpriserna vi såg omkring 20-maj. Men om the fed presenterar en ratehike på 75 basis points på onsdag lär det bli blodbad, (igen).
Citera
2022-06-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
NU FACKING KRASCHAR VI ALLIHOPA!!! Hahahahha

Let's GO FUCKIN MENTAL ÅHH ÅHH OHH ÅHH OHH.

Var är experterna nu?

Var inte bitcoin en hedge mot inflation?

Var inte bitcoin framtiden?

Skulle inte bitcoin gå till 100K?

Bitcoin är en riktig Ponzi Scheme och har alltid varit det

“If shoe shine boys are giving stock tips, then it's time to get out of the market.”

När varannan person man träffade på där ute snackade om bitcoin så visste jag vad som väntar runt hörnet...

Historia är när nya människor gör gamla misstag
Citera
2022-06-13, 11:57
Medlem
heggeness avatar
Japp, nu kraschar bitcoin och alla andra kryptos. En av de största aktörerna på marknaden fryser alla uttag, dvs i praktiken konfiskerar kundernas pengar...

Krypto är vår tids tulpanlökar. Det har inget som helst värde och ingen praktisk nytta. Visst, man kan hävda samma sak om guld eller pengar, men detta är saker vars förtroende byggts upp under hundratals och tusentals år.

Ett tag pratade folk om att bitcoin skulle vara stabilt, och en sorts säkerhetsinvestering som dollarn eller guldet. Nu vet vi att det är precis tvärt om, bitcoin är den mest volatila av alla.

Ni som fortfarande har "bitcoin" hos någon online-mäklare lär råka ut för samma sak. Dvs inte att värdet på era coins halveras eller mindre, utan att de helt enkelt konkar och låser bort era pengar. Noll blir det.
Senast redigerad av heggenes 2022-06-13 kl. 11:59.
Citera
2022-06-13, 12:15
Medlem
DroidBishops avatar
Äh, nejsägare säger alltid samma jävla sak vid alla krasher. Som om det vore nått nytt att marknader krashar ibland?

S&P lär åka ner en jävla bit till den också. Allt krashar just nu, det är inget unikt för bitcoin. Allt är ett ponzi

Ha lite faith och gör ett degenköp på $20k istället för att gnälla
Citera
2022-06-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Hela kryptomarknaden är byggd på margin och leverage. Tar man bort den delen så hade market cap sjunkt med väldigt mycket. Perpetual contracts är vad många kör, och dessa finns ju i upp till 125x hävstång.

Det är ju en av anledningarna till volatiliteten, att folk blir likviderade till höger och vänster.

Förstår inte riktigt vad du menar, om du säljer calls, då vill du ju att priset skall gå ner. Om någon exercisar optionen du ställer ut så skall du trolla fram 100 aktier x mängden optioner. Oklart hur du kan hamna utanför en uppgång om du är ägare till certifikatet.

Jag inser att jag är väldigt novis när det gäller krypto, Perpetual contracts har jag liten koll på men fattar att volaliteten är är snabb åt båda håll.
Jag gick en kurs i OMX options.handel där jag lärde mig handelstrategier med derivat. Jag utfärdade köpoptioner på ett befintligt aktieinnehav med 3 månaders löptid för att få avkastning på innehavet. Den som köper optionen av mig får köpa aktien när som helst för given kurs och gjorde det när kursen rusade. Negativ och positiv prisspread, butterfly mfl strategier finns. Dessa optionsstrategier är nog inte applicerade på bitcoin ha ha.
Citera
2022-06-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Japp, nu kraschar bitcoin och alla andra kryptos. En av de största aktörerna på marknaden fryser alla uttag, dvs i praktiken konfiskerar kundernas pengar...

Krypto är vår tids tulpanlökar. Det har inget som helst värde och ingen praktisk nytta. Visst, man kan hävda samma sak om guld eller pengar, men detta är saker vars förtroende byggts upp under hundratals och tusentals år.

Ett tag pratade folk om att bitcoin skulle vara stabilt, och en sorts säkerhetsinvestering som dollarn eller guldet. Nu vet vi att det är precis tvärt om, bitcoin är den mest volatila av alla.

Ni som fortfarande har "bitcoin" hos någon online-mäklare lär råka ut för samma sak. Dvs inte att värdet på era coins halveras eller mindre, utan att de helt enkelt konkar och låser bort era pengar. Noll blir det.

Precis

Vare sig bitcoin går upp eller ner så har ingen någon aning om vad det är som påverkar uppgång och nedgång

Bitcoin är baserad på Greater fool theory och inget annat. Det är staten själva som ligger bakom Bitcoin .

Har inte och kommer aldrig att lägga en kr på Bitcoin. Folk som blev rika på Bitcoin kom in väldigt väldigt tidigt. När man börjar tänka som majoriteten där ute är då man verkligen ska ta en fundering
Citera
2022-06-13, 12:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Du ger direkt livsfarliga och värdelösa rekommendationer till folk och det är vi som är patetiska. Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in