2025-07-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Problemet är att alla kvinnor tror att dom är speciella och tänder på tanken att kunna förändra en man. Har de ingen stark fadersgestalt som kan säga till dem att de är idioter blir det precis så som i dessa fallen.
Dumheter. Dom allra flesta lever med normala män.
Citera
2025-07-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
” Enligt poliserna på plats så är mannen i lägenheten ”JÄTTESTÖKIG” men han uttrycker också ”livsleda” så de bestämmer sig för att köra honom till psykakuten. Där hotar han med att skada en läkare genom att dropkicka honom om han inte passar sig. Efteråt ska läkaren förklara för polisen att om Markus hade lidit av en psykisk sjukdom som gjorde att han inte kunde ta ansvar för sina uttalanden så hade läkaren inte polisanmält honom. Men Markus var varken psykotisk eller manisk. Han var ”helt enkelt inte ett fall för psykiatrin”.”

Jaha, så vem är denne ”Markus”?

Detta är ett typexempel på hur lagen fungerar. Vi hade en person Peter G*thammar med samma problembild. Under tiden som jag arbetade på företaget han han slå sönder 6 st tjejer. Socialen visste vem P*ter Gathammar var men fick inget säga på grund av sekretess, han kanske har blivit en mönstermedborgare efter denna avgiftning. Bostadsbolaget tordes inte säga något till blivande offret eftersom de räknade med att offret kommer att fråga personen om det var sant eller bara svartsjuka från personen som informerat om det. Med hans våldskapital kan man utgå från att han kommer att visa vad han anser om den som skvallrade. När tjejen tröttnar på P*ter och vill göra slut, får hon sig en uppsträckning som heter duga samt att hon kommer att "halka" in i dörrar och väggar. Nu är inte väggar och fönsterrutor konstruerade för att ta upp kraften från en kropp. Det hela slutar med att grannarna ringer polisen som hämtar P*ter och ambulansen som hämtar offret. hyresvärden får nu reda på vad som hänt och gör en besiktning av lägenheten, Resultatet blir att (HG) tjejen blir vräkt samt ersättningsskyldig för alla skador i lägenheten. Resultatet av en icke fungerande lag är en sönderslagen tjej som är vräkt och har en kraftig faktura till bostadsbolaget för skador som P*ter gjort. Nu kan ju hon försöka hyra ny lägenhet eller göra som en kändis, flytta hem till Gotland och äta värktabletter.
Citera
2025-07-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
https://ibb.co/Y4pLTRJ3
https://ibb.co/60sDVxkL
Man kan se modet i ögonen på lille Niklas. En riktig tönt som vill framstå som kriminell med yolo-mentalitet. Usch
Citera
2025-07-14, 16:42
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Man kan se modet i ögonen på lille Niklas. En riktig tönt som vill framstå som kriminell med yolo-mentalitet. Usch
Jag tycker att jag sett honom i olika upplagor i stora delar av landet under minst trettio år. Hans dubbelgångare, med just den stilen, finns i varenda stad och byhåla i landet. Ruskigt!
Citera
2025-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Problemet är att alla kvinnor tror att dom är speciella och tänder på tanken att kunna förändra en man. Har de ingen stark fadersgestalt som kan säga till dem att de är idioter blir det precis så som i dessa fallen.

Nej, alla kvinnor är inte som de kvinnor som blev misshandlade av Markus. Och jag vill gärna tro att inte alla män är som Markus.

Även om den här tråden får mig att tro att väldigt många män är redo att skylla kvinnomisshandlares våld på de misshandlade kvinnorna själva. Och då blir det ju inte kvinnomisshandlarens eget fel, liksom.

Stackars Markus är egentligen oskyldig, verkar ni tycka. Eller åtminstone:

Ja, Markus är väl skyldig, men det som verkligen är intressant är att kvinnorna som blev misshandlade av honom är så uppfuckade att de får skylla sig själva.
Citera
2025-07-14, 17:28
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Kanske. Fast han beskrivs i Expressen som "initialt väldigt kärleksfull". Han ger kvinnorna gåvor och uppvaktar dem med komplimanger innan de är "fast", så tveksamt huruvida de faktiskt inser att han är en varg i fårakläder innan det är för sent och tärningen är kastad. Med andra ord köper kvinnorna "grisen i säcken". Detta är en klassisk "love bombing" taktik som narcissister ofta applicerar och som framförallt är otroligt effektiv mot kvinnor på landsbygden i små hålor som Eslöv.

Jo det är väl så sociopater/psykopater jobbar.
Riktiga män har dålig social-kompetens och specialintressen typ telefonväxlar eller modelljärnväg
Citera
2025-07-14, 17:35
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Nej, alla kvinnor är inte som de kvinnor som blev misshandlade av Markus. Och jag vill gärna tro att inte alla män är som Markus.

Även om den här tråden får mig att tro att väldigt många män är redo att skylla kvinnomisshandlares våld på de misshandlade kvinnorna själva. Och då blir det ju inte kvinnomisshandlarens eget fel, liksom.

Stackars Markus är egentligen oskyldig, verkar ni tycka. Eller åtminstone:

Ja, Markus är väl skyldig, men det som verkligen är intressant är att kvinnorna som blev misshandlade av honom är så uppfuckade att de får skylla sig själva.

Jag är väldigt hatisk, MEN:
Om en kvinna blir tillsammans med en vanlig svensson man som trycker ner och misshandlar henne.
Är det förfärligt och super tragiskt, allt kärlek och stöd till dessa kvinnor. Där har jag mer sympati än någonsin!

Men kvinnor som blir tillsammans med en snubbe som horungen Markus har jag NOLL empati!
Jag avskyr kvinnomisshandlare och framförallt människor som ger sig på barn! Men dessa "markus" kvinnor har själva valt att gå in i en relation med en man med "badboy" utseende och dokumenterat våldsam!

De får skylla sig själva!
HELT KLART!
Citera
2025-07-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Jag är väldigt hatisk, MEN:
Om en kvinna blir tillsammans med en vanlig svensson man som trycker ner och misshandlar henne.
Är det förfärligt och super tragiskt, allt kärlek och stöd till dessa kvinnor. Där har jag mer sympati än någonsin!

Men kvinnor som blir tillsammans med en snubbe som horungen Markus har jag NOLL empati!
Jag avskyr kvinnomisshandlare och framförallt människor som ger sig på barn! Men dessa "markus" kvinnor har själva valt att gå in i en relation med en man med "badboy" utseende och dokumenterat våldsam!

De får skylla sig själva!
HELT KLART!

Ändå intressant att många av er öser så mycket mer skit över de misshandlade kvinnorna än över mannen som misshandlade dem.

Om ni fick bestämma Sveriges lagar, så skulle kvinnorna som blev ihop med Markus får ett längre straff för att de blev ihop med Markus, än Markus skulle få för att han misshandlade kvinnorna.

Så här kommer en ny lag i Svea rikes lag, stiftad av Sveriges arga incels:

Incel-§ 1:

Är du kvinna och blir ihop med fel man, så må du brinna i helvetet. Du ska också dömas till både böter och flera år i fängelse för att du släppte in den olämplige mannen i dina barns hem, din hora. Du ska sitta längre än mannen som slog dig!
Citera
2025-07-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst

Är det bekräftat att det är han som är GM?
Citera
2025-07-14, 20:10
Avslutad
Citat:
Ändå intressant att många av er öser så mycket mer skit över de misshandlade kvinnorna än över mannen som misshandlade dem.

Om ni fick bestämma Sveriges lagar, så skulle kvinnorna som blev ihop med Markus får ett längre straff för att de blev ihop med Markus, än Markus skulle få för att han misshandlade kvinnorna.

Så här kommer en ny lag i Svea rikes lag, stiftad av Sveriges arga incels:

Incel-§ 1:

Är du kvinna och blir ihop med fel man, så må du brinna i helvetet. Du ska också dömas till både böter och flera år i fängelse för att du släppte in den olämplige mannen i dina barns hem, din hora. Du ska sitta längre än mannen som slog dig!

Vare sig kvinna eller man kan ju bli dömd för att de gett sig i lag med en våldsam person, synd om dem men det är ju ett eget och ofta ett medvetet val. Men den som släpper en våldsverkare över tröskeln till sitt hem så att barn blir drabbade bör dömmas lika som våldsverkaren, givet att våldskapaciteten var känd. Att någon kände en attraktion till den farlige/kriminelle/tuffe våldsverkaren är ingen ursäkt!
Citera
2025-07-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Vare sig kvinna eller man kan ju bli dömd för att de gett sig i lag med en våldsam person, synd om dem men det är ju ett eget och ofta ett medvetet val. Men den som släpper en våldsverkare över tröskeln till sitt hem så att barn blir drabbade bör dömmas lika som våldsverkaren, givet att våldskapaciteten var känd. Att någon kände en attraktion till den farlige/kriminelle/tuffe våldsverkaren är ingen ursäkt!

En sådan lag kommer ju förstås huvudsakligen att drabba kvinnor, eftersom de personer som utövar farligt våld huvudsakligen är män.

Män skulle sällan dömas själva för att ha flyttat ihop med farliga personer. Men jo, det var ju en svensk kille som blev ihop med en galen tyska som sedan mördade hans barn när han lämnade henne. Den där svenske killen skulle kanske dömas för att ha blivit ihop med den galna kvinnan?

Hur som helst. I många fall är väldskapaciteten inte känd för motparten. Men observera i fallet Markus att den ena domstolen efter den andra ansåg att Markus inte var farlig, eftersom han enligt egen uppgift hade tagit itu med sitt alkoholmissbruk.

Varför skulle då kvinnorna anse att han var farlig, om domstolarna hade sagt att han inte var det?
Citera
2025-07-14, 20:52
Avslutad
Citat:
En sådan lag kommer ju förstås huvudsakligen att drabba kvinnor, eftersom de personer som utövar farligt våld huvudsakligen är män.

Män skulle sällan dömas själva för att ha flyttat ihop med farliga personer. Men jo, det var ju en svensk kille som blev ihop med en galen tyska som sedan mördade hans barn när han lämnade henne. Den där svenske killen skulle kanske dömas för att ha blivit ihop med den galna kvinnan?

Hur som helst. I många fall är väldskapaciteten inte känd för motparten. Men observera i fallet Markus att den ena domstolen efter den andra ansåg att Markus inte var farlig, eftersom han enligt egen uppgift hade tagit itu med sitt alkoholmissbruk.

Varför skulle då kvinnorna anse att han var farlig, om domstolarna hade sagt att han inte var det?

Om har kände till att tyskan var galen och ändå släppte in henne så borde han dömmas som delaktig till mordet. Väljer man att skaffa barn så tar man på sig ett stort ansvar, ett ansvar som är mycket större än för den egna personen.

När det gäller alla galna män som ändå får tag i kvinnor så kommer man inte undan att våldkapaciteten är känd på förhand. Kanske inte i 100% av fallen, någon slipad “american psycho” figur slinker säkert igenom, men detta är ju ofta män som man inte kan ta miste på, råbarkade, muskliga, tatuerade, stenhård attityd, psykotiskt narcissistiska etc etc. Obegripligt för mig, men uppenbarligen fins ngon lockelse i det farliga.

Tänker t ex på Juha Valjakkala, Åmselemördaren, som fick hundratals beundrarbrev i veckan. Hur var det ens möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in