Citat:
Ursprungligen postat av
Barnabyhimself
Ja, det stämmer verkligen att han arbetar och har en MYCKET god inkomst. Av de 1136 personer som listas på postnumret är det bara 54 st som har en högre placering i lönestatistik som finns tillgänglig.
Däremot har BO den motsatta, men nuvar hon ju relativt nyligen reg på samma adress men det ger ändå en hint. (Medelinkomsten är > 500.000/år)
Därav tror jag följande: lägenheten i Danderyd är köpt när det var Corona… säkert stort behov av ett annat ställe för MGM att bo på med tanke på resten av familjen och de restriktioner som gällde då.
Kan vara så att det är maken till BO som finansierat den bostaden för att lösa ”problemet”, måste varit oerhört påfrestande med MGM efter vad som framkommit i tråden tycker jag.
Men när paret gifter sig blir det ju en komplikation, MGM kan ju vara skriven som ägare eller äga en del av bostadsrätten.
Det är vanligt när föräldrar finansierar bostadsköp.
När de hade gift sig kanske BO och eller hennes make ville att paret skulle upprätta äktenskapsförord?
Annars har ju MGK rätt till hälften av det han äger om de skulle separera och skilja sig.
Det scenariot var nog mycket mer troligt att oroa sig för än att BO trodde att sonen skulle avlida och nyblivna frun ärva allt?
Det kan ha triggat MGM väldigt mycket…att behöva ta upp en sådan sak med sin fru…
Min första tanke som slog mig när jag läste det du spekulerat här..är att om BO man är så mycket mer förmögen än BO, och det då troligtvis är just BO make som köpt bostadsrätten i Danderyd 2021, så bör väl BO make särskilt velat trygga sin egen dotters framtid med en bostadsrätt men hon vid tillfället 2021 när bostadsrätten köptes inte var vuxen än, så fick kanske BO son disponera den tills systern behövde den?
2021 var MGM 25 år och det är ju möjligt att han varit dömd för något tidigare som inte syns på lexbase längre (en uppgift i tråden som vi inte vet är sann eller ej). Om den uppgiften är korrekt att han haft en dom på sig kan han haft svårt att hitta jobb? Därför kan det varit en bra lösning just då men kanske var det med facit i hand ingen bra lösning om MGM fortfarande inte har något arbete och den låga hyran och hjälpen från BO och hennes make inte fått honom att kämpa utan snarare luta sig tillbaka och bara chilla utan att ta ansvar? Men De löste således kanske problemet kortsiktigt men inte långsiktigt? Ren spekulation givetvis!
Men som svar på det du skrev…ja nånting har triggat MGM, något annat är väl uteslutet såvida han inte fick en blackout utan anledning? Men det är väl en minimal risk med en blackout utan anledning?
Så visst kan det vara att BO tagit upp något om äktenskapsförord men i såfall kanske hon tog upp det med båda två samtidigt eftersom MGK också kan äga saker i Indien? En Porsche tex?
Frågan blir ju kvar hela tiden…vad triggar ett vuxet barn på nästan 30 år? Jag menar, de flesta vuxna barn som flyttat hemifrån är självständiga och sköter sig själva? Jag tänker att vuxna barn vid 30 får en annan relation med sina föräldrar, att de umgås mer på annat sätt och har lixom mer roligt tillsammans, den där förälder-barn relationen som tidigare även kan varit problematisk och fostrande är borta? De behöver inte sina föräldrar längre för de har i regel blivit självgående?
Det som triggar bör väl vara som du tänker, pengar bostad eller något liknande? Något som rubbar MGM trygghet så han fullständigt kommer i sån obalans? För det kan väl inte vara så illa som tant-tuttar berättat att MGM påstått, att BO var elak mot MGM och fick honom att må psykiskt dåligt? Jag har så svårt att tro på den sista varianten, först av den anledningen att hon är skolläkare och då bör hon tycka om barn? Hon har valt att arbeta med barn? För det andra, hade väl inte BO make fortfarande varit tillsammans med BO om hon var så grymt elak? Det rimmar dåligt på något vis? För det tredje ser BO väldigt snäll ut, ja jag vet att man inte ska döma någon efter hur de ser ut, men hon ser faktiskt väldigt snäll ut, hon har lite för snälla ögon? Jag tror inte att varken BO eller hennes make ville MGM något illa, snarare tvärtom?
Allt detta är spekulation och inte fakta!