2025-07-09, 17:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jag tycker personligen inte det fyller ut tråden särskilt nämnvärt. Undrar bara hur du/ni orkar hålla på i månader och tugga om samma saker hela tiden.
Kom med något nytt istället.
Ekonomin igår funkade inte. Du har väl ingen insyn i den.

Till många här är väl ändå att titta på vad Konsumentverket uppger vad som ingår i en försörjning. Någon skriver, mat, kläder och trygghet.......
Jag ifrågasatte bara hur en person som säger sig inte känna vare sig M eller C kan veta precis vad M har betalat för, inte vad som ingår i normen på konsumentverket
Citera
2025-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
En person med gravt missbruk (sex, drog, aggression) lika Mums har brukar när de avslöjas lägga in sej på ett behandlingshem och det rätt omgående. Men inte Narcissisten Måns Petter Albert, han tog istället en fem dagars semester på ngt spa/retreat ställe, varefter han ansåg sej själv som helt frisk igen, förnekelse är bara förnamnet!

Att du tycker Mums alltid varit en förebild för sina barn säger väldigt mkt om dej som människa! Att knarka, att vara otrogen (med båda könen), att vara aggressiv, det är verkligen inte vad en förälder ska syssla med om barnen ska ha den som en förebild. Än om det nu är helt normalt för dej!
Nu får du bevisa ditt eviga påstående om att MZ skulle ha varit otrogen med båda könen.
Eller tror du Ciara försummat att inte skrika ut det på sitt IG isåfall?
Att du subjektivt tycker han ser "bögig ut" är inte bevis.
Citera
2025-07-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag ifrågasatte bara hur en person som säger sig inte känna vare sig M eller C kan veta precis vad M har betalat för, inte vad som ingår i normen på konsumentverket

Har inte skrivit något om vem som har betalt för vad oavsett vad det gäller. Har jag absolut ingen aning om. Var fick du det ifrån?
Normen från Konsumentverket hänvisade jag till för att någon i ert gäng ansåg det bara gällde "mat, kläder och lite trygghet" vad gäller försörjning.

Tycker detta är off topic.

End of discussion.....
Senast redigerad av Urre01 2025-07-09 kl. 17:43.
Citera
2025-07-09, 17:40
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Har inte skrivit något om vem som har betalt för vad oavsett vad det gäller. Har jag absolut ingen aning om. Var fick du det ifrån?
Har jag sagt att du gjort det?
Citera
2025-07-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Har jag sagt att du gjort det?

Kl 17.15

Missförstod jag dig där?
Citera
2025-07-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu får du bevisa ditt eviga påstående om att MZ skulle ha varit otrogen med båda könen.

Nu var det till EAGLEofGOLD du skrev, men...
För min del spelar det ingen roll vilket/vilka kön han varit otrogen med. Otrohet är otrohet.
Men du känner visst inte till begreppet indicier. Ett begrepp som används i brottsmål, när "bevis" saknas. Ibland räcker det med indicier. Du tjatar om bevis så man blir less. Det vimlar av händelser utan det som du skulle kalla bevis. Måste vara jobbigt för dig.
Du kan ju begrunda varför C inte nämnt det på sitt instagram. Ganska självklart för de flesta.
Citera
2025-07-09, 18:12
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Kl 17.15

Missförstod jag dig där?
Jag svarade lazydell, och du hade åsikter om mitt inlägg. Så det var inte dig jag frågade om hur lazy kan veta precis vem som betalar vad. Irrelevant att fylla tråden med...
Citera
2025-07-09, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du ska bevisa att han är oskyldig istället för att gapa i tråden. Alla normalbegåvade förstår vem som låg med transan och MånsPetter har själv erkänt att han både knarkar och missbrukar sex. Dessutom hör knullandet ihop med kokainet som gör problembrukaren överdrivet kåt.
Senast redigerad av Vipan 2025-07-09 kl. 18:29.
Citera
2025-07-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Är Måns fri från missbruk nu? En enkel fråga från en vad du kallar "mindre bildad" människa. Frågan är relevant eftersom missbruket har förstört väldigt mycket för Måns men också skapat stora problem för hans föräldrar, barn, exfru, bandmedlemnar, arrangörer m.fl.
Som du förstår så är det väldigt svårt för en utomstående att svara på frågan om han är fri från ett missbruk han inte säger att han haft.
Var exakt går gränsen mellan bruk och missbruk?
Citera
2025-07-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var Ciara som var bestämd med att de skulle ha en nanny. Något hon tydligen hade redan till första sonen, så mycket lite med Måns att göra. Han fick bara betala.

Nej, det vi får hoppas är att Ciara i fortsättningen börjar betala sin del av barnens, och hushållets, utgifter.
Självklart skulle Ciara ha en nanny med tre barn och en frånvarande pappa. Hur skulle hon annars kunna jobba? Nu handlade ju inlägget om stackars MånsPetter som fick betala för två boenden i Sverige och resor till dem. Det var knappast boenden som Ciara önskade och hon lär inte behöva betala för dessa i framtiden heller.

Men MånsPetter ska givetvis fortsätta betala sin del av vad barnen kostar inklusive deras boende. Vill han ha kvar sin lägenhet, sommarstuga och vingård så kommer han fortsatt även få betala för dem.
Citera
2025-07-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Som du förstår så är det väldigt svårt för en utomstående att svara på frågan om han är fri från ett missbruk han inte säger att han haft.
Var exakt går gränsen mellan bruk och missbruk?
Gränsen är passerad om man har fått ett ultimatum att det blir skilsmässa om man fortsätter sitt missbruk och man inte kan avstå. Då är missbruket viktigare än umgänget med barnen.
Citera
2025-07-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ingenting av allt det där du räknade upp är något som har med barns försörjning att göra. Det enda dom kräver är mat, kläder och en gnutta trygghet. Du glömde att räkna upp alla offerkoftor till sig själv men dom kanske inte kostar något?
Så ett barn behöver inte tak över huvudet, el för att hålla det varmt, rent vatten för att skydda mot bakterier, försäkringar ifall olyckan är framme, avfallshantering så inte råttorna bygger bo, en utbildning så de kan försörja sig, någon som ser efter dem när föräldrarna jobbar etc, etc? De kräver enbart mat, kläder och "en gnutta trygghet"??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in