2025-07-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du har missuppfattat, det är att hon benämner sig själv som "man"
Då formulerar du dig rätt konstigt. Det du skrev var detta:
Citat:
Jag var tvungen kolla om det var en kvinna på bilden, ser bra ut i övrigt, men eftersom hon skrev sin "fru" så är hon alltså hennes "man"
dvs som att det är du som drar slutsatsen att eftersom hon har en fru så måste hon [eftersom bara män har fruar] vara en man.

Är det det du menar, eller menar du att hon uttryckligen kallar sig för man?
Citera
2025-07-08, 22:03
Medlem
zombie-nations avatar
Så TS tycker inte att en tjej ens får nämna att hon har en fru. Bara det är så upprörande för honom att han menar att alla gay är bekräftelsesökande. Det är ju han som är konstig som inte ens tål att flator finns. Som jag sagt innan, när det talas familj på jobbet, ska hon alltså ljuga och kalla henne sin man?

Tänk att någon bara existerar kan göra så att någon svag stackare stör sig. Folk ska inte behöva göra om sina liv för att en nervsvag gubbe ska orka med sitt jobb. En sådan typ som ska bestämma andras hårfärg med.
Citera
2025-07-09, 17:31
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det var fan bland det dummaste jag hört
Heterosexuella är ju normala, inget konstigt
Citera
2025-07-09, 17:33
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så TS tycker inte att en tjej ens får nämna att hon har en fru. Bara det är så upprörande för honom att han menar att alla gay är bekräftelsesökande. Det är ju han som är konstig som inte ens tål att flator finns. Som jag sagt innan, när det talas familj på jobbet, ska hon alltså ljuga och kalla henne sin man?

Tänk att någon bara existerar kan göra så att någon svag stackare stör sig. Folk ska inte behöva göra om sina liv för att en nervsvag gubbe ska orka med sitt jobb. En sådan typ som ska bestämma andras hårfärg med.

Du behöver nog lära dig ett eller annat vad som är normalt eller är du helt född igår?
Citera
2025-07-09, 18:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du behöver nog lära dig ett eller annat vad som är normalt eller är du helt född igår?

Varför ska man begränsa den man är? Tycker du att man ska tvinga asexuella att vara i förhållanden bara för att det är normalt enligt dig?

Vad som är normalt har definitivt ändrats genom tiderna, tvåsamhet var inte alltid det normala. Eunucker var normalt att göra folk till en gång i tiden.

Synd att du blir vansinnig om du ser rosa hår eftersom det inte är normalt. Det hoppar på dig och skadar dig, bränner dig.
Citera
2025-07-09, 19:44
Avslutad
Citat:
Fler har märkt detta hur homosexuella och lesbiska, transor ska hela tiden trotsa samhället med att visa för andra vilka dom är, det är tröttsamt, jag skiter vsd två vuxna sysslar med men när de börjar tvinga andra att uppmärksamma dom har det gått för långt.

Jag tror att det har att göra med att 95 % av allt i media är vanliga heteromänniskor. Ta t.ex. filmen Gladiator, där Russell Crowe blir förrådd och den nye kejsaren mördar hans sexiga smala fru och hans grabb som han har tänkt uppfostra till samma heterosexuella bonde och krigare.

Vad har homon? Det enda jag kommer på är Mad Max: The Road Warrior där The Golden Youth blir dödad av en boomerang, vilket gör Wez så förtvivlad att han vill döda alla i Pappagallos stam. Det finns ett fåtal filmer och serier som specifikt handlar om homon, men då är hela historian centrerad kring deras homosexualitet.

Om du t.ex. hade satt i en DVD-skiva innehållande Härskarringentrilogin, och Gimli förför Boromir och knullar honom i röven samtidigt som filmen fortsätter som ingenting hänt, då kanske det inte hade funnits så mycket anledning för homosexuella att visa upp sin livsstil.
Citera
2025-07-10, 01:46
Medlem
Citat:
För att hon benämner sig som man vilket är fel.

Fatta, dessa dårar kan inte ens sköta det snyggt, de ska provocera istället för att istället snyggt säga min partner, nej de ska minsann också vara man och fru, en man är ingen kvinna, det är ett hån mot gamla bibliska termer

Men vad gör det? Folk får gärna kalla sig för åsna, älg, orm eller hund. Jag bryr mig inte så länge de är trevliga människor.

Det som definierar en människa är inte vad de kallar sig (vad de har för hudfärg, kön, religiös tillhörighet osv.) utan vem de är som person.
Citera
2025-07-10, 01:49
Medlem
Citat:
Som sagt, bögarna började dyka upp i flock efter 2000-talet, Sthlm var ganska befriat innan och de som var bögar skötte sig snyggt.

Dvs. att de gömde sig. Låtsades som att de inte fanns. Har du ens försökt tänka dig in situationen att du av någon anledning måste dölja vem du är pga. att du är den du är?

Nej, just det. Det där med empati är inte riktigt din grej. Om du stör dig så mycket på folk kanske du bara ska försöka att inte tänka så mycket på dem. Fokusera på dig själv istället och låt inte folk som stör dig stjäla energi från dig. Jag tror alla mår bäst av det.
Citera
2025-07-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nej, som jag skrev, undviker som pesten, ser dock bilder i från media, som hyllar detta som något religiös händelse varje år..

Enkel lösning på problemet. Titta inte.
Citera
2025-07-10, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Ja tjejer och bögar gillar o babbla. Roliga är att jag sket fullständigt i dom innan dom började kräva parader o att deras fula flagga ska hissas osvosv

Skåneflaggan är på riktigt ful, men inte fan gnäller jag över den. Precis som att jag flaggar med Jämtlands flagga pga. mitt ursprung respekterar jag att skåningar flaggar med sin fula flagga. Det finns större problem än det.
Citera
2025-07-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det är ju till och med en naturlag för att få bort dem, de ska bort med alla medel de kan inte fortplanta sig. Vart ska naturen söka bot för sin homofobi?

Homosexuella har aldrig haft problem att fortplanta sig och idag än mindre. Förr, när homosexualitet var straffbart, levde man helt enkelt i heterosexuella relationer och bildade familj men hade sin livspartner på sidan om. Idag skaffar homosexuella, icke-binära, trans osv. barn utan större problem eftersom vi faktiskt inte måste knulla för att få barn.
Citera
2025-07-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Ok. Sveriges, och västvärldens, värderingar bygger på kristna grunder och normer. Kristendomen är uttalat emot homosexualitet. För att inte tala om den än mer perverterade transkulturen.
I Sverige, och västvärlden, finns väldigt mycket kristna människor. Det finns även väldigt många konservativa människor, som ofta står för mer traditionella, kristna, värderingar.
Är det så konstigt tycker du, att det finns människor som motsätter sig dessa ”progressiva” värderingar som homoäktenskap tex utgör?
Jag har full förståelse och respekt för deras ståndpunkt. De är motvikten som håller världen någorlunda normal.

Din tur.
Kan du förklara varför allt utom progressiva vänsterideologier förkastas med ord som ”homofobi”, ”transfobi”, ”högerextrem”, ”nazist” ”rasist”?
Kan du förklara varför den synen på människor ska anses mer värd än synen som kommer från mer konservativa läger?

Men vi har väl kommit en bra bit från Bibeln? Och beroende på vilken del av Bibeln du läser kommer teologer tolka texterna olika och där är själva grejen, tolkning.

Vem fan lever i Sverige idag och är Bibeltrogen? Vi har kommit längre än så. Humanismen och en sekulär människosyn är idag dominerande. Kristendomen är "trevlig" när det kommer till traditioner som bröllop, dop och begravningar för det är så himla "fiiiint".

Människosyn har alltid varit och kommer alltid att förbli en filosofisk fråga. Det finns inget universellt rätt eller fel. Diskussionen kring det är dock viktig och det är den som driver samhällen i de riktningar de går. Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur folk orkar lägga energi på att störa sig på folk som inte skadar dem. Live and let live.

Alla rasister har en svart kompis som är "undantaget" och alla homofober har en bögkompis som är "undantaget"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in