2025-07-10, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Mitt syfte är att [försöka] driva med idioter som dig.
Och hur gick det, tycker du?

Citat:
Autism är en paraplydiagnos för ett flertal utvecklingsstörningar. Ja så är det sedan asperger blev autism.
Hoppsan? Då har du namnen på de "utvecklingsstörningar" som tidigare sorterade under andra diagnoser?

Citat:
Dessa störningar sker i livmodern. Ögat är det känsligaste organet för störningar i livmodern därför är skador på synnerven den vanligaste samsjukheten vid autism.
Menar du allvar här, eller är det ett fortsatt patetiskt försök till att 'driva' med oss?

Citat:
autism utvecklas i livmodern, man föds med autism och autism syns.
Källa på det.

Citat:
Därför kan man nu mer diagnosticera barn från ett års ålder innan barn sagt ett enda ord.
Källa på det.

Citat:
Autister har tex. utvecklat större minnescentrum.
Källa på det.

Citat:
Om man tror att man kan få större hjärna av vaccin
Vem tror det, menar Du?

Citat:
är man inte riktigt klok.
Varför är "man" inte det, menar du?

Citat:
Autism är en ärftlig genetisk skada.
Källa på det.

Citat:
Med autism förekommer alltid olika former av samsjukhet.
I den stora majoriteten fall, ja, korrekt.

Citat:
Dessa "samsjukheter" kan kanske förvärras av vaccin
Korrekt....

Citat:
men man kan inte få autism av vaccin.
....men hur vet du det?
Citera
2025-07-10, 17:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och hur gick det, tycker du?

Hoppsan? Då har du namnen på de "utvecklingsstörningar" som tidigare sorterade under andra diagnoser?

Menar du allvar här, eller är det ett fortsatt patetiskt försök till att 'driva' med oss?

Källa på det.

Källa på det.

Källa på det.

Vem tror det, menar Du?

Varför är "man" inte det, menar du?

Källa på det.

I den stora majoriteten fall, ja, korrekt.

Korrekt....

....men hur vet du det?
Källa på det, källa på det, källa på det..

Det känns inte som du har de baskunskaper som krävs för att diskutera autism som man alltså studerat sedan 40-talet.

Bara för att du fått några elchocker blir du ingen expert på hur psykiatrin fungerar.
Citera
2025-07-10, 18:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Man blir ju minst sagt förvånad (eller kanske inte) att det faktiskt finns ointelligent pack som trots allt, och fortfarande, ställer sig frågan om vaccin orsakar autism och i synnerhet varför den typen av misstanka existerar.

Att vaccin inte gör det kan man vara 100% säker på efter det stora antal korrekt utförda försök och studier som gjorts på miljoner barn utan några som helst tvivel visar att det inte finns någon länk mellan vaccin och autsim. Men då vi har dels ljugande as som Andrew Wakefield som snickrar ihop en falsk studie mot betalning och dessutom lågintelligenta idioter som inte kan läsa, så skapas en perfekt storm där den typen av skitprat får fäste.

Man hoppades på att vanligt folk skulle få upp ögonen och fatta misstankar mot ljugande läkare som gillar att köra upp meterlånga föremål i ändtarmen på barn, som skrikande försöker komma undan, trots att svinet hela tiden visste att han handlade oetiskt, men folk är uppebarligen dummare än man tror. Det spelar tydligen inte heller någon roll att det ljugande praktarslet dessutom författade en falsk studie mot betalning.

Citat:
CONCLUSIONS
Twenty epidemiologic studies have shown that neither thimerosal nor MMR vaccine causes autism. These studies have been performed in several countries by many different investigators who have employed a multitude of epidemiologic and statistical methods. The large size of the studied populations has afforded a level of statistical power sufficient to detect even rare associations. These studies, in concert with the biological implausibility that vaccines overwhelm a child’s immune system, have effectively dismissed the notion that vaccines cause autism. Further studies on the cause or causes of autism should focus on more-promising leads.
https://academic.oup.com/cid/article-abstract/48/4/456/284219

Det skall till en rejält fläskigt ointelligent sopprot för att fortfarande gå runt och inbilla sig att vacciner orsakar autism.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-10 kl. 18:14.
Citera
2025-07-10, 18:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Vad är det dessutom för ointelligenta idioter som hela tiden går runt och sprider lögnen att läkemedelsbolag har åtalsfrihet. Vad kommer den lögnen från? Det måste vara okynne och medvetna lögner, får så blåst kan ingen vara.
Citera
2025-07-10, 21:21
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då gör jag ett nytt försök med att starta en tråd om barnvacciners orsak till autism samt den pågående mörkläggningen av detta faktum.

Min första tråd i ämnet som ju låstes efter det att jag hade visat att inget av de barnvaccin som i dag är godkända och rekommenderas av västvärldens länders olika hälsovårdsmyndigheter, har genomgått randomiserade (äkta) placebokontrollerade kliniska tester (RCTs) innan de godkändes, finns här för intresserade:
Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Givet att kvoten barn med en autism-diagnos har gått från ca 1 per 10000 (amerikanska) barn innan 1986 till att i dag ligga på ca 1 per 30 (3,2%)i en pågående exponentiell ökning, så är det ingen överdrift att hävda att det är vår tids kanske enskilt största humanitära katastrof (med reservation för Covid och dess långsiktiga skadeverkningar).

Och vad hände då 1986?

Då fick big pharma åtalsimmunitet mot skadeståndsanspråk från de föräldrar vars barn skadas/dör av de ofta de facto obligatoriska vaccinerna i fråga. Det här ledde i sin tur till att mängden vacciner och doser ökade exponentiellt (riskfria miljardvinster) följt av en likaledes exponentiell ökning av kroniska sjukdomar hos barn och där autism, som sagt, utgör den mest dramatiska till antal och svårhet.

Tråden avser att exponera inte bara de påvisade etiologiska orsaksbanden mellan barnvacciner och autism, utan också den pågående mörkläggningen av det förhållandet, historiskt och i nutid.

Och ja, jag vet, ämnet diskuteras även partiellt i en annan tråd, men jag menar att just autism kräver sin egen tråd, givet sjukdomens ofta mycket dramatiska konsekvenser för det drabbade barnet, men också för dess föräldrar, syskon och övriga närstående, men också för samhället i stort i respektive drabbade länder.

Jag stannar här för nu, samt ser fram mot en en civiliserad diskussion om en av vår tids största ödesfrågor. De miljontals direkt drabbade barnen med familjer världen över som har fått sina liv förstörda har minst sagt förtjänat åtminstone det.

En civiliserad debatt/diskussion, förutsättningen för varje verklig förändring.
Här är en samling av studier som pekar på hur Thimerosal är länkat till autism.

https://childrenshealthdefense.org/known-culprits/mercury/thimerosal-history/research-critiques/

Below are links to abstracts from over 190 research studies detailing the effects of including thimerosal in vaccines.
Citera
2025-07-10, 21:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vad är det dessutom för ointelligenta idioter som hela tiden går runt och sprider lögnen att läkemedelsbolag har åtalsfrihet. Vad kommer den lögnen från? Det måste vara okynne och medvetna lögner, får så blåst kan ingen vara.
Det är sant.

Can I Sue Vaccine Manufacturers?

No, vaccine companies have legal protection against injury lawsuits — except in a few rare circumstances. Instead, you may file a claim under a government fund like the Vaccine Injury Compensation Program (VICP) for serious side effects from a vaccine.

https://www.findlaw.com/healthcare/patient-rights/can-i-sue-vaccine-manufacturers-.html
Citera
2025-07-10, 22:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är sant.

Can I Sue Vaccine Manufacturers?

No, vaccine companies have legal protection against injury lawsuits — except in a few rare circumstances. Instead, you may file a claim under a government fund like the Vaccine Injury Compensation Program (VICP) for serious side effects from a vaccine.

https://www.findlaw.com/healthcare/patient-rights/can-i-sue-vaccine-manufacturers-.html
Ytterligare ett exempel på ointelligenta idioter som sitter och surfar och väljer första bästa träff och sedan postar på Slaskforum för att framstå som duktiga klllen, men patrasket glömde att LÄSA eller ännu bättre, att fråga någon med kunskaper i ämnet.

Du skulle inte hoppat av skolan i trean.

Jo, det går alldeles utmärkt att stämma en tillverkare för vaccinskador.

I USA:
Alla vaccintillverkare betalar en liten avgift per dos vaccin som säljs och den avgiften går till National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP). Den som råkar ut för en bekräftad vaccinskada från ett vaccin som omfattas av ersättningen kan inte inte stämma en vaccintillverkare utan att FÖRST lämna in ett krav till den domstolen som hanterar skadestånd (U.S. Court of Federal Claims). Den som gör anspråket på skadestånd ersätts enligt en tariff och en beräkningsmodell, förutsatt att läkarintyg och journaler finns. Notera att det amerikanska justitiedepartementet granskar allt. MEN, du behöver inte godkänna ersättningen, och om vaccinskadan anses vara verklig och NVICP erkänt skadan är det fritt fram att stämma tillverkaren. Alltså: om du råkar ut för en skada erbjuds du ersättning av NVICP, men du kan neka och istället stämma tillverkaren. Förstår lilla dumhuvudet?

Citat:
What is the process?
  1. An individual files a petition with the U.S. Court of Federal Claims.
  2. The U.S. Department of Health and Human Services medical staff reviews the petition, determines if it meets the medical criteria for compensation and makes a preliminary recommendation.
  3. The U.S. Department of Justice develops a report that includes the medical recommendation and legal analysis and submits it to the Court.
  4. The report is presented to a court-appointed special master, who decides whether the petitioner should be compensated, often after holding a hearing in which both parties can present evidence. If compensation is awarded, the special master determines the amount and type of compensation.
  5. The Court orders the U.S. Department of Health and Human Services to award compensation. Even if the petition is dismissed, if certain requirements are met, the Court may order the Department to pay attorneys' fees and costs.
The special master's decision may be appealed and petitioners who reject the decision of the court (or withdraw their petitions within certain timelines) may file a claim in civil court against the vaccine company and/or the health care provider who administered the vaccine.
https://www.hrsa.gov/vaccine-compensation

Fattar det lilla okunniga och desinformerande lögnar-svinet? DU HAR FEL!!! FATTAR DU!!!???

Inom EU:
Ja, det går alldeles utmärkt, stäm på du bara, lilla antivaxxar-patrask. sDu har bäst förutsättningar om vaccinet orsakat en biverkning på grund av en defekt eller om man vetat om men inte varnat för en biverkning. Det som styr inom EU är EU-direktiv 85/374/EEG, känt som produktansvarsdirektivet, fastställer principen om strikt ansvar för defekta produkter i EU. Direktivet slår fast att tillverkaren hållas ansvarig för skador, oavsett om de varit försumliga i sin produktion eller design av ett läkemedel. DU HAR FEL!!! FATTAR DU!!!???

Så, nu vet lilla antivaxxar-patrasket, och du kan sluta med ditt skitprat och dina lögner.

Herregud....
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-10 kl. 22:38.
Citera
2025-07-10, 23:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ytterligare ett exempel på ointelligenta idioter som sitter och surfar och väljer första bästa träff och sedan postar på Slaskforum för att framstå som duktiga klllen, men patrasket glömde att LÄSA eller ännu bättre, att fråga någon med kunskaper i ämnet.

Du skulle inte hoppat av skolan i trean.

Jo, det går alldeles utmärkt att stämma en tillverkare för vaccinskador.

I USA:
Alla vaccintillverkare betalar en liten avgift per dos vaccin som säljs och den avgiften går till National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP). Den som råkar ut för en bekräftad vaccinskada från ett vaccin som omfattas av ersättningen kan inte inte stämma en vaccintillverkare utan att FÖRST lämna in ett krav till den domstolen som hanterar skadestånd (U.S. Court of Federal Claims). Den som gör anspråket på skadestånd ersätts enligt en tariff och en beräkningsmodell, förutsatt att läkarintyg och journaler finns. Notera att det amerikanska justitiedepartementet granskar allt. MEN, du behöver inte godkänna ersättningen, och om vaccinskadan anses vara verklig och NVICP erkänt skadan är det fritt fram att stämma tillverkaren. Alltså: om du råkar ut för en skada erbjuds du ersättning av NVICP, men du kan neka och istället stämma tillverkaren. Förstår lilla dumhuvudet?

https://www.hrsa.gov/vaccine-compensation

Fattar det lilla okunniga och desinformerande lögnar-svinet? DU HAR FEL!!! FATTAR DU!!!???

Inom EU:
Ja, det går alldeles utmärkt, stäm på du bara, lilla antivaxxar-patrask. sDu har bäst förutsättningar om vaccinet orsakat en biverkning på grund av en defekt eller om man vetat om men inte varnat för en biverkning. Det som styr inom EU är EU-direktiv 85/374/EEG, känt som produktansvarsdirektivet, fastställer principen om strikt ansvar för defekta produkter i EU. Direktivet slår fast att tillverkaren hållas ansvarig för skador, oavsett om de varit försumliga i sin produktion eller design av ett läkemedel. DU HAR FEL!!! FATTAR DU!!!???

Så, nu vet lilla antivaxxar-patrasket, och du kan sluta med ditt skitprat och dina lögner.

Herregud....
Vadå lögn? Det går inte att stämma läk.med.bol. över vaccin.

The US Vaccine Injury Act of 1986
Has Denied Hundreds of Thousands of
Vaccine Victims Fair Compensation

https://www.dispartilaw.com/wp-content/uploads/2012/08/us-vaccine-injury-act.pdf

Normal reaktion btw.
Senast redigerad av Ajogen 2025-07-10 kl. 23:28.
Citera
2025-07-11, 00:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vadå lögn? Det går inte att stämma läk.med.bol. över vaccin.

The US Vaccine Injury Act of 1986
Has Denied Hundreds of Thousands of
Vaccine Victims Fair Compensation

https://www.dispartilaw.com/wp-content/uploads/2012/08/us-vaccine-injury-act.pdf

Normal reaktion btw.
"Buuuhuuuääää, jag hade så fel att jag borde skämmas, så därför surfar jag fram ett annat skitdokument från en ambulansjägare som påstår ditten och hävdar datten. Med lite tur framstår jag som ÄNNU mer clueless än jag redan bevisat för hela forumet".

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG!? DU HAR FEL! Fatta! Du kan stämma läkemedelsbolag för vaccinskador, men jag inser att det snurrar i lilla dumhuvudet nu när du fick din verklighet förstörd. "De sade ju på ChildrensHealthDefens att man inte kunde stämma, buuuuhuuuuäääähhhbuuuuu, dumma korrektamund0"

Hur patetisk skall antivaxxar-patrasket egentligen bli? Jag har ju för fanken beskrivit exakt hur du kan göra. Min länk kom dessutom från ett department.

Sug i dig att du hade så fel att folk gapskrattar åt dig. Det borde de göra, i synnerhet när jag talat om för dig UPPREPADE gånger att man KAN stämma ett läkemedelsbolag. Stäm dem, din bonnläpp.

"Buuuhuuuuäääää, hundreds of thousands of vaccine victims denied fair compensation". Jaha, och vem är det som säger det? I USA har de ett rättsystem som avgör vem som skall ha kompansation och hur mycket.

En gissning är att det står "hundreds of thousands" antivaxxar-patrask på kö för att få miljoner i ersättning för sin lilla pillesnopp som de påstår krympte av vaxxet.

Herregud, att de skall ha så svårt att erkänna när de har fel...
Citera
2025-07-11, 00:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
"Buuuhuuuääää, jag hade så fel att jag borde skämmas, så därför surfar jag fram ett annat skitdokument från en ambulansjägare som påstår ditten och hävdar datten. Med lite tur framstår jag som ÄNNU mer clueless än jag redan bevisat för hela forumet".

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG!? DU HAR FEL! Fatta! Du kan stämma läkemedelsbolag för vaccinskador, men jag inser att det snurrar i lilla dumhuvudet nu när du fick din verklighet förstörd. "De sade ju på ChildrensHealthDefens att man inte kunde stämma, buuuuhuuuuäääähhhbuuuuu, dumma korrektamund0"

Hur patetisk skall antivaxxar-patrasket egentligen bli? Jag har ju för fanken beskrivit exakt hur du kan göra. Min länk kom dessutom från ett department.

Sug i dig att du hade så fel att folk gapskrattar åt dig. Det borde de göra, i synnerhet när jag talat om för dig UPPREPADE gånger att man KAN stämma ett läkemedelsbolag. Stäm dem, din bonnläpp.

"Buuuhuuuuäääää, hundreds of thousands of vaccine victims denied fair compensation". Jaha, och vem är det som säger det? I USA har de ett rättsystem som avgör vem som skall ha kompansation och hur mycket.

En gissning är att det står "hundreds of thousands" antivaxxar-patrask på kö för att få miljoner i ersättning för sin lilla pillesnopp som de påstår krympte av vaxxet.

Herregud, att de skall ha så svårt att erkänna när de har fel...

Det är inte normalt att svara så här.

Det går inte att stämma vaccintillverkare.

No vaccine manufacturer shall be liable in a civil action for damages arising from a vaccine-related injury or death associated with the administration of a vaccine after October 1, 1988, if the injury or death resulted from side effects that were unavoidable even though the vaccine was properly prepared and was accompanied by proper directions and warnings.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/42/300aa-22
Citera
2025-07-11, 00:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är inte normalt att svara så här.

Det går inte att stämma vaccintillverkare.

No vaccine manufacturer shall be liable in a civil action for damages arising from a vaccine-related injury or death associated with the administration of a vaccine after October 1, 1988, if the injury or death resulted from side effects that were unavoidable even though the vaccine was properly prepared and was accompanied by proper directions and warnings.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/42/300aa-22
Det här måste vara det absolut värsta exemplet på antivaxxar-patraskeri och faktaförnekelse jag sett.

Du har fel och är rejält dum i huvudet.

Citat:
The U.S. Department of Health and Human Services (DHHS) established this system, the National Vaccine Injury Compensation Program (NVICP), in 1988. An excise tax per vaccine dose funds NVICP, collected from vaccine manufacturers by the U.S. Department of the Treasury. The NVICP does not cover all vaccines. However, vaccines routinely given to children as part of the recommended immunization schedule are included, and some adult vaccines are also covered.

Under the NVICP, those claiming a vaccine injury from a covered vaccine cannot sue a vaccine manufacturer without first filing a claim with the U.S. Court of Federal Claims. Certain medical events are presumed to be side effects of vaccination, as long as no other cause is found. The claim filer is reimbursed according to a formula, provided that all medical records meet NCVIA standards, and that the U.S. Department of Justice reviews all legal standards. If a claim is denied, or if the claim is approved and the claimant rejects the compensation, only then may the claimant file a civil lawsuit.
https://historyofvaccines.org/vaccines-101/ethical-issues-and-vaccines/vaccine-injury-compensation-programs

Det allra lustigaste är dock att du och alla andra ointelligenta antivaxxar-patrask sitter och runkar framför ChildrensHealthDefense hela dagarna och lapar snällt i er alla lögner ni läser där samtidigt som RFK Jr har så många stämningar i luften samtidigt att det knappt går att hålla räkningen. Över 30 stämningar är det just nu om jag har korrekta uppgifter (och det brukar jag ju ha, som du känner till).

Citat:
Even if Robert F. Kennedy Jr. is confirmed as the next Health and Human Services secretary, he still plans to collect fees from Wisner Baum, a law firm suing Merck over claims that the pharmaceutical company failed to properly warn consumers about risks from its HPV vaccine, Gardasil, according to new filings with the Office of Government Ethics.

Kennedy will only collect the fees if Wisner Baum wins, and only for cases that aren't against the United States or in which the United States isn't a party and doesn't have "a direct or substantial interest," according to the filings.

Robert F. Kennedy Jr. at a campaign rally for former President Donald Trump on Nov. 1 in Warren, Mich. Kennedy has been named to lead the Department of Health and Human Services in the incoming Trump administration. Kennedy is on leave from leading Children's Health Defense, a nonprofit that has filed more than 30 lawsuits challenging vaccines and public health mandates.
UNTANGLING DISINFORMATION
Inside RFK Jr.'s nonprofit's legal battles over vaccines and public health
"Pursuant to the referral agreement, I am entitled to receive 10% of fees awarded in contingency fee cases referred to the firm," Kennedy wrote in his signed ethics agreement. "I am not trying these cases, I am not an attorney of record for the cases, and I will not provide representational services in connection with the cases during my appointment to the position of Secretary."
https://www.npr.org/sections/shots-health-news/2025/01/22/nx-s1-5271582/rfk-hpv-vaccine-merck

Du är verkligen så dum att det är synd om dig. Och jag menar allvar. Du kan verkligen inte ha det lätt här i livet.
Citera
2025-07-11, 01:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det här måste vara det absolut värsta exemplet på antivaxxar-patraskeri och faktaförnekelse jag sett.

Du har fel och är rejält dum i huvudet.

https://historyofvaccines.org/vaccines-101/ethical-issues-and-vaccines/vaccine-injury-compensation-programs

Det allra lustigaste är dock att du och alla andra ointelligenta antivaxxar-patrask sitter och runkar framför ChildrensHealthDefense hela dagarna och lapar snällt i er alla lögner ni läser där samtidigt som RFK Jr har så många stämningar i luften samtidigt att det knappt går att hålla räkningen. Över 30 stämningar är det just nu om jag har korrekta uppgifter (och det brukar jag ju ha, som du känner till).

https://www.npr.org/sections/shots-health-news/2025/01/22/nx-s1-5271582/rfk-hpv-vaccine-merck

Du är verkligen så dum att det är synd om dig. Och jag menar allvar. Du kan verkligen inte ha det lätt här i livet.
Supreme Court: No, You Can't Sue Drugmakers Over Vaccine Injury Claims

f a vaccine injures a child, should the parents be allowed to sue in state court? That's a question lawyers, vaccine makers, parents, and Congress have wrestled over for a quarter century. This week, the United States Supreme Court brought forth a ruling that keeps the status quo: No, you can't.

The justices, voting 6-2, said a 1986 federal law preempts claims that a drugmaker should have sold a safer formulation of a vaccine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in