Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Men det är min uppfattning och det är hur det omskrevs i pressen också. Många topplag verkade sakna udden. Jag kände inte att vm var på riktigt.
Nu är jag heller inte svensk. Jag ogillade Martin Dahlin för hans armbågar som alltid sökte sig upp mot motståndarnas face . Jag ogillade Kennet Andersson för hans patetiska målgest. Jag gillade senare årgångar av svenska landslaget, som 2002, även om det också var ett skit-vm.
Vm 1998 var ett bra vm. Då visade Frankrike som hemmanation genast stor energi. I vm 1994 såg jag bara trötta europeiska lag.
Tröttaste vägen till guld någonsin.
Dålig ointressant grupp med Sydafrika och Saudiarabien.
Åttondel: Paraguay vinst 1-0 i förlängningen.
Kvart: 0-0 och Straffar mot ett Italien i generationsväxling
Semifinal: 2-1 mot Kroatien.
Final: 3-0 mot ett Brasilien som inte ens kom till spel.
I ett vm som hade matcher som England-Argentina,Brasilien-Danmark, Holland-Argentina och Brasilien-Holland så var Frankrike inte en attraktion under hela mästerskapet. Alltid i skuggan av det andra roligare och intressantare slutspelsträdet.
Det enda som hade kunnat göra guldet stort hade varit en bra final, istället fick vi den sämsta någonsin. Det är dessutom något extra tråkigt med ett lag som vinner vm utan att anfallarna bidrar. Noll mål av anfallarna i hela slutspelet.