Citat:
Ursprungligen postat av
Mormegil77
Ja, jag är lite osäker på om den här hobbyn är värd att fortsätta med. Har ingen lust att åka fast. Tror det är det huvudsakliga syftet med att polisen ringer runt. Polisen fattar att ett nr i en telefon inte räcker som bevis. Men polisen fattar också att det blir en hick up för en Svensson som mig som inte vill ha med dem att göra när de ringer och är gravallvarliga (jag bara lade på - kommer inget gott ur ett sånt samtal.) Men de bara fortsatte ringa tills jag stängde av luren (och slängt kontantkortet).
Så är det förmodligen, jag blev uppringd redan 2010 och då från polisen i en helt annan del av landet än där jag håller till, har inte befunnit mig i den delen av landet möjligen hade jag passerat någon gång på väg någon helt annanstans.
Hur de fått tag på mitt nummer är en gåta, eftersom den jag träffade inte var kvar i landet den vid den tiden, en annan gåta är varför de överhuvudtaget försökte sig på att ringa för på den tiden behövde man ju inte regga kontantkort vilket jag naturligtvis inte hade gjort och mobilen var inte heller reggad.
Jag gjorde som du la på, de ringde igen ett par gånger sedan gav de upp.
Rena rama gestapo metoderna de håller på med, vem kunde tro att den något skämtsamma sloganen på 70-talet - storebror ser dig- skulle bli verklighet.