2025-07-01, 16:08
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag kan dessvärre inte svara på det. Men alla andra tar bort när man ber dom. Lars Save svarar inte på mail ens. Och enligt anmälan jag gjort till IMY så måste han plocka bort mig om jag kräver det.
Nej inte alla, billuppgifter tar inte bort uppgifterna..
Citera
2025-07-02, 15:39
Medlem
StoreSvartes avatar
För att ta bort sig från birthday.se kan man nu använda bankid via denna länk:

https://app.minauppgifter.se/birthday/bankidlogin

Länken för merinfo är trasig och enligt deras skitsida gäller inte GDPR för deras tjänst. Hur sant är det?
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-07-02 kl. 15:45.
Citera
2025-07-02, 19:33
Medlem
StoreSvartes avatar
Nu blir det dubbelpost men med bra info. Här är en fungerande länk för att ta bort sig från merinfo med bankid:

https://www.merinfo.se/ta-bort-mina-uppgifter

Kanske mods kan uppdatera förstaposten med denna länk och den för birthday.se som finns i mitt föregående inlägg?
Citera
2025-07-03, 18:35
Avslutad
När så många tar bort sig från dessa sidor, tror ni de kommer försvinna? Det tar ju bort nästan hela syftet med sidorna.

Tex om man ska flytta och vill kolla vilka som bor i trappuppgången, och kan se 3 av 7 :P
Citera
2025-07-04, 11:05
Medlem
Någon som verkligen blivit bortplockad från upplysning.se ? Har gjort upprepade försök. De vägrar svara.

Ringde precis upp utgivaren. Han lutar sig mot utgivningsbeviset och att han inte behöver svara eller göra något alls. (vilket inte borde vara fallet. Det är inget journalistiskt över upplysning.se)

Någon mer än jag som klagat till IMY ?
Citera
2025-07-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangeH73
Någon som verkligen blivit bortplockad från upplysning.se ? Har gjort upprepade försök. De vägrar svara.

Ringde precis upp utgivaren. Han lutar sig mot utgivningsbeviset och att han inte behöver svara eller göra något alls. (vilket inte borde vara fallet. Det är inget journalistiskt över upplysning.se)

Ja, vi är många som anmält till IMY, därav IMY:s granskning av upplysning och mrkoll. De bryter mot lagen och vi kommer få rätt.
Citera
2025-07-05, 02:01
Medlem
Kan man ta bort sig från Lexbase? Har mailat men är fortfarande kvar, det har gått 5v
Citera
2025-07-07, 15:34
Medlem
Citat:

Ja vi är flera som blivit borttagen från den sidan. Det finns flertal mailadresser i denna tråd du kan skicka mallen till för att underlätta processen. Kom ihåg att det kan ta tid, tog ett par månader här.. Maila hellre för många än för få. IMY ska du självklart anmäla till, gärna i förrgår redan.

Lycka till!
Citera
2025-07-07, 20:16
Medlem
Citat:

Jag blev borttagen i September förra året efter att anmält till IMY. Mitt ärende avslutades dock efter jag blev borttagen.

Skicka in en anmälan till IMY om du inte redan gjort de, ju fler som klagar desto bättre (förhoppningsvis).
Citera
2025-07-14, 13:43
Medlem
v0dkas avatar
Vad är det för fel på fittan Lars Save ?
Tidigare var jag åtminstone dold på upplysning.se om man inte var inloggad. Men nu gäller inte ens det längre?

Hur gör man en IMY anmälan?
Senast redigerad av v0dka 2025-07-14 kl. 13:49.
Citera
2025-07-15, 03:12
Medlem
Tar Lexbase inte bort? Jag blev borttagen från mrkoll och efter det dök jag upp på Lexbase. Jag fanns inte där innan, både jag och en familjevän kunde inte hitta mig.

Jag har mailat Lexbase men är fortfarande kvar 6 veckor efteråt.
Citera
2025-07-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v0dka
Vad är det för fel på fittan Lars Save ?
Tidigare var jag åtminstone dold på upplysning.se om man inte var inloggad. Men nu gäller inte ens det längre?

Hur gör man en IMY anmälan?

Det är nog inte värt att göra någon IMY-anmälan just nu. IMY har inlett tillsyn av MrKoll och Upplysning och din anmälan kommer att läggas ner just nu. Den 9 juli var den sista dagen som MrKoll och Upplysning skulle ha lämnat in sina svar till IMY. Vänta på besked och skicka begäran till Upplysning Checknode AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in