Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Jag tror kollapsen sker redan i år. PE fortsätter skena samtidigt som försäljning och intäkter rasar, bagholders pekar på icke-existerande produkter som om dessa skulle rädda det sjunkande skeppet, dom inbillar sig att Tesla existerar i ett vacuum utan konkurrens. Patetiskt.
Tesla dyker om inger nytt händer, så ser jag det.
Nu vet vi ju dock att Robotaxi är på gång, men de stora investerarna vill se pengar på earningscall. Så länge man inte ser några stora inkomster så händer inget stort skulle jag säga.
Lite samma sak med Optimus, så länge man inte ser att pengarna börjar rulla in så kommer man inte slänga in någon stor investering.
Lägg därtill att Tesla inte kommit med någon stor ny modell på länge. Cybertruck är mest för USA och det gick inte alls så bra som man trodde, så den är ute ur spelet. Kvar är egentligen bara Model 3 och model Y som vanligt. Dessa modeller är folk less på och köper andra märken. Tesla måste verkligen komma med någon ny stor modell som säljer som 3 gjorde elllr som Y har gjort. Alltså en massmarknasprodukt och den måste komma snart. Helst detta år.
En nedbantad Model Y räknas inte riktigt som man hört rykten om.