2025-07-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Eftersom inga bevis presenterats så är jag övertygad om att dessa flygrutter aldrig ägt rum.

De flygningarna finns. Googla dem bara, och kanske boka en biljett eller två.
Citat:
Och du kan omöjligen beräkna fram vad som faktiskt skulle skilja sig mellan en platt och en sfärformad Jord eftersom vi inte kan observera bägge två, eller hur? Det är en självklarhet för de som kan tänka självständigt.
Vad är det för fel med bevisen jag just presenterade? Håller du med om att avstånden söder om ekvatorn måste vara längre på en platt jord än på en rund jord? Det är en självklarhet för de som kan tänka självständigt.
Citera
2025-07-09, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
De flygningarna finns. Googla dem bara, och kanske boka en biljett eller två.

Vad är det för fel med bevisen jag just presenterade? Håller du med om att avstånden söder om ekvatorn måste vara längre på en platt jord än på en rund jord? Det är en självklarhet för de som kan tänka självständigt.

Nej de verkar inte existerar överhuvudtaget, annars hade du väl presenterat bevisen för dem.

Varesig Jorden är sfärformad eller platt, så förstår du väl att du inte kan sitta och fantisera ihop värden på den Jord som inte existerar, hur ska du kunna kontrollera att värdena stämmer har du tänkt dig?
Senast redigerad av billigost 2025-07-09 kl. 23:49.
Citera
2025-07-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Den längsta distansen som någonsin fotograferats är på 443 km https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/66661-longest-line-of-sight-on-earth

Tagen från Pic de Finestrelles(2826 m högt) som citerat från länken ovan. På fotot ser man bergskedjan Pyrenéerna.

https://earthcurvature.com/

Jag fyllde i 443 kilometer i denna kalkylator vilket enligt denna beräknare av "kurvaturen" på spinnande klotet(LMFAO) gav mig 15.3955 km. Även AI på googesökning gav liknande resultat.

Som ni kan se är beräkningen bullshit då fotografen inte skulle kunna se några berg på fotot alls för det skulle inte kunna gå pga så kallade "kurvaturen" och att den dippar 15 km ned/runt. Ser ni vad jag menar med abstrakta tramsberäkningar? Dom kan inte ens ljuga trovärdigt.

Detta världsrekordfoto är ett starkt bevis och indikation på att jorden är platt och inte en glob.

Dessutom kan man inte böja vatten och vatten hittar alltid sin nivå. Det är demonstrerbart, observerbart och upprepats igen och igen och igen ad infinitum . Ni vet..... riktig vetenskapsmetodologi.

Hur (bort-)förklarar dom, som hårt indoktrinerats till att tro jorden är rund, detta? Dags att våga vakna.
När exakt är fotot taget? På kvällen, precis vid solnedgång, när det är mest refraktion.
Syns hela berget? Nej, alltså är jorden inte platt. Fail again, dumbass!
Citera
2025-07-09, 23:53
Medlem
Citat:
Nej de verkar inte existerar överhuvudtaget, annars hade du väl presenterat bevisen för dem.

Varesig Jorden är sfärformad eller platt, så förstår du väl att du inte kan sitta och fantisera ihop värden på den Jord som inte existerar, hur ska du kunna kontrollera att värdena stämmer har du tänkt dig?
Men för helvete människa, du har fått massor med flygrutter på södra halvklotet presenterat för dig. Ändå är du ett rövhål. Varför? Är du helt dum i huvudet eller leker du bara? Svarar bara på hälften av frågorna med. Håll käft dumjävel!
Citera
2025-07-09, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Men för helvete människa, du har fått massor med flygrutter på södra halvklotet presenterat för dig. Ändå är du ett rövhål. Varför? Är du helt dum i huvudet eller leker du bara? Svarar bara på hälften av frågorna med. Håll käft dumjävel!

Sansa dig nu din korkade nolla och argumentera för Jordens geometri istället.

Vad gemene man kan observera och därefter beräkna kommer enbart visa på att den sfärformade modellen är ett stort skämt, allt i vår observerbara vardag indikerar på att Jorden är platt och det är enbart i den hypotetiska önskedrömmen det går att snirkla sig till en villfarelse om en sfärformad Jord.

Svårare än så är det inte och låt det sjunka in.
Citera
2025-07-09, 23:59
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
När exakt är fotot taget? På kvällen, precis vid solnedgång, när det är mest refraktion.
Syns hela berget? Nej, alltså är jorden inte platt. Fail again, dumbass!
Du är triggad pga kognitiv dissonans men det är en vanlig normie-reaktion. Det ska inte kunna gå att se bergen öht på den distansen är poängen. Inte enligt fejkberäknaren av en fejk rund jord.
Citera
2025-07-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fleuch, du är väl ändå medveten om att 10 000-tals satellitantenner framgångsrikt använts i Sverige i decennier. Om tv-satelliterna inte existerar, varifrån kommer radiovågorna* som gett satellit-tv i hem runt om i landet?

Sedan har det gjorts 1000-tals uppskjutningar av satelliter sedan 1957 från Sovjetunionen, USA, Frankrike, Kina m.fl. Är de alla bluff enligt dig, eller trillade de ner direkt?

*) Antennerna är riktade 25-30 grader över horisonten och har en antenn-lob på bara några grader, så det finns inga master eller berg som är höga nog.

Inte en enda "geostationär satellit", har någonsin tagit en bild av jordklotet. Officiellt.

Du måste ta till dig innebörden av detta. Och sluta att förneka verkligheten.
Citera
2025-07-10, 00:03
Medlem
Citat:
De flygningarna går flera gånger i veckan, och du kan altså inte hitta informationen själv, utan måste be mig göra det åt dig? Om du inte är intresserad av någon annan information än den som stöder din uppfattning är det slöseri med tid för oss andra att ge dig service.
Citat:
Vi kan kontrollera att jorden är rund på många sätt. Avstånd och flygtider är bara ett av dem. Jag fantiserar inte ihop en platt eller rund jord. Jag håller mig till FEs information och FEs egna kartor. Dessutom är det inte svårt för någon som tänker själv att förstå att avstånden på en platt jord måste vara längre söder om ekvatorn på en platt än på en rund jord. Flygtiderna bevisar att avstånden på en platt jord är fel.
Citera
2025-07-10, 00:07
Medlem
Citat:
Jag instämmer till fullo.

Det finns beräkningar och antaganden som påstår något om himlakroppars förhållanden och Jordens geometri, men det är inga beräkningar som kan kontrolleras då vi inte kan lämna atmosfären.

Om nu solen befinner sig 150 miljoner km från Jorden så har vi såklart ingen som helst aning om hur dess observerbara förhållande till solen överensstämmer med den faktiska vekligheten.

Faktum är att de enda kontrollerna gällande Jordens geometri geme man kan utföra på egen hand visar på att Jorden är platt, åtminstone inte ett snurrande klot mitt ute i rymden.

Ja. Det finns vissa mycket starka och inte alls foliehatts-mässiga anledningar till att tro att jorden ej är ett klot.
Citera
2025-07-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Inte en enda "geostationär satellit", har någonsin tagit en bild av jordklotet. Officiellt.

Du måste ta till dig innebörden av detta. Och sluta att förneka verkligheten.
Det är inte vad geostationära satelliter är till för. Vad är det med en sådan bild som är så viktigt för dig? Du tror fortfarande att alla bilder från rymden är CGI. Även om de togs långt före Photoshop.
Du har förnekat verkligheten i åratal, men du har fortfarande inte insett det själv.
Citera
2025-07-10, 00:12
Medlem
Citat:
Sansa dig nu din korkade nolla och argumentera för Jordens geometri istället.

Vad gemene man kan observera och därefter beräkna kommer enbart visa på att den sfärformade modellen är ett stort skämt, allt i vår observerbara vardag indikerar på att Jorden är platt och det är enbart i den hypotetiska önskedrömmen det går att snirkla sig till en villfarelse om en sfärformad Jord.

Svårare än så är det inte och låt det sjunka in.
Den gemene mann har för länge sedan observerat och förstått att jorden är rund. Det är inte så svårt. Du är ett undantag som inte kan räkna och inte förstår vad du observerar.
Citera
2025-07-10, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
De flygningarna går flera gånger i veckan, och du kan altså inte hitta informationen själv, utan måste be mig göra det åt dig? Om du inte är intresserad av någon annan information än den som stöder din uppfattning är det slöseri med tid för oss andra att ge dig service.

Vi kan kontrollera att jorden är rund på många sätt. Avstånd och flygtider är bara ett av dem. Jag fantiserar inte ihop en platt eller rund jord. Jag håller mig till FEs information och FEs egna kartor. Dessutom är det inte svårt för någon som tänker själv att förstå att avstånden på en platt jord måste vara längre söder om ekvatorn på en platt än på en rund jord. Flygtiderna bevisar att avstånden på en platt jord är fel.

Går det Jorden runt-turer över polerna flera gånger i veckan? Vilka bolag bedriver dessa resor?

Och nej du kan inte fastslå att icke faktiska uppmätta flygtider över en icke mätbar geometrisk figur skulle innebära någon form av uteslutning av den andra geometriska figuren beaktat samtliga kända krafter och de okända krafterna.

Flygturer bevisar inte Jordens geometri överhuvudtaget utan det är enbart hypotetiskt svammel så länge man inte empiriskt kan beräkna bägge geometriska figurerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in