Citat:
Ursprungligen postat av
Samtalaren
Är det någon som har märkt några negativa konsekvenser av att plocka bort sig själv ur dessa system?
Färre julkort? Myndigheter som ställer till besvär?
Jag har varit bortplockad i snart 2 år och det har skapat exakt noll problem. De som har legitima skäl att söka upp min adress mm utan min inblandning, likt försäkringsbolag, vårdgivare, kreditinstitut mfl prenumererar redan på SPAR, så de har åtkomst till uppgifterna ändå. Den stora skillnaden är att privatpersoner inte hittar uppgifterna och vill jag att någon privatperson ändå ska ha dem så lämnar jag ut dem själv.