2026-06-12, 22:19
Medlem
semen.12s avatar
Helt ärligt är historia så viktigt? För att få jobba som vakt eller med barn eller med gamla krävs utdrag. Klarar man inte ens den låga gränsen så skiter jag fullständigt i resten.
Jag vill inte hyra ut till en knarklangare eller en som är dömd för vapeninnehav absolut inte till en som har hyresskulder.
Jag är Svensk
Citera
2026-06-23, 20:21
Medlem
Samtalarens avatar
Är det någon som har märkt några negativa konsekvenser av att plocka bort sig själv ur dessa system?
Färre julkort? Myndigheter som ställer till besvär?
Citera
2026-06-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samtalaren
Är det någon som har märkt några negativa konsekvenser av att plocka bort sig själv ur dessa system?
Inget negativt, men betydligt färre försäljare. Kan kanske vara ett lustigt sammanträffande men får nu ett säljsamtal varannan månad, medans jag tidigare fick mellan 7-10 i månaden.
Citera
Igår, 10:09
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samtalaren

Jag har varit bortplockad i snart 2 år och det har skapat exakt noll problem. De som har legitima skäl att söka upp min adress mm utan min inblandning, likt försäkringsbolag, vårdgivare, kreditinstitut mfl prenumererar redan på SPAR, så de har åtkomst till uppgifterna ändå. Den stora skillnaden är att privatpersoner inte hittar uppgifterna och vill jag att någon privatperson ändå ska ha dem så lämnar jag ut dem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in