2025-07-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Det är konstigt, för i början av videon är ögonfransarna ljusa, medan senare i filmen särskilt ögonlocken verkar ha fläckar av kanske mascara. Så filmen är inte gjord i en enda sekvens. Förresten, han verkar lycklig med sin blivande fru, och han ser inte ut som någon som skulle kunna döda sin mamma (även om jag inte vet hur en sådan person ser ut)!

Det finns fler foton jag reagerat på och undrat om det är han eller en tjej eller om han har sminkat sig för han plötsligt ser flickig ut och eller yngre ut. Kolla runt så ser du att det är skillnad ibland?

Jag tror inte att man kan se på en mördare att de är mördare?
Men jag tror man kan förstå varför han verkat så udda på ett udda sätt, man har bara inte kunnat sätta fingret på varför riktigt?
Citera
2025-07-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Det ser ut som att han har både eyeliner och mascara. Förresten det är ett filter. Kanske något som han använder på only fans i vanliga fall.....

Vi får hoppas att någon här är på only fans och kan se om han har det?
Citera
2025-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Exakt hon är häktad på sannolika skäl precis som MGM? Och de har suttit så länge på det att det borde väl ändrats till medhjälp när det var dags för omhäktningsförhandlingar?

Det känns märkligt att två personer gör detta? Vad för soppa hade de framför sig om de offrar sina liv genom att begå mord? Deras liv var väl knappast kört? Inte pga BO alla fall?
Å så lägga upp foton vid midsommar som om ingenting hänt? Jag liksom får en dålig smak i munnen och känner sånt obehag när jag tänker på detta?
Vad för trubbel väntade i MGM och MGK framtid? Vad kände de för panik, hat, rädsla, ångest, oro inför, att de slog ihjäl BO?
Vad störde deras sinnesro?

Jag tycker också att det är mycket märkligt att de har gjort detta tillsammans, särskilt om det har skett i affekt.

Men om BO tex har dödats med en kniv vid träsket, så har ju MGM haft den med sig dit. Och då är det ju planerat. Tror knappast han haft tillgång till ett annat vapen.

Hur dödar man annars en person med bara händerna om man inte har en kniv?
Det är som sagt var inte så lätt som man tror.
Slå nån i huvet, då blir BO troligtvis medvetslös men inte mer än så. Strypa nån som är så mkt större än en själv och som slåss för livet, tveksamt. Dränka nån i kärret, inte helt enkelt.
Citera
2025-07-12, 22:15
Medlem
Citat:
Exakt hon är häktad på sannolika skäl precis som MGM? Och de har suttit så länge på det att det borde väl ändrats till medhjälp när det var dags för omhäktningsförhandlingar?

Det känns märkligt att två personer gör detta? Vad för soppa hade de framför sig om de offrar sina liv genom att begå mord? Deras liv var väl knappast kört? Inte pga BO alla fall?
Å så lägga upp foton vid midsommar som om ingenting hänt? Jag liksom får en dålig smak i munnen och känner sånt obehag när jag tänker på detta?
Vad för trubbel väntade i MGM och MGK framtid? Vad kände de för panik, hat, rädsla, ångest, oro inför, att de slog ihjäl BO?
Vad störde deras sinnesro?

Det måste handla om något mer än att de ska bli av med lägenheten.
Citera
2025-07-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag tycker också att det är mycket märkligt att de har gjort detta tillsammans, särskilt om det har skett i affekt.

Men om BO tex har dödats med en kniv vid träsket, så har ju MGM haft den med sig dit. Och då är det ju planerat. Tror knappast han haft tillgång till ett annat vapen.

Hur dödar man annars en person med bara händerna om man inte har en kniv?
Det är som sagt var inte så lätt som man tror.
Slå nån i huvet, då blir BO troligtvis medvetslös men inte mer än så. Strypa nån som är så mkt större än en själv och som slåss för livet, tveksamt. Dränka nån i kärret, inte helt enkelt.

Vet vi att BO var så mycket större än MGM? MGM kanske var längre än BO?
BO kanske var stupfull och i rejält underläge? Kanske satt ner men var helt nykter men ändå chanslös? Vi vet inte hur lång MGM är men säkert starkare än BO?

Jag undrar mer varför? Det är det svåraste att förstå motivet?
Citera
2025-07-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ja jag har en känsla av att relationen med hans mamma eller övriga familj inte var det faktiska problemet? Kan han ha gått lös på den han litade på allra mest, men BO kanske inte var skuld till det som fick MGM att begå mord? Jag menar, BO verkar ju varit hans stora stöd i livet? Jag har fått känslan att något hänt i februari eller möjligtvis efter vigseln? Kanske pga av vigseln? Nånstans februari - mars så upphör ju det mesta på sociala medier, förutom några händelser som lagts upp? Varför? Livet upphör väl inte för att man vigt sig liksom? Vad kan de stött på för hinder som grusade deras stora lycka så pass? Det är ju det som är den stora frågan?

Ingen av MGM och MGK verkar ju ha så många vänner om man ser till kommentarer och likes på inlägg och framför allt vid vigseln.

Jag tycker det sticker ut i deras ålder. Jag tror att de är mycket knepiga personer båda två sedan länge. MGM har 11 kontakter på LinkedIn och 0 inlägg på Instagram.
Citera
2025-07-12, 22:31
Medlem
Citat:
Det måste handla om något mer än att de ska bli av med lägenheten.

Jag försöker att tänka utanför boxen, att det varken handlar om lägenheten eller BO?
Vad kan MGK ha för religion? Vi har sett att hennes familj verkar tighta och viljan att fira stort vid tex födelsedagar. Men MGK vigsel var inte prioriterad? Kan de ha någon konstig religion eller sed att hon måste gifta sig med en med samma religiösa tro? Nä det är väl inte skäl att mörda BO?
Jag är nog för trött nu hahaha
Sova en stund och nya tag i morgon?
Knäppa spekulationer kan leda till något och därmed fattar alla att även detta var spekulationer som alltid
Citera
2025-07-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ja det är förvisso sant. MGM kan kanske ha förhalat för att vinna tid? Men skulle både MGM och MGK vara lika kallt beräknande? Jag menar, de båda är ju häktade för brottet? Ingen av dom skulle alltså inse att det är bättre att berätta sanningen redan de första dagar när BO make och dotter garanterat undrat var BO är?
Och sen fortfarande skulle MGK vara så beräknande att hon dessutom lägger upp inlägg om midsommarfirande trots att hon vet att BO är försvunnen borta och mördad?
Och sen när missing people kopplas in ytterligare två dagar senare och deras inlägget sprids, då som först börjar kanske allvaret gå upp för MGK som börjar bli misstänksam mot MGM och inser att han ksnske både lurat och ljugit för henne?
Nånting är så fel? Vem lägger upp inlägg om midsommarfirande när man vet att man själv eller ens käresta begått så allvarligt brott som mord? Det är riktigt läskigt om MGK visste om mordet? Å andra sidan är det skrivit på svenska på ett foto, så behöver väl inte vara MGK idé? Jag menar, det är väl inte MGK som har den traditionen från Indien? Jag tror att möjligheten är att MGM lagt upp det på MGK ig eller möjligen sagt åt henne att göra det? Självklart är allt bara spekulationer!

Jo men även om de båda hade varit helt oskyldiga till mordet så lägger man väl inte upp midsommarbilder på det sättet när ens mor/svärmor är försvunnen och polisen letar efter henne. Då är man väl själv galen av oro och gör annat än dansar kring midsommarstången med vänner. Noteras dock att inte en enda människa syns på midsommarfirandets bilder. Bara det är konstigt.
Citera
2025-07-12, 22:38
Medlem
Citat:
Korkad? Vill du utveckla det?

Tja att han bara skrev rakt från hjärtat ett vanligt kort och inte tänkte på att hon inte kan svenska i stunden? (Jag förutsätter att hon inte kan svenska efter så kort tid i Sverige, men det vet vi ju inte med all säkerhet såklart.)
Citera
2025-07-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ingen av MGM och MGK verkar ju ha så många vänner om man ser till kommentarer och likes på inlägg och framför allt vid vigseln.

Jag tycker det sticker ut i deras ålder. Jag tror att de är mycket knepiga personer båda två sedan länge. MGM har 11 kontakter på LinkedIn och 0 inlägg på Instagram.

Jag kan inte mycket om transvärlden? Om de är bi eller hetero? Men MGM kan ju ha haft det tufft med sig själv, att acceptera sig själv, att bli accepterad av andra och inte bara av andra trans? Kanske påverkade honom väldigt mycket att det förändrade hans sett att se på andra, utifrån hur andra behandlade och såg på honom? Och hur man nu ska se på honom, kanske är bara han som kan avgöra? Vem vet vad han kämpat med? Tant-tuttae hade ju en del info om honom men jag tog det inte på allvar, tyvärr? Kolla tant-tuttars inlägg och hoppas han kommer tillbaka och berättar mer?
Citera
2025-07-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det ingår väl att låtsas att allt är som vanligt om man inte vill åka fast.

De vet ju med all säkerhet att MGM:s mamma är anmäld försvunnen och att polisen letar efter henne. Då är väl inte ”allt som vanligt”. Det måste ju vara en fruktansvärd situation för familjen om man är oskyldig till det.
Citera
2025-07-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Mordet kan ju ha skett hemma och sedan har de paketerat delar (hemska tanke) och fraktat. Utan bil blir det jobbigt att flytta längre bort. Inget förvånar mig längre och han ser ut att inte ha alla hästar hemma.

Ja han ser verkligen ut att ”inte ha alla hästar hemma” det var ett passande uttryck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in