2025-07-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det konstigaste är väl att väldigt många borde veta om han har arbete eller helt enkelt försörjer sig på only fans som någon uppgav att han hade konto där? Någon uppgav att frun även är med? Ingen som har kollat upp om det stämmer?

Ja modellflygplan hahaha och porshepasta jag minns? Ibland får man sålla bort?

Ibland får man söka för att finna svar..skarpa ögon?
https://youtube.com/shorts/7B-wbkOcPMQ?si=y9QUsZ8nUBPVBm4V

Man ska inte döma någon efter utseendet som vi sagt så många gånger här, men nu säger jag det som jag tänker varje gång jag ser MGM: Jag tycker faktiskt att han ser ut som en psykopat. Det finns fler psykopater än man tror, det är inte en normal, frisk person, som mördar sin egen mor, för att man blir av med sin lägenhet eller för att man har haft en svår barndom. Jag tror att MGM har varit en tickande bomb länge och nu har han exploderat. Jag tror inte vi kommer hitta några konkreta yttre förklaringar eller händelser till att han mördade sin mamma. Jag tror hans problem finns inom honom.
Citera
2025-07-12, 23:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det måste handla om något mer än att de ska bli av med lägenheten.
Det kan vara tillräckligt för två dårar.
Citera
2025-07-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ojojoj…
Var de påverkade av något tro? För det är korkat om de trodde det var väl planerat, det har du banne mig rätt i? Droger eller alkohol? Eller två puckon?

En vän till mig är hög polischef, han brukar säga att de flesta kriminella (inte alla såklart) faktiskt är ganska korkade och inte har något konsekvenstänk. Det är därför de är kriminella, för de klarar inte av att studera, eller ha ett vanligt jobb, eller leva ett vanligt Svenssonliv. Det är tyvärr just därför de är kriminella. Och det är även därför de brukar åka fast, för de är inte så smarta.
Citera
2025-07-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Det är väldigt ofta precis tvärtom. Som exempel att rubricera som misstanke om mord för att få fulla verktyg i utredningen. Sen kan man sänka både rubriceringar o misstankegrader när man kommit längre i utredningen och har mer fakta.

Aha tack för korrekt info då vet jag!
Ber om ursäkt om jag förvirrade någon!
Citera
2025-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Man ska inte döma någon efter utseendet som vi sagt så många gånger här, men nu säger jag det som jag tänker varje gång jag ser MGM: Jag tycker faktiskt att han ser ut som en psykopat. Det finns fler psykopater än man tror, det är inte en normal, frisk person, som mördar sin egen mor, för att man blir av med sin lägenhet eller för att man har haft en svår barndom. Jag tror att MGM har varit en tickande bomb länge och nu har han exploderat. Jag tror inte vi kommer hitta några konkreta yttre förklaringar eller händelser till att han mördade sin mamma. Jag tror hans problem finns inom honom.

Det var nog ungefär det som tant-tuttar försökte få fram..ilskan och hatet mot hans mor, hur han tiggde pengar av BO, att han var psykiskt sjuk och hotade med att ta livet av sig, sålde videos på only fans..ja det var nog mer och allt verkade så sjukt att man tog allt med en nypa salt?
Andra hittade vad han gillade på fb, då borde man kanske förstått varåt det barkade men fler än mig tänkte nog att man kan gilla sidor man bara är nyfiken på också och behöver inte betyda något? Man friar hellre än fäller i första taget? Är han udda? Förmodligen?
Men som det verkar nu…han sitter på högre misstankegraden för mord på sin egen mor? MGK var den man trodde skulle bli frisläppt, hoppet fanns men nej? Jo verkligen hon sitter i skiten? Hur försörjde hon sig vågar jag inte spekulera i ens? Man ska inte döma utifrån hur någon ser ut sa vi? Nä hon ser ut som en tanig skolflicka som inte kan slå ihjäl en fluga, ja skenet kan fullkomligt bedra?

En sak vi inte spekulerat om är morfar? Vet vi något om honom? Får MGM ärva honom när han dör? Hur är polska lagar kring arvsrätt? Är de likadana som de svenska när det gäller mord? Och vem får ärva MGM om han också dör? Vem är ute efter vem i slutändan?

Bara spekulationer och ingen fakta
Citera
2025-07-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ja men ingen tog tant-tuttar på allvar så var nog inte konstigt han gav upp? Det som sades var ju allt extremt men vad vet vi om det? Ingen annan har haft upplysningar om MGM, det är konstigt med tanke på att många måste känna både BO och hennes man?

Precis, jag menar bara att vi fortfarande hela tiden utgår och analyserar utifrån att BO försörjde MGM eller hjälpte honom med pengar och lägenhet etc. Att MGM inte hade några pengar och var beroende av BO. Det kanske inte alls stämmer överhuvudtaget. Det är ENBART TantTuttars info.
Citera
2025-07-12, 23:53
Medlem
Citat:
Nä det brukar man väl inte? Det är väl tvärtom att den kan höjas vartefter mer bevis kommer fram?
Här har de tydligen haft tillräckligt med bevis från början, då blev ju tanken att det bör vara något fel, båda kan väl inte? Men vi har väl accepterat läget att båda sitter kvar efter omhäktning, på den starkare graden för mord? Så vi kan nog lämna det tvivlet nu?

Ja jag hade fel! Det var tvärtom sorry!!
Citera
2025-07-12, 23:54
Medlem
Citat:
En vän till mig är hög polischef, han brukar säga att de flesta kriminella (inte alla såklart) faktiskt är ganska korkade och inte har något konsekvenstänk. Det är därför de är kriminella, för de klarar inte av att studera, eller ha ett vanligt jobb, eller leva ett vanligt Svenssonliv. Det är tyvärr just därför de är kriminella. Och det är även därför de brukar åka fast, för de är inte så smarta.

Fast det här bör väl vara påverkan av något? Alkohol eller annat? Det verkar ju otroligt korkat och de är dessutom två? Vi får se när svaren kommer?
Citera
2025-07-13, 00:01
Medlem
Citat:
Precis, jag menar bara att vi fortfarande hela tiden utgår och analyserar utifrån att BO försörjde MGM eller hjälpte honom med pengar och lägenhet etc. Att MGM inte hade några pengar och var beroende av BO. Det kanske inte alls stämmer överhuvudtaget. Det är ENBART TantTuttars info.

Fast det är väl inte sant? Jag har skrivit att MGM kan ha tex haft någon form àv förtidspension eller liknande? Att han kan ha ärvt pengar efter någon och köpt lägenheten själv men att han kan ha haft BO som god man och när han tiggt pengar av BO, kan det varit hans egna pengar han bett om? Har du inte sett det?
Det kan finns fler alternativ och omständigheter vi inte sett? Så tänker jag? Jag sitter inte fast i en enda tanke, jag spekulerar långt utanför min och andras Box?
Citera
2025-07-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ja jag hade fel! Det var tvärtom sorry!!

Vi får se när det är färdigt? Eller när fup kommer? Svar kommer vi få så vi förstår..någon gång alla fall?
Citera
2025-07-13, 00:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vi får se när det är färdigt? Eller när fup kommer? Svar kommer vi få så vi förstår..någon gång alla fall?
När det gäller brott som dårar begår så är det inte säkert att man kommer "att förstå".
Det kan vara för sjukt för att man ska kunna förstå. Tror att det är så i detta fall.
Citera
2025-07-13, 00:20
Medlem
Citat:
Mycket bra!👍

Tant-tuttar kan ha haft något rätt men även missförstått saker som han upplevt med MGM? Alla tänker och fungerar olika, upplever saker olika, det kan vara precis hur som helst? Hoppas det går fort till åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in