Citat:
Ursprungligen postat av
Krimlabb
De jag svarade på va att ”en stor del” av barnen i Alvesta pendlar till Växjö för att ”gå på islamistiska skolor” o de va en grov överdrift. De va allt jag syftade på.
För övrigt känns de ganska osannolikt att två grannar vägg i vägg, en ensamboende svensk som bott där i ett o ett halvt decennie o en ickesvensk familjefar som bara bott där sen början av året kom ihop sig över frågan om den islamiska skolan (som e just en enda) i Växjö o de ledde till mord o självmord. Speciellt när de inte ser ut som om familjen eller barnen lever så islamiskt att dom skulle sätta ungarna på den skolan, o dom har ju inte ens bott på denna ort mer än några månader. Frågar du mig e de troligen personligt mellan dom två männen som hamnat i nån form av grannbråk, kanske över högljudda barn vägg i vägg kanske om nåt helt annat
Vi talar nog förbi varandra. Jag har inte sagt att "en stor del av barnen i Alvesta pendlar till Växjö för att "gå på islamistiska skolor". Jag har länkat en del information till "Växjö Islamiska Skola" och den befinner sig i en besvärliga situation, som kunde vara en anledning till att två relativt unga män (i 35-årsåldern) i Alvesta är döda av onaturliga skäl. Skolan ifråga startades 2002 och har sen byggts upp till att var aen skola
F-6 och med omkring 220 elever. År 2008 brann den ned till grunden och har sen byggts upp igen. Problemen utöver den katastrofen är att det
saknas behöriga lärare och skolinspektionen är inkopplade för att pröva dess fortsatta existens.
Sen är det väl möjligt att lite äldre elever går på högre utbildningar i Växjö, men det spelar ingen roll i det här fallet.
Nu befinner vi oss i att två män är döda och alla får gissa sig till vem som dött och av vad. Det framgår inte här i tråden vem som är brottsoffer eller vilket motivet är till att mörda en 35-åring i Alvesta. Många frågor kommer att förbli obesvarade, som t.ex. om barn har mist sin far och varför i så fall. Vi vet inte varför männen dött, men det gissas att det rör sig om ett mord och ett självmord. Grannar larmade när de hörde skott, men vi vet inte varför den förste mannen som hittades och dog i trapphuset dog.
Inläggen här är otydliga vad det gäller vem som mördats och hur och varför.