• 1
  • 2
2025-07-09, 22:57
Medlem
exoticspices avatar
Skulle köpa en ny flaska idag, 1000 ml. Åkte till mitt vanliga Ö & B men där fanns den inte. Åkte till nästa Ö & B och den fanns inte där heller. Åkte till Hemköp och där fanns bara Lactacyd duschcreme och jag tog den sista flaskan på hyllan. Får se om den är bra eller värdelös. Den är i alla fall parfymfri så jag hoppas på det bästa.

Googlade nu och ser att den har utgått
Citera
2025-07-18, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Skulle köpa en ny flaska idag, 1000 ml. Åkte till mitt vanliga Ö & B men där fanns den inte. Åkte till nästa Ö & B och den fanns inte där heller. Åkte till Hemköp och där fanns bara Lactacyd duschcreme och jag tog den sista flaskan på hyllan. Får se om den är bra eller värdelös. Den är i alla fall parfymfri så jag hoppas på det bästa.

Googlade nu och ser att den har utgått
Finns på apotea. Bra mot inflammerade hårsäckar
Citera
2025-09-06, 10:51
Medlem
Vet någon en bra ersättare till Lactacyd flytande tvål.

.Jag anser inte att Lactacyd "Duschtvål" är en fungerande ersättningsprodukt då den lämnar ett kladdigt lager på huden som det tar lång tid att försöka tvätta bort. Duschtvålån kan dessutom inte tvätta rent på samma sätt som Lactacyd "flytande tvål", t.ex finns ibland lite svettlukt i armhålorna kvar trots användning av duschtvålen.

Vad gäller Lactacyd Duschtvål så finns det ju massor av liknande produkter från andra tillverkare.

Lactacyd flytande tvål, däremot, var en unik produkt på marknaden, mycket lågt hälsosamt ph, skonsam och ändå mycket effektiv, försvann lätt utan tvålrester kvar och som kunde användas för hela kroppen inclusive intimhygien och händerna. Den har jag blivit rekommenderad av hudläkare då jag haft eksem. Jag låter som en reklamfilm, men jag tycker verkligen det är så. 😂

Vet någon en liknande produkt är jag tacksam för tips. 🙏
Citera
2025-09-10, 16:00
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowmoomoo
Är det bara jag som har märkt att Lactacyd oparfymerad (den vanliga tvålen för känslig hud) är totalt slut i princip överallt? Har letat på Apoteket, Kronans, Hjärtat, Mathem, Coop, Ica, osv. Allt står som "tillfälligt slut" eller "ej i lager hos leverantör".

Har försökt hitta någon info om det är en tillfällig brist eller om den utgått, men hittar inget officiellt. Deras andra produkter (t.ex. intimtvål och duschcreme) finns fortfarande att köpa, men inte den klassiska oparfymerade tvålen i 500 ml eller större.

Någon som vet om det är leveransproblem, produktion som lagts ner, eller något annat?
Glada nyheter . Jag har kontaktat tillverkaren CSCI Sweden. Och fått besked att de haft problem med tillverkningen. Ska åter finnas i handeln vecka 40/41.
Citera
2025-09-18, 17:52
Medlem
Vi köpte 2 lactacyd idag med ny formula, vi trodde det var den tunna varianten då de hette samma sak (Flytande tvål), men den va trögflytande med lite mörkare etikett, lätt att ta fel på dom, förstår inte varför dom ska luras och göra dom två så lika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in