2025-07-11, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så du får inte segla till Australien för att kontrollera om du hittar dit? Spännande....

Jag åker dit om några månader. Om ni inte hör av mig så beror det på att jag for vilse och trillade ner över kanten.

Hmmm...

Vad trevligt, ska du navigera dig med hjälp av en jordglob då som ett försökt att bevisa att Jorden är sfärformad?
Citera
2025-07-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Oavsett hur snabbt bollen roterar så lämnar vattnet bollen enligt de empiriska praktiska experiment som är möjliga att göra.

Det betyder att globmodellen enbart existerar i hypotetiska sagor.

Men jag kan inte sluta att bli förundrad över lättlurade idioter som dig som köper en påhittad förklaringsmodell a la globmodellen som överhuvudtaget inte är baserat på empirisk fakta.
Gravitation. Boob, you are dead!
Citera
2025-07-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Navigerar inte själv men kartor är ej bevis se t ex massa nya funna öar utanför Japan, professionella franska seglaren som blev FE pga den felaktiga WGS84 visade sig ha utdragna koordinater,

Utdragna koordinater?

Citat:
... WGS så "perfekt" att den ej används överallt. ...

Att den inte används överallt (vilket jag tvivlar på) betyder inte att den inte fungerar. Jag använder inte WGS84 när jag går till min lokala ICA men det betyder knappast att kartan inte fungerar.

Citat:
En karta kan vara hur fin som helst men det skapar inte en magisk effekt som får kurva att uppstå när det redan är bevisat att denna kurva ej existerar.

Du är ju mer än lovligt förvirrad. Nej självklart har inte en karta någon slags magisk effekt som får kurvor att uppstå. Det är ju tvärtom, att kartan överensstämmer med verkligheten bevisar att jorden inte är platt.

Citat:
... när det redan är bevisat att denna kurva ej existerar.

Återstår bara för dig att övertyga andra om att kurvan inte existerar.
Citera
2025-07-11, 20:58
Medlem
Citat:
Oavsett hur snabbt bollen roterar så lämnar vattnet bollen enligt de empiriska praktiska experiment som är möjliga att göra.

Att du är en lättlurad och godtrogen idiot som beaktar Jorden utifrån påhittade hypoteser framställer dig bara som en godtrogen nyttig idiot.

Pga av jorden dragningskraft. Tror du den försvinner för att du håller en boll i handen?
Citera
2025-07-11, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Gravitation. Boob, you are dead!

Ah gravitationen som enbart är en ihoprafsad hypotes. Vad du briljerar nu.
Citera
2025-07-11, 20:59
Medlem
Citat:
Driver du eller är du såhär fantastiskt efterbliven som du framstår?

Nej det är inte fritt fram att resa kors och tvärs över hela Jorden.

Var det förresten inte du som trodde på sagan om att något fån flugit non-stop runt ekvatorn på 80-talet? 😄

Och idioten matteusnorge påstod att det flygits Jorden runt över bägge polerna.

Det finns absolut ingen empirisk dokumentation överhuvudtaget på att Jorden skulle vara sfärformad så lägg ner dina lögner nu.
Nu ljuger du igen. Polerna har flugits över och det är fritt att flyga vart man vill. Vänligen bevisa motsatsen.
Citera
2025-07-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ah gravitationen som enbart är en ihoprafsad hypotes. Vad du briljerar nu.
Bevisad fakta. Har du något som emot säger det?
Citera
2025-07-11, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Pga av jorden dragningskraft. Tror du den försvinner för att du håller en boll i handen?

Gravitationen är som sagt bara en nödlöst hypotes, det vet du va?
Citera
2025-07-11, 21:02
Medlem
Citat:
Vad trevligt, ska du navigera dig med hjälp av en jordglob då som ett försökt att bevisa att Jorden är sfärformad?

Nä. Det känns lite modernare att använda sig av WGS84. Samma typ av "karta" som vi använder typ en miljon gånger varje dag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nu ljuger du igen. Polerna har flugits över och det är fritt att flyga vart man vill. Vänligen bevisa motsatsen.

Haha den enda som ljuger är ju du, när flög man Jorden runt över bägge polerna menar du? Och vad är bevisen?
Citera
Medlem
Citat:

Men jag kan inte sluta att bli förundrad över lättlurade idioter som dig som köper en påhittad förklaringsmodell a la globmodellen som överhuvudtaget inte är baserat på empirisk fakta.

Du kan inte göra några empiriska försök som är trovärdiga, du måste beginna dig långt ute i rymden för det.

Din egen hittepåfysik ger vi inteycket för.

Du är på nivån att man tar en leksaksbil försöker krypa in i den och sen påstår att bilar inte finns på riktigt.

Patetiskt.
Citera
2025-07-11, 21:03
Medlem
Citat:
Gravitationen är som sagt bara en nödlöst hypotes, det vet du va?
Bara för att du är för dum för att förstå det, gravitationen finns. Släpp en hantel på din fot är du snäll. Om du har någon, ni idioter brukar inte vara av den vältränade sorten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in