2025-07-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
BTC har nu gjort ca 7x från botten av 2022. Samtidigt har min Palantir gjort över 20x under samma tid. Sen undrar vissa varför man inte placerar allt i BTC.

Är den den enda aktie du har köpt, eller är den en del av en aktieportfölj?

Om den är del av en portfölj bör du räkna på genomsnittet av denna och jämföra med avkastningen om rubbet hade placerats i bitcoin i stället. Har du köpt t.ex. hundra olika aktier och en av dem har gjort 20x, så är det helt ointressant...

Om den är den enda aktie du har köpt är det bara att gratulera.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-07-10 kl. 20:42.
Citera
2025-07-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Är den den enda aktie du har köpt, eller är den en del av en aktieportfölj?

Om den är del av en portfölj bör du räkna på genomsnittet av denna och jämföra med avkastningen om rubbet hade placerats i bitcoin i stället. Har du köpt t.ex. hundra olika aktier och en av dem har gjort 20x, så är det helt ointressant...

Om den är den enda aktie du har köpt är det bara att gratulera.
Bättre att tänka att jag hade placerat rubbet i Palantir med den logiken.

5 olika aktier äger jag. Och dom har i genomsnitt presterat bättre än BTC. Min poäng är inte att BTC är sämre att investera i utan att inte lägga allt i samma korg.
Citera
2025-07-10, 21:05
Avslutad
Citat:
BTC har nu gjort ca 7x från botten av 2022. Samtidigt har min Palantir gjort över 20x under samma tid. Sen undrar vissa varför man inte placerar allt i BTC.

100% rätt. BTC är en tillgång man går in och ut ur liksom andra alfa-tillgångar. Nu är det läge att gå in med mer inför ev. kommande rusning.
Citera
2025-07-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Christer Gardell, Kebab med Pommes, can you hear me?

You took one hell of a beating today.

Dom försvinner när btc går "explorer mode" och slår ATH. Men sedan så kommer dom tillbaka sen vid nästa dip i deras stora livs-missions att sprida FUD
Citera
2025-07-10, 21:25
Avslutad
Jag älskar Bitcoin. Jag älskar bara att se själva logotypen, bara det får mig att fortsätta satsa framåt, fucking love bitcoin.
Citera
2025-07-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
100% rätt. BTC är en tillgång man går in och ut ur liksom andra alfa-tillgångar. Nu är det läge att gå in med mer inför ev. kommande rusning.

All in i bitcoin är lämpligt om man är riskobenägen och är mer av en passiv placerare än en aktiv investerare.
Citera
2025-07-10, 22:02
Medlem
Citat:
Bättre att tänka att jag hade placerat rubbet i Palantir med den logiken.

5 olika aktier äger jag. Och dom har i genomsnitt presterat bättre än BTC. Min poäng är inte att BTC är sämre att investera i utan att inte lägga allt i samma korg.

I stort sett ingen placerar rubbet i Palantir eller någon annan enskild aktie. Utom möjligen företagets CEO eller något sådant. En aktie är en tillgång av ett helt annat slag än bitcoin.

I längden lär för övrigt Palantir stå sig slätt mot bitcoin, även om den har haft ett par goda år sedan börsintroduktionen.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-07-10 kl. 22:06.
Citera
2025-07-10, 22:36
Avslutad
Citat:
All in i bitcoin är lämpligt om man är riskobenägen och är mer av en passiv placerare än en aktiv investerare.

Utifrån förutsättningarna du föreslår stämmer ditt resonemang, men inte utifrån mina och David-Taxis föreslagna förutsättningar (aktiva investerare som följer marknaden).
Citera
2025-07-10, 23:26
Avslutad
Nu 115 000.

Edit 116000
Citera
2025-07-10, 23:46
Medlem
Citat:
I stort sett ingen placerar rubbet i Palantir eller någon annan enskild aktie. Utom möjligen företagets CEO eller något sådant. En aktie är en tillgång av ett helt annat slag än bitcoin.

I längden lär för övrigt Palantir stå sig slätt mot bitcoin, även om den har haft ett par goda år sedan börsintroduktionen.
Det kommer säkert en dag när jag roterar Palantir till BTC. Det är väl det allt handlar om, att rotera?
Citera
2025-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu 115 000.

Edit 116000
Äntligen ett ATH med lite mer marginal. Ska bli intressant att se veckostängningen.
Citera
2025-07-10, 23:54
Medlem
120 kanske redan kommer i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här