2025-07-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det har du en poäng i förstås, om man är beräknande och iskall?
Men borde väl varit foto på BO också och ännu fler inlägg då? Allt borde väl fortsatt precis som tidigare och låtsats att allt var bra?

Jag utgick från att MGK är häktad på högre misstankegraden men att hon är indragen i mord som hon först inte visste om?
Att hon kan ha mått dåligt men påverkad av MGM agerande/mående över att BO initialt saknades och sedan blev MGK mer och mer rädd och anade det värsta? MGK behöver ju inte varit med vid träsket när det hände? MGK kan fått höra att BO åkt hem osv? MGK kan ju därför inledningsvis ljugit vid förhör utan att förstå det?
Varför lades inlägg med svensk text in vid midsommarfirande på MGK ig?
Har MGK firat midsommar tidigare år så det hade blivit tradition för henne?
Ibland får man vända på mynten väldigt många ggr för att förstå det man inte förstår?
Allt är ren spekulation givetvis!

Men om MGK inte var med vid själva mordet så borde hon inte vara häktad skäligen misstänkt för just mord. Polis och åklagare har nog ganska mycket på fötterna om hon får den höga misstankegraden av häktning, samma som MGM.
Citera
2025-07-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Tja att han bara skrev rakt från hjärtat ett vanligt kort och inte tänkte på att hon inte kan svenska i stunden? (Jag förutsätter att hon inte kan svenska efter så kort tid i Sverige, men det vet vi ju inte med all säkerhet såklart.)

Det är förmodligen lättare att skriva på sitt modersmål om man ska skriva rakt från hjärtat. Han tyckte det blev bra och rakt och ville kanske att hon skulle översätta det själv? Då kunde han väl dessutom påstå att hon översatt fel om hon skrattade åt honom? Vilket hon dessutom gjorde men bara för att han skrivit på svenska? Inte för vad han faktiskt hade skrivit?
Nä hon borde väl inte kunna svenska? Man måste väl prata ett språk regelbundet för att lära sig? Blir väl lättare när man pratar varje dag som när någon väl flyttar till ett nytt land? Det sägs att svenska är svårt?
Citera
2025-07-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, du har rätt, något måste ha hänt. Man kommer genast att jämföra det med mordet på Mikael i Karlskrona, men jag hoppas att det här paret inte besitter samma totala känslokyla och förmåga att cyniskt planera mordet på en nära släkting av ekonomiska skäl. Karlskronamordet, där adoptivsonen och hans transsexuella flickvän Rut/Leo dödade och styckade den snälle fadern som hade lånat dem sin lägenhet, gjorde ett enormt intryck på mig, och jag vägrar att tro att vi redan ser en upprepning.

Man undrar hur TVÅ personer kan planera en sån sak och båda tycka att det är en bra ide och dessutom tro att de ska komma undan med det. Ofattbart!
Citera
2025-07-12, 22:53
Medlem
Citat:
Jo men även om de båda hade varit helt oskyldiga till mordet så lägger man väl inte upp midsommarbilder på det sättet när ens mor/svärmor är försvunnen och polisen letar efter henne. Då är man väl själv galen av oro och gör annat än dansar kring midsommarstången med vänner. Noteras dock att inte en enda människa syns på midsommarfirandets bilder. Bara det är konstigt.

Exakt och glad midsommar är det skrivits? Inte är det MGK tradition så var nog inte hennes ide? Var hon tvingad till det?
Citera
2025-07-12, 22:58
Medlem
Citat:
Men om MGK inte var med vid själva mordet så borde hon inte vara häktad skäligen misstänkt för just mord. Polis och åklagare har nog ganska mycket på fötterna om hon får den höga misstankegraden av häktning, samma som MGM.

Absolut!
Det är bara svårt att förstå att de i så fall gjort detta i samförstånd? För det bör väl vara samförstånd och kanske tom planerat när det är två misstänkta?
Citera
2025-07-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Rubriceringen för misstanke mord kan mycket väl ändras.
Det ska förhoppningsvis utredningen klarlägga fram till när åtalet kommer.

Men skyddande av brottsling har ju en mycket lägre påföljd än mord. Då skulle hon isf kunna släppas fri omgående, då det kan ge så lite som 6 månader. Då finns inte skäl för häktning någon längre tid.

När åtal väcks kan det säkert finnas tre rubriker, ex mord, medhjälp, vållande.

Jag har fått för mig att man inte brukar SÄNKA rubriceringen/anklagelsen vid omhäktning. Att man tvärtom brukar rubricera brottet lägre i början, för att kunna höja eller lägga till fler rubriceringar vartefter man får fler bevis framöver.

Därför trodde jag att de redan hade ovanligt mycket bevis även på MGK i just detta fallet. Är det fel?
Citera
2025-07-12, 23:02
Medlem
Citat:
Man undrar hur TVÅ personer kan planera en sån sak och båda tycka att det är en bra ide och dessutom tro att de ska komma undan med det. Ofattbart!

Ojojoj…
Var de påverkade av något tro? För det är korkat om de trodde det var väl planerat, det har du banne mig rätt i? Droger eller alkohol? Eller två puckon?
Citera
2025-07-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det är just det att det påminner om karlskronamordet men finns lite skillnader här? Att det unga paret som precis hade gift sig inte levde ihop, inte än? Vad kan de ha planerat? Måste de gifta sig för att kunna mörda BO om allt gick ut på att mörda BO menar jag?
Jag får det inte att gå ihop alls och det spricker i mitt sätt att tänka redan där?
MGK bodde inte i Sverige och de träffades i periodvis, men hur hade de råd? Tex efter vigseln verkar de båda åkt till Indien? Ok de kanske slapp hotellkostnader, men leva är ju inte gratis?
Vem betalade för deras utgifter? Gjorde dom det själva? Men allt resande…när hann de arbeta?
Så länge man inte har svar på detta kör det ihop sig rejält? Det är väl just främst denna biten som får en att tänka på mordet på Mikael i Karlskrona? Man tar för givet att BO betalar allt för sin son?
Kanske betalade hon lite? Han var ju delaktig i något av hennes bolag? Fick han lön utan att arbeta? Eller hade han en sjukersätttning av något slag? Förtidspension? Han verkar udda, eljest? Vad är det vi inte förstår?

Jag tycker också att MGK verkar vara udda också? Fast hon är framåt, raka motsatsen till MGM? Arbetar hon? Har hon inkomst? Hur kan man vara borta från sitt arbete så mycket om man har ett arbete? Eller har hon rika föräldrar som betalar henne allt? Är Porschen hennes? Har hon fått den i present och från vem eller betalat den helt själv?

Alla dessa frågor? De är så unga och verkar åka runt helt bekymmersfritt i världen när de vill och känner för det, och vi undrar alla hur det är möjligt?

Och så händer något som slår sönder deras liv, planerna sprack och ett mord på det, varför? Vad hände?

Allt är spekulationer och ingen sanning!

Vi vet egentligen inte alls om BO ”betalat allt för MGM” det är en trådsanning som från början kommer från TantTuttar, som säger sig ha umgåtts med MGM ända fram till februari i år 2025. Info om att MGM hatade sin mor, var självmordsbenägen och hade drogproblem samt fanns på Onlyfans kommer också från samma källa.

Men TantTuttar har hållit väldigt låg profil sen dess här i tråden, med tanke på hur mycket hen säger sig ha umgåtts med MGM.
Citera
2025-07-12, 23:10
Medlem
Citat:
Jag har fått för mig att man inte brukar SÄNKA rubriceringen/anklagelsen vid omhäktning. Att man tvärtom brukar rubricera brottet lägre i början, för att kunna höja eller lägga till fler rubriceringar vartefter man får fler bevis framöver.

Därför trodde jag att de redan hade ovanligt mycket bevis även på MGK i just detta fallet. Är det fel?
Det är väldigt ofta precis tvärtom. Som exempel att rubricera som misstanke om mord för att få fulla verktyg i utredningen. Sen kan man sänka både rubriceringar o misstankegrader när man kommit längre i utredningen och har mer fakta.
Citera
2025-07-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Du är inte den enda som undrar! Mitt första inlägg i den här tråden handlade om hur jag inte kan förstå hur alla dessa resor finansieras. Jag frågade om hon kunde vara en influencer eller matkritiker. Andra svarade att hon måste ha kommit från en rik familj och hänvisade till vissa gåvor som hennes familj hade fått (inklusive ett modellflygplan) eftersom de var stora kunder. Detta förklarar dock inte resorna han är på.

Kan MGM:s far vara död och efterlämnat ett arv till honom? MGM kanske var enda barnet. Om hans pappa vet vi ju ingenting förutom att han troligtvis har samma efternamn som MGM:s mellannamn Edl**d.
Citera
2025-07-12, 23:18
Medlem
Citat:
Vi vet egentligen inte alls om BO ”betalat allt för MGM” det är en trådsanning som från början kommer från TantTuttar, som säger sig ha umgåtts med MGM ända fram till februari i år 2025. Info om att MGM hatade sin mor, var självmordsbenägen och hade drogproblem samt fanns på Onlyfans kommer också från samma källa.

Men TantTuttar har hållit väldigt låg profil sen dess här i tråden, med tanke på hur mycket hen säger sig ha umgåtts med MGM.

Ja men ingen tog tant-tuttar på allvar så var nog inte konstigt han gav upp? Det som sades var ju allt extremt men vad vet vi om det? Ingen annan har haft upplysningar om MGM, det är konstigt med tanke på att många måste känna både BO och hennes man?
Citera
2025-07-12, 23:22
Medlem
Citat:

Nä det brukar man väl inte? Det är väl tvärtom att den kan höjas vartefter mer bevis kommer fram?
Här har de tydligen haft tillräckligt med bevis från början, då blev ju tanken att det bör vara något fel, båda kan väl inte? Men vi har väl accepterat läget att båda sitter kvar efter omhäktning, på den starkare graden för mord? Så vi kan nog lämna det tvivlet nu?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-12 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in