2025-07-12, 19:45
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Jag va ägare at en 90cm dish på 90-talet med först 2 (därefter 4 huvuden), som jag monterade själva utan något mer än sat-motagaren. Da måste elevationen ha varit enligt en skala på braketten, så bare leta hit och dit för att få signal på rätt huvud, rätt kanal/frekvens osv.
Den gång rörde det sig bara om att få bild...ställde inga frågår.

Det borde va någon som fotat och gjort bildsamling av alla dessa satelliter på himlen.
Det var vanligt med 4 huvud på den modell jag ägde, altså 4 transponders inom en viss avstånd ganska rakt söderut.
Någon som har sett foton av sånna?
Vad förväntar du dig att se på ett foto på ett föremål som är några meter stort på ett avstånd av 3600 mil?
Citera
2025-07-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad förväntar du dig att se på ett foto på ett föremål som är några meter stort på ett avstånd av 3600 mil?

Inte hält säker, men dom låtsas att ha fotos av planeter och stjärnor, så kanskje med teleskop og dagens högupplösta kameror har vissa möjligheter.

Är 3600 mil en räknefel hos dig förresten?
Blandat mil och miles?

575 mil avstånd blir bara 15% av din påstand.
(nej, ser nu at din påstand är rätt. Ser at Hubble "befann" sig mycket lågare, och kunde så klart gjort sånna bilder, fast det kom dom aldrigen på....?)
Senast redigerad av no-more-scam 2025-07-12 kl. 19:58.
Citera
2025-07-12, 19:56
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Inte hält säker, men dom låtsas att ha fotos av planeter och stjärnor, så kanskje med teleskop og dagens högupplösta kameror har vissa möjligheter.

Är 3600 mil en räknefel hos dig förresten?
Blandat mil och miles?

575 mil avstånd blir bara 15% av din påstand.
Jag googlade.

Citat:
TV satellites are typically in geostationary orbit, which is approximately 36,000 kilometers (22,236 miles) above the Earth's equator. This specific orbit allows them to maintain a fixed position relative to a specific point on the Earth's surface, making it easier for ground-based antennas to lock onto the signal.
Citera
2025-07-12, 19:58
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det där är hittepå såklart. Han räknade inte ut någon omkrets på jorden som han tog för givet är rund. Det är logiskt felslut och teoriserande. Man drar inte slutsats först och sedan lägger på faktoids lol. Dessutom kunde du ha klippt ur stycket där det står om hans så kallade mätningar istället för att tvinga läsare att läsa igenom fulla sidor på wikipedia av alla ställen.

Fanns gematria siffor i beräkningarna med som satanistiska eliten gillar bl a ett 666 i arabiska miles såg jag. Distansen mellan städerna han "mätte" var 66+2⁄3 arabiska miles.

Plattskärmar som går in på ica säger: ”Mjölken kommer från icaaffären!”

Folk med hjärna: ”Du vet den kommer med lastbil från ett mejeri. Å dom har tagit mjölen från en bonde som har kossor. Bonden har mjölkat kossorna”

Plattskallen: ”Jag har aldrig sett en lastbil. Hur ska jag veta vad ett mejeri är???? Kossor? Det där är bara Big-Tech lögner. Mjölka? CGI!!!!

😂😂😂😂😂
Citera
2025-07-12, 20:00
Medlem
Citat:
Tack för tips.
Jäg är kanskje för lat at göra mer än surfa kring teman, än så lenge.
Betyder din holdning att du själv har gjort processen med att mäta vinklar og bereknat?
Eller gissar du också at dom finns där uppe?

Nej jag gissar inte och jag har gjort beräkningar

En kul parallell till geostationära satelliter är polstjärnan. Visste du att man genom att observera polstjärnans vinkel över horisonten kan falsfiera en platt jord?

Polstjärnan står alltid lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad. Och det är helt oförenligt med FE.
Citera
2025-07-12, 20:13
Medlem
Tror inte en skit på denna video.
Vem med lite sans för konstruktion, bygge, styrka, material, mekanik, tror på detta?
Visar en "satellit" närbild, samt "jorden" snurrande bakom (snäver-croppad). Solar-panelen gungar av någon sammanhang, så någon biter nog på...

View of the solar eclipse from a Starlink satellite on orbit

https://x.com/Starlink/status/1777441354588791206
Citera
2025-07-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej jag gissar inte och jag har gjort beräkningar

En kul parallell till geostationära satelliter är polstjärnan. Visste du att man genom att observera polstjärnans vinkel över horisonten kan falsfiera en platt jord?

Polstjärnan står alltid lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad. Och det är helt oförenligt med FE.

Förklara för en dumhuvud som mig varför det inte går på en flat pannkaka, med sentrum samma ställe som på en snurrande?
Citera
2025-07-12, 20:38
Medlem
Citat:
Förklara för en dumhuvud som mig varför det inte går på en flat pannkaka, med sentrum samma ställe som på en snurrande?

Polstjärnan?
https://3.bp.blogspot.com/-WMGQex04oAQ/VtDfwXoY63I/AAAAAAAAAmA/WS1YEXIrr1g/s1600/where%2BPolaris%2Bat.png
Citera
2025-07-12, 20:42
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Förklara varför det kan vara natt och dag samtidigt på en platt jord.
Citera
2025-07-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Polstjärnan?
https://3.bp.blogspot.com/-WMGQex04oAQ/VtDfwXoY63I/AAAAAAAAAmA/WS1YEXIrr1g/s1600/where%2BPolaris%2Bat.png

Han skrev breddgrader.
(jag misförstod)
Citera
2025-07-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Fanns gematria siffor i beräkningarna med som satanistiska eliten gillar bl a ett 666 i arabiska miles såg jag. Distansen mellan städerna han "mätte" var 66+2⁄3 arabiska miles.

Fan du drar verkligen löjets skimmer över kristna.

Du har aldrig funderat på att hålla isär kunskap och tro? Det känns som att du lever kvar på medeltiden.
Citera
2025-07-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Förklara varför det kan vara natt och dag samtidigt på en platt jord.

Jeg skrev någon tankar om det, ett par inlägg, i går, eller dagen före. Har du läst dom?
Handlar bl.a. om låg sol och hur kuller och berg ger stora skuggor. Påstår inte att det är svaret, men värdt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in