2025-07-12, 16:18
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Och du är 100% säker på att det inte kan vara någon annan typ av farkost du ser?

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Det finns annat än satelliter som ger ifrån sig ljussken, men det har en annan tidtabell än satelliternas.

Har du med egna ögon sett några okända områden bortom Antarktis?
Om du inte gjort det så finns det inte, eller hur.
Om ett ånglok kör efter satelliten tidtabell skulle det kunna vara ett sånt.

Jag trodde faktiskt inte att du var så imbecill att du inte vet vad en tidtabell är.
Citera
2025-07-12, 16:18
Medlem
Citat:
Det är precis dessa kuperingar och "hinder" som genererar ännu tydligare horisont, en horisont som även uppstår vid helt plan yta.

Har du funderat på hur högt hindret måste vara för att dölja 180 meter av ett torn?
Citera
2025-07-12, 16:21
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Och du är 100% säker på att det inte kan vara någon annan typ av farkost du ser?

Här kan du läsa på lite mer om hur och varför man kan se satelliter. Förutsatt att du vågar besöka sidan....

https://www.satobs.org/index.html
Citera
2025-07-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Ja, om man kunde verifiera att man rikter utrustningen åt samma håll på dom platserna (referens-riktingen, så mäta avviket).
Jag har ingen sådan utrustning.
Vilka nöytrala parter kan göra så?

Fan vad ni foliehattar är handlingsförlamade och odugliga. Eller kan det möjligen vara så att ni undviker experiment som talar emot er tro?

Varför trro du ingen plattis någonsin har lyckats falsifiera geostationära satelliter? Är ni verkligen som odugliga?

Citat:
Vilka nöytrala parter kan göra så?

Typ en miljon installatörer av parabolantenner. Och ta ut riktningen på vart en parabol pekar borde till och med du klara av.
Citera
2025-07-12, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om ett ånglok kör efter satelliten tidtabell skulle det kunna vara ett sånt.

Jag trodde faktiskt inte att du var så imbecill att du inte vet vad en tidtabell är.

Och hur vet du att den s.k. tidtabellen är 100% sann då? Om någon vill driva en lögn så ljuger de förmodligen om tidtabellen också, eller begriper du inte sådant fundamentalt?

Är du nöjd med att vara ett naivt godtroget våp som saknar all form av källkritik?
Citera
2025-07-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Alla kan väl köpa en gradskiva i närmaste byggbutik. Behövs ingen avancerad elektronik för att mäta vinklar.

Mäta från vad?
Att på point A sikta in på center av satellit-beam går säkert bra.
At på poin B gjöra det samma går också bra.
Hur mäts vinkel-diff på dessa om dom er milevis från varann?
Förstår att det finns mätstationer som kan så. Hva kostar sånna? Jag har inte miljoner att avse på min lön och tänkar inte handtera en monster-gradskiva på toppen av jordkrummingen.
Citera
2025-07-12, 17:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Mäta från vad?
Att på point A sikta in på center av satellit-beam går säkert bra.
At på poin B gjöra det samma går också bra.
Hur mäts vinkel-diff på dessa om dom er milevis från varann?
Förstår att det finns mätstationer som kan så. Hva kostar sånna? Jag har inte miljoner att avse på min lön.
Kostar inga miljoner att göra en sådan mätning.
Citera
2025-07-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Fan vad ni foliehattar är handlingsförlamade och odugliga. Eller kan det möjligen vara så att ni undviker experiment som talar emot er tro?

Varför trro du ingen plattis någonsin har lyckats falsifiera geostationära satelliter? Är ni verkligen som odugliga?

Typ en miljon installatörer av parabolantenner. Och ta ut riktningen på vart en parabol pekar borde till och med du klara av.

Mäter installatörer vinkelskillnaden på två innriktningar milevis från varann?
Varför "glömmer" du elementära moment i din förklaring?
Citera
2025-07-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kostar inga miljoner att göra en sådan mätning.

Säger han som tror ljusande prick betyder satellit, för att ingen annan beviser något annat.
Är det mätningen som inte kostar, eller utrustningen?
Vad tror du det kostar då?
Citera
2025-07-12, 17:20
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Säger han som tror ljusande prick betyder satellit, för att ingen annan beviser något annat.
Är det mätningen som inte kostar, eller utrustningen?
Vad tror du det kostar då?
Det är ingen som stoppar dig från att förklara hur det egentligen fungerar.
Citera
2025-07-12, 17:24
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Och hur vet du att den s.k. tidtabellen är 100% sann då? Om någon vill driva en lögn så ljuger de förmodligen om tidtabellen också, eller begriper du inte sådant fundamentalt?

Är du nöjd med att vara ett naivt godtroget våp som saknar all form av källkritik?

Eh, man verifierar data, modeller med observationer?

Det är väl snarare ni som sväljer allt med hull och hår?
Citera
2025-07-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är ingen som stoppar dig från att förklara hur det egentligen fungerar.

Har aldrigen sagt jag vet hur det fungerar. Att ställa frågor och va kritiskt tror jag är mycket bättre än bara godta va big science/teknik påstår.
Detta har att göra med stora företak som bl.a. har ljugit om månlandningarna, ljugit om att skicka en Tesla upp i rymden och sånna saker. Sånt ger minus i boken hos mig. Dom är skattmedel-parasiter och inte habila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in