Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Men du... jordens form är redan bevisad.
Till vilket syfte? Rent vetenskapligt finns det ju inga som helst motiv.
"Bevisad" som i "vedtatt sanning", men jag är inte överbevisad. Efter att jag började tänka över saker, 15-20 år sen, började man tvila på många saker. Detta tvilande kommer inte före man upptäcker att det finns orsaker att ställa frågor.
Många är kommit dit nu. Man ser lögnerna, falska vetenskapen och mycket...
Därför startade massmedia använda ordet konspi, då makten började ana att folket kunde tänka själva, vilket är grundpillaren i att man kan stoppa alla miljarderna i det korrumperade "demokratin".
"Vilket syfte"? (kameror).
Av många miljarder människor finns så klart massor som vil titta på bilder från satelliterna. Som jag sa - en nobrainer.
Om detta inte var interessant ville inte NASA eksistera, ingen böcker med "bilder" av planeter, solsystem, universet....osv.
Kloka huvuden ville inte montera kameror på precis alla 10-tusenvis med satelliter, fast några stycken räcker...
Spelar minimal roll om dom koster något mera än billigra skräp-kameror. Detta är multimijard dollar klassen projekt, och totalt idiotiskt att "glömma" kameror.
Bilder från satelit-perspektiv har förstås mycket stort kommersa möjligheter.
Hela världen som marknad. Inte spela dum.
Borde va helt onödvändigt att påpeka.
Jag vet du ställer dessa frågor för att kverulera. Det förstår många flera än jag her....