2025-07-11, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFonzieloma
De dog ju i samma fastighet

Ja men det finns många utrymmen i ett flerfamiljshus. Kan ju lika gärna gömt sig under en säng eller inuti någonting, vem vet...
Citera
2025-07-11, 23:21
Medlem
Sant.....jag bor 300 meter bort, skrämmande
Citera
2025-07-11, 23:24
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ny detalj i Smålandspostens artikel: "Senare under kvällen gjorde polisens regionala insatsstyrka en aktion i den aktuella fastigheten där det påträffades ytterligare en död man."

Kan man gissa sig till att de behövde öppna en låst dörr för att hitta personen?

https://www.smp.se/2025-07-11/tva-ma...gen-i-alvesta/

Låter ju lite som det och i så fall lär det ju vara gärningsmannen som skjutit sig.
Men vi får se. Lite udda ändå att skjuta nån i trapphuset och sen låsa om sig i lägenheten och skjuta sig själv.
Citera
2025-07-11, 23:27
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Ligger Alvesta nära Växjö?
1,5. Mil. De har sitt eget habitat. Dessutom i utkanten av Alvesta, tror inte det är gängrelaterar. TROR, alltså..
Citera
2025-07-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Låter ju lite som det och i så fall lär det ju vara gärningsmannen som skjutit sig.
Men vi får se. Lite udda ändå att skjuta nån i trapphuset och sen låsa om sig i lägenheten och skjuta sig själv.

"Enligt uppgifter till Aftonbladet har en misstänkt person setts lämna platsen efter skjutningen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...person-skjuten

Men det är en uppgift som jag inte tror jag sett någon annanstans, och de har heller inte uppgiften om två döda.
Citera
2025-07-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Noll namn har blivit bekräftade, och det är bara en som nämnts med någon som helst trovärdighet i vilket fall som helst.

Det som är så trist med Flashback är att folk som inte vet ett skit bara sitter och fantiserar. Jag vill läsa kommentarer från folk som har relevant info! Inte massa dravel!
Citera
2025-07-11, 23:36
Avstängd
Ksenia74s avatar
Pala omar
Citera
2025-07-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Pala omar

Källa?
Citera
2025-07-11, 23:37
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Låter ju lite som det och i så fall lär det ju vara Blgärningsmannen som skjutit sig.
Kan ju vara så att man nr 1 , som hittas skadad i trapphuset har skjutit mot man nr 2 ,som senare hittas död i lgh.
Man nr 2 besvarade elden varvid man 1 sprang ner för trappen där han hittades skadad.
Bägge har avlidit av sina skador
Blev lite rörigt där men hoppas du fattar vad jag menar
Citera
2025-07-11, 23:40
Medlem
offe_mans avatar
Det är iaf inte M*dhi för han är på semester.
Kompis till mig.
Citera
2025-07-11, 23:42
Medlem
Ingen som har koll på BO?
Citera
2025-07-11, 23:57
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:

De är nog tvärtom, GM sköt en i lägenheten först och ena sprang ut i trappen och GM efter och sköt honom också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in