2025-07-10, 18:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Och där kom ett definitivt ATH på alla relevanta börser.
ATH på en sommar, bara en sådan sak!

Så alla som har PTSD och tittar hur priset rört sig historiskt blir lämnade i dammet i detta nu. Förra årets dubbeltopp upprepade sig inte. De som påstår att det måste komma ett 70%:igt ner ställ får allt mindre vatten på sin kvarn.

Jag har länge sagt att det är en annan dynamik som driver priset idag, och därför blir det rätt ointressant hur priset rörde sig när detta var en underground rörelse med minimal market cap. Vi får se bevis på det nu.
Citera
2025-07-10, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om Tesla dippar så lär jag överväga att köpa lite mer Tesla.
Jag tror på det bolaget för de kommande 5-10 åren.

Och då är vi tillbaka där vi startade. Varför lägger du inte allt ditt krut på BTC om du tror 100% på BTC?
Citera
2025-07-10, 18:33
Medlem
Citat:
Så alla som har PTSD och tittar hur priset rört sig historiskt blir lämnade i dammet i detta nu. Förra årets dubbeltopp upprepade sig inte. De som påstår att det måste komma ett 70%:igt ner ställ får allt mindre vatten på sin kvarn.

Jag har länge sagt att det är en annan dynamik som driver priset idag, och därför blir det rätt ointressant hur priset rörde sig när detta var en underground rörelse med minimal market cap. Vi får se bevis på det nu.
Ok så logiken är följande:
"BTC ligger snart på 113k och kan därför omöjligt göra 70% dipp om den når 200k"

Got it!
Citera
2025-07-10, 18:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Och då är vi tillbaka där vi startade. Varför lägger du inte allt ditt krut på BTC om du tror 100% på BTC?
Av den enkla anledningen att jag tror att Tesla också kan göra 10x (eller mer) de kommande 5 åren.
Citera
2025-07-10, 18:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"BTC ligger snart på 113k och kan därför omöjligt göra 70% om BTC når 200k"

Got it!
Nej, absolut inte. Tänker inte ta diskussionen ytterligare en vända med dig när du väljer att inte försöka förstå.

De som väntade sig nerställ för att vi hade en liknande dubbeltopp som sist har iaf fel. Jag varnade dem men till syvende och sist får alla stå sina egna kast.
Citera
2025-07-10, 18:37
Medlem
Citat:
Nej, absolut inte. Tänker inte ta diskussionen ytterligare en vända med dig när du väljer att inte försöka förstå.

De som väntade sig nerställ för att vi hade en liknande dubbeltopp som sist har iaf fel. Jag varnade dem men till syvende och sist får alla stå sina egna kast.
"Nerställ" kommer tids nog. Ingen har sagt att det måste komma idag eller denna månad eller år.
Citera
2025-07-10, 18:38
Medlem
Citat:
ATH på en sommar, bara en sådan sak!

Bitcoins svar på Bondepraktikan, Bitcoinpraktikan, fungerar ibland men uppenbarligen inte alltid.
Citera
2025-07-10, 18:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"BTC ligger snart på 113k och kan därför omöjligt göra 70% dipp om den når 200k"

Got it!
Din logik var ju följande:
"BTC har aldrig gjort ATH tidigare somrar, och kan därför omöjligt göra det denna sommar".

Jag menar att priset rör sig av fundamentala anledningar också, något många verkar missa totalt.
Citera
2025-07-10, 18:41
Avslutad
Citat:
Av den enkla anledningen att jag tror att Tesla också kan göra 10x (eller mer) de kommande 5 åren.

Du tror alltså att Tesla kan göra mer än BTC de kommande 5 åren, alternativt att de har ungefär samma potential? Då är du alltså inte emot att folk säljer BTC (och t ex köper Tesla) trots allt ..
Citera
2025-07-10, 18:41
Medlem
Citat:
Din logik var ju följande:
"BTC har aldrig gjort ATH tidigare somrar, och kan därför omöjligt göra det denna sommar".

Jag menar att priset rör sig av fundamentala anledningar också, något många verkar missa totalt.
Nej, det var inte min logik. Jag sa att det sannolikt inte kommer ske. Jag hade fel. Om vi ska jämföra har du haft mycket mer fel än mig.

Dock tycker jag vi minst kan vänta till sommaren är över innan vi firar.
Citera
2025-07-10, 18:42
Medlem
Citat:
Det fundamentala snöbollen har börjat rulla
Citera
2025-07-10, 18:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du tror alltså att Tesla kan göra mer än BTC de kommande 5 åren, alternativt att de har ungefär samma potential? Då är du alltså inte emot att folk säljer BTC (och t ex köper Tesla) trots allt ..
Som jag jag alltid försöker påtala så handlar det om sannolikheter, inte om möjligheter.

Tesla KAN gå bättre än BTC de kommande åren. Men den KAN också gå sämre. Jag väljer att lägga kanske 5% på Tesla, om det ger dig någon inblick i hur jag ser på det hela? Detta för att slippa FOMO om Tesla sticker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in