2025-07-11, 23:22
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men snälla godtrogna lilla du, låt säga att det är en lögn allt gällande satelliter och att signalerna istället kommuniceras på annat sätt.

Hur kontrollerar du om det är en lögn eller inte? Du frågar väl knappast de som ligger bakom lögnen eller hur?

Ja, jag må vara godtrogen men jag är ingen idiot.

Om du tittar på bilden på SkyRoof hemsidan så finns det ett ganska bra exempel på varför du kan vara säker på att det är en satellit och inte en markburen station.

Jag låter dig gissa först och om du (högst troligt) har fel så kan jag berätta det för dig sen
Citera
2025-07-11, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Ja, jag må vara godtrogen men jag är ingen idiot.

Om du tittar på bilden på SkyRoof hemsidan så finns det ett ganska bra exempel på varför du kan vara säker på att det är en satellit och inte en markburen station.

Jag låter dig gissa först och om du (högst troligt) har fel så kan jag berätta det för dig sen

Du är en idiot jo, om man ska kontrollera om påståendena om satelliter är en lögn eller inte så går man väl fan inte in på den eventuella lögnarens hemsidor och "kontrollerar" genom att förlita sig på vad de själva anfört. 😄
Senast redigerad av billigost 2025-07-11 kl. 23:27.
Citera
2025-07-11, 23:27
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Du är en idiot jo, om man ska kontrollera om påståendena om satelliter är en lögn eller inte så går man väl fan inte in på den eventuella lögnarens hemsidor och "kontrollerar". 😄

Haha, jag visste att du inte skulle lösa det

Ok, en hint, det börjar på "d".

Kom igen nu osten, du kan ju det här med fysik
Citera
2025-07-11, 23:32
Avslutad
Citat:
Haha, jag visste att du inte skulle lösa det

Ok, en hint, det börjar på "d".

Kom igen nu osten, du kan ju det här med fysik

Det roliga med er idioter med begränsat intellekt är att ni är så säkra på att all information ni tvångsmatats med är den enda sanna kunskapen om verkligheten.

Men hur tänkte du kontrollera om alla påståenden om satelliter är lögn eller inte? Du resonerar som så att du går in på den eventuella lögnarens hemsida och utgår från vad lögnaren själv anser om saken?

Känner du dig intellektuell och begåvad då?
Citera
2025-07-11, 23:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Ok, tvivlar på att du nappar.

Nope kartor är reifikationsfel och ett felslut, igen hade lyssnat om jag hittat avvik förens nu när folk ifrågasätter. Det är inte fritt att undersöka jorden. Antarktisfördrag, militära zoner, naturreservat etc att sätta sig i ett flygplan och flyga längs perimetern av t ex Afrika hade ej funkat. Jetplan brevid dig på minuter och tillslut nedskjuten.
Ok…. Jag är mest ute efter en visuell representation av hur jorden ser ut om den nu inte är rund. Har du något sådant? Det förekommer ju ändå resor mellan kontinenterna.
Citera
2025-07-11, 23:40
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Det roliga med er idioter med begränsat intellekt är att ni är så säkra på att all information ni tvångsmatats med är den enda sanna kunskapen om verkligheten.

Men hur tänkte du kontrollera om alla påståenden om satelliter är lögn eller inte? Du resonerar som så att du går in på den eventuella lögnarens hemsida och utgår från vad lögnaren själv anser om saken?

Känner du dig intellektuell och begåvad då?

Oväntat att du försöker slingra dig, osten.

Jag har både sett och tankat ned data från satelliter.
Min profilbild borde kanske ge en hint om vad jag pysslar med på fritiden?

Det finns gott om andra sidor om du av någon anledning är paranoid över denna.

Men du har alltså fortfarande ingen aning om hur man kan se skillnad på en satellit och en mast?
Kvantfysikmästaren Billigost
Citera
2025-07-11, 23:45
Avslutad
Citat:
Oväntat att du försöker slingra dig, osten.

Jag har både sett och tankat ned data från satelliter.
Min profilbild borde kanske ge en hint om vad jag pysslar med på fritiden?

Det finns gott om andra sidor om du av någon anledning är paranoid över denna.

Men du har alltså fortfarande ingen aning om hur man kan se skillnad på en satellit och en mast?
Kvantfysikmästaren Billigost

Jag gissar på att du ligger i respirator på din fritid, och nästan all övrig tid också, jag får den känslan i alla fall.

Men du förstår väl att oavsett vilken hemsida du inhämtar informationen om satelliter ifrån så är det i grunden från samma ursprungskälla, dvs den eventuella lögnaren vars uppgifter som ska kontrolleras.

Men eftersom du är en idiot så förstår du inte ditt egna delikata dilemma.
Senast redigerad av billigost 2025-07-11 kl. 23:48.
Citera
2025-07-11, 23:49
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Jag gissar på att du ligger i respirator under din fritid, och nästan all övrig tid också, jag får den känslan i alla fall.

Men du förstår väl att oavsett vilken hemsida du inhämtar informationen ifrån så är det i grunden från samma ursprungskälla, dvs den eventuella lögnaren vars uppgifter ska kontrolleras.

Men eftersom du är en idiot så förstår du inte ditt egna delikata dilemma.

Hahaha, det går bra nu osten!

Jag har turen att jag får jobba med det också

"Att mäta är att veta"

Du har fortfarande inte löst det, haha. Fysikern
Citera
2025-07-11, 23:57
Avslutad
Citat:
Hahaha, det går bra nu osten!

Jag har turen att jag får jobba med det också

"Att mäta är att veta"

Du har fortfarande inte löst det, haha. Fysikern

Att mäta ja, hur många "satelliter" har du sett irl på nära håll, fysiskt mätt signaler och utifrån detta bestämt position?

Eller är du fortfarande kvar i din intellektuellt destruktiva funktionsnedsättning som bidrar till att du inte vet hur man kontrollerar uppgifter på ett objektivt sätt?
Citera
2025-07-12, 00:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ni har ju inte alla hästar hemma, ni förstår inte fakta
Inte fakta, FAKTOIDS rättare sagt. Globtroende är betydligt mer befinnande i sina egon och (spån-)huvuden än flerfs är som är villiga att se verkligheten. Med det sagt finns det folk i FE-community som framstår som virrpannor men å andra sidan så är dessa knäppisar infiltrerade in där för att få folk att tro att alla där är galningar så befolkningen inte ska ta dom seriöst och fortsätta dyrka glob-modellen och liknande myter. Precis som kommunisterna i Sovjet gjorde med folk som inte ville spela med eller hade andra åsikter än påtvingad konsensus.

Men fortsätt förneka elefanten i rummet... så slipper du bli ledsen i ögat
Citera
2025-07-12, 00:17
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Att mäta ja, hur många "satelliter" har du sett irl på nära håll, fysiskt mätt signaler och utifrån detta bestämt position?

Eller är du fortfarande kvar i din intellektuellt destruktiva funktionsnedsättning som bidrar till att du inte vet hur man kontrollerar uppgifter på ett objektivt sätt?

Jag vet inte hur många som jag sett eller tankat data från. Många.

Jag har sett en cubesat IRL men fick inte chansen att peta på den tyvärr.

Du är så tragisk som blir otrevlig så fort du inte begriper något. Det kanske inte är så konstigt att du är som du är ändå. Även om man inte behöver tro på allt så kan man ändå vara ödmjuk och hålla god ton.

Jag gissar att det inte kommer bli några beräkningar från dig. Synd, det hade varit underhållande.

Men du kan ju fundera på hur man kan skilja på en signal från en satellit och en mast. Du kan få en till hint, ambulans.
Citera
2025-07-12, 00:33
Medlem
Citat:

När ska du svara på min enkla fråga som jag ställt till dej ca 5 gånger nu??? Hur kan det vara natt på ena sidan jordklotet när det är dag på den andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in