Citat:
Ursprungligen postat av
swec_fullmoon
Oljefiltren var förr iaf ren skit då de inte hade backventil i sig. Men det ska ha varit bättre de senaste åren. även här går det itur om de är bra då det ibland är väldigt lite filtermaterial i filtren kontra mer välkänt.
Det biltema oftast är väldigt dåliga på är instruktioner eller specifikationer.
Det du skriver om Biltemas oljefilter tror jag inte på.
Skulle väl inte gå att köra en motor utan backventil i oljefiltret.
För många år sedan sågade en bil-/motortidning isär en massa oljefilter från olika tillverkare.
Biltemas oljefilter var då lika bra som "märkesfiltren".
Beträffande instruktioner och specifikationer håller jag med dig.
Köpte för många år sedan en ny draganordning från Biltema till en då ny VW Vento.
Många saker stämde inte med monteringsanvisningen - bl a mallen för hur man skulle såg upp i plastbumpern bak.
Kontaktade Biltema om ville ha kompensation för den söndersågade bumpern.
Dom var helt kallsinniga till att ta ansvar för den felaktiga mallen.
Annars är jag för det mesta nöjd med Biltemas produkter.
Sista rent misslyckade produkt jag köpt är deras karossriktningsverktyg.
Hydraulstången kroknade innan jag nått fullt resultat så att det blev "byrålådeeffekt".
D v s jag fick med vilt våld bort verktyget - det hjälpte inte att sänka hydraultrycket.
Fick dock pengarna tillbaka, men inte ersättning för resan till Biltema - cirka 8 mil tur och retur.