Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Då kanske jag borde ge det en chans

. Jag antar att det inte är några problem med adaptrarna till Biltemas torkarblad och att de sitter som de ska?

Ska du ha billigast möjliga torkarblad som ändå funkar kan du hålla koll på Lidl, dom kör kampanj några gånger om året.
Deras vax är inte heller så tokigt och extremt prisvärt för 29:- (före inflationen) finns även rubbing (polish) som är ok.
När det gäller motorolja är dom flesta motorer så bra nu för tiden att det är sällsynt att en bil skrotas ut pga att motorn är slut, så det känns ganska irrelevant om inte oljan håller absolut högsta standard. Det räcker att den är tillräckligt bra och det tror jag nog Biltemas och även Lidls är.
Jag vet att det är segt, att ladda ner appar etc. Men tro mig, du kommer tycka det är värt besväret alla dagar i veckan. "Auto doc" är där du ska handla delar. Mekonomen är svindyrt i jämförelse och kvaliten är överlägsen Biltema fast priset är samma eller lägre.
Det fina är att du bara skriver in regnumret så får du kanske 10 alternativ för bromsbelägg och kan välja mellan: billigast, det som sitter original eller den tillverkare som är erkänt bra/bäst på bromsdetaljer.
Själv tittar jag alltid på vad Mercedes använder för underleverantör och sen kör jag det märket oavsett vilken bil jag beställer delar till.
Jag har aldrig någonsin själv upplevt krångel eller hört talas om någon annan som upplevt det med autodoc, det enda som hänt är att man klickat i varor man ska ha och när man väl kommer till kassan har någon produkt ändrats, så man får gå igenom allt noga. Sen har dom en tilläggsförsäkring för 59:- som ger fri returfrakt om man beställt fel eller fått saker som inte passar.
I övrigt helt klockrent. Mycket enklare och trevligare att handla så också jämfört med butik, du kan mycket enklare se vad som finns mer och vad det kostar.
Så, gå direkt in och ladda ner Auto-doc appen. Tro mig, det är värt besväret och du kommer aldrig mer ens tänka tanken att handla reservdelar på biltema eller mekonomen.