2025-07-12, 15:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och hur tänker du dig att sådan ”forskning” för att hitta extremt sällsynta bieffekter skulle gå till om inte just genom att vaccinera stora delar av befolkning och vänta och se (vilket är precis vad man löpande gör i fas IV-studier i hela världen).
Titta om på RfK vidoen om hans vaccinställning. Där tar han upp Nurembergkoden.

The Nuremberg Code (1947)
Permissible Medical Experiments
The great weight of the evidence before us to effect that certain types of medical
experiments on human beings, when kept within reasonably well-defined bounds,
conform to the ethics of the medical profession generally. The protagonists of the
practice of human experimentation justify their views on the basis that such
experiments yield results for the good of society that are unprocurable by other
methods or means of study. All agree, however, that certain basic

https://media.tghn.org/medialibrary/2011/04/BMJ_No_7070_Volume_313_The_Nuremberg_Code.pdf

"forskning"? Vad skrev du det på det viset för?
Det är viktigt att inte överskrida mänskliga rättigheter. Simple as.
Citera
2025-07-12, 15:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
The following adverse reactions have been identified during post-approval use of ENGERIX-B

Ni förstår vad det betyder va?
Ja, det förstår alla med normalintelligens och förmåga att ta in fakta. Dit hör tydligen inte patraskande dummerjönsar och ointelligent pack som spenderar hela sin tid med att med ett dussin konton sitta och spruta desinformation med brandslang på sociala medier och i diskussionsgrupper.

Det betyder att det rapporterats att minst en person erfarit den ogynnsamma medicinska reaktion som listats i samband med vaccination. Dessa reaktioner har efter analys inte kunnat kopplas till vaccinet och det anses inte finnas någon som helst kausal länk mellan vaccination och de fall av t.ex. Herpes eller Reumatism som rapporterats. Av juridiska/regulatoriska skäl är man dock noga att lista dessa i bipacksedeln. Detta eftersom det forfarande KAN bli så att en biverkning som listats faktiskt visar sig ha en kausal koppling till vaccinet. Det har dock ännu inte skett.

Listan avser INTE biverkningar som man får om man vaccinerar sig. Listan avser INTE biverkningar som konstateras orsakas av vaccinet.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2025-07-12, 15:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Titta om på RfK vidoen om hans vaccinställning. Där tar han upp Nurembergkoden.

The Nuremberg Code (1947)
Permissible Medical Experiments
The great weight of the evidence before us to effect that certain types of medical
experiments on human beings, when kept within reasonably well-defined bounds,
conform to the ethics of the medical profession generally. The protagonists of the
practice of human experimentation justify their views on the basis that such
experiments yield results for the good of society that are unprocurable by other
methods or means of study. All agree, however, that certain basic

https://media.tghn.org/medialibrary/2011/04/BMJ_No_7070_Volume_313_The_Nuremberg_Code.pdf

"forskning"? Vad skrev du det på det viset för?
Det är viktigt att inte överskrida mänskliga rättigheter. Simple as.

Kan du inte svara på frågan istället för att börja skriva om något helt annat? Men visst - ta bort citattecknen runt forskning om de stör dig, skälet att jag satte dit dem var för att jag citerade ordet från din text..
Citera
2025-07-12, 15:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag svarade på din fråga och jag tror inte på det du säger om citattecknen.
Jag tror du mest ljuger och är oförmögen att hålla en ordentlig dialog om detta.

Jag ansvarar inte för ditt förhållningsätt till diskussionen.
Nej du svarade inte på frågan - sluta fåna dig.

Igen: Hur tänker du dig att sådan forskning för att hitta extremt sällsynta bieffekter skulle gå till om inte just genom att vaccinera stora delar av befolkning och vänta och se (vilket är precis vad man löpande gör i fas IV-studier i hela världen).
Citera
2025-07-12, 15:51
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej du svarade inte på frågan - sluta fåna dig.

Igen: Hur tänker du dig att sådan forskning för att hitta extremt sällsynta bieffekter skulle gå till om inte just genom att vaccinera stora delar av befolkning och vänta och se (vilket är precis vad man löpande gör i fas IV-studier i hela världen).
Du förstår inte Nurembergkodens syfte.

Det handlar om etik.

Nu när man har fått varningar om sideeffekterna, vad har man inte gjort forskning för?
Och dessa skador kan du inte stämma vaccintillverkarna över. Även om man kan visa att de var fullt medvetna om att dessa risker kunde föreligga eller att de inte gjort tillräcklig grundadlig forskning för att säkerställa att man i så god mån som möjligt säkerställa produkten.
Citera
2025-07-12, 17:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag svarade på det här:
Citat:
Jag förstod alldeles utmärkt.
Det betyder att de helt enkelt inte gjorts forskning på vaccinen om dess potentiela skador.

Det är ett argument jag fört i hela tråden.
Nej din dumma antivaxxar-gås, det betyder det inte. Det är bara i din förvridna förljugna skitsnackar-värld som det betyder att det inte " gjorts forskning på vaccinen om dess potentiella skador". Det betyder att man analyserat det som rapporterats och kommit fram till ATT DET INTE HAR MED VACCINET ATT GÖRA. FÖRSTÅR DU!?

De potentiella skadorna är lika troliga som alla annan skit ni antivaxxar-patrask hasplat ur er de senaste åren, INKLUSIVE det som nämns i den här listan.

Och innan din falerande reptilhjärna hasplar ur sig något lika dumt som tidigare (hur nu det är möjligt) får jag väl förekomma genom att redan nu bekräfta att man inte forskat på om vaccinet innehåller 'potentiella tentakelmonster'.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-12 kl. 17:42.
Citera
2025-07-12, 18:01
Bannlyst
Efter att ha läst (och även skrivit) i tråden så inser jag nu hur dum jag varit som ens tänkt tanken att medicin skulle kunna vara skadligt.
Om det fanns skadlig medicin så skulle det avslöjas direkt.

Så att vaccin skulle kunna ha något att göra med autism är 100% uteslutet.
Citera
2025-07-12, 18:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Så att vaccin skulle kunna ha något att göra med autism är 100% uteslutet.
Ja, då det gjorts flera hundra studier i ämnet på miljontals barn kan man med 100% säkerhet säga att det är helt uteslutet att något vaccin orsakar autism.

Sedan spelar det ingen roll att du använder man i vardagsmun brukar beskriva som 'argument baserade på personlig misstro': "Jag förstår det inte, därför måste det vara falskt". Det argumentet är patetiskt.
Citera
2025-07-12, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, då det gjorts flera hundra studier i ämnet på miljontals barn kan man med 100% säkerhet säga att det är helt uteslutet att något vaccin orsakar autism.

Sedan spelar det ingen roll att du använder man i vardagsmun brukar beskriva som 'argument baserade på personlig misstro': "Jag förstår det inte, därför måste det vara falskt". Det argumentet är patetiskt.
Jag är övertygad om att du har rätt.
Man kan med hundra procents säkerhet säga att vaccin inte har någon koppling till autism.
Citera
2025-07-12, 18:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag är övertygad om att du har rätt.
Man kan med hundra procents säkerhet säga att vaccin inte har någon koppling till autism.
Japp. Så är det.
Citera
2025-07-12, 20:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du förstår inte Nurembergkodens syfte.

Det handlar om etik.

Nu när man har fått varningar om sideeffekterna, vad har man inte gjort forskning för?
Och dessa skador kan du inte stämma vaccintillverkarna över. Även om man kan visa att de var fullt medvetna om att dessa risker kunde föreligga eller att de inte gjort tillräcklig grundadlig forskning för att säkerställa att man i så god mån som möjligt säkerställa produkten.
Det var ju genom forskning/studier man fick varningarna - hur tror du annars det skulle gå till? Det är det som kallas fas IV-studier, uppföljningen och registreringen av extremt sällsynta biverkningar som inte upptäckts under fas I-III..
Citera
2025-07-12, 21:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det var ju genom forskning/studier man fick varningarna - hur tror du annars det skulle gå till? Det är det som kallas fas IV-studier, uppföljningen och registreringen av extremt sällsynta biverkningar som inte upptäckts under fas I-III..
Nej, det har inte begåtts någon djupgående forskning.

Det har du själv påpekat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in