2025-07-07, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Inte vilken politik som helst enligt Forssell själv. Han betecknar det sonen ägnat sig åt som extremism. Forssell avskyr det och tar starkt avstånd från denna bristande vandel hos sonen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fran-extremism

Det står inte i motsättning till det jag skrev utan Forssell har som sagt skött situationen exemplariskt, i motsats till föräldrar till gängkriminella barn som inte tar starkt avstånd från sina barns vandel. Sonen har för övrigt upphört med sin extrema aktivitet.
Citera
2025-07-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fringe44
Vad som kommit fram hittills är att sonen är 15 år (första källa Samnytt, vad jag läst), snart 16 år (alltså född 2009) och ministern och hans fru varit gifta sedan 2008. Hur får ni ihop den ekvationen med att det skulle vara hans sambos son från ett tidigare förhållande?

Är flera tidningar och personer på sociala medier som kallat honom hans styvson eller bonusson så jag antog att det var fallet. Har inte kollat upp själv.
Citera
2025-07-07, 17:39
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Inte vilken politik som helst enligt Forssell själv. Han betecknar det sonen ägnat sig åt som extremism. Forssell avskyr det och tar starkt avstånd från denna bristande vandel hos sonen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...fran-extremism

Skulle detta på något sätt tala för eller emot att han borde avgå?

Om ministern uttalat sitt stöd för nazim eller annan extremism så kan jag förstå att det klart skulle indikera att han inte kan få fortsätta verka i regeringen men jag har svårt att förstå hur ett avståndstagande skulle vara belastande.
Citera
2025-07-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är väl inte ens hans biologiska son, om jag förstått det rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Reinfeldt behövde inte stå till svars för sin son, varför skulle Forsell då stå till svars för sin bonusson?
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Bonusson? Är det alltså inte hans biologiska son?
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Nej, hans sambos son från ett tidigare förhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av Fringe44
Vad som kommit fram hittills är att sonen är 15 år (första källa Samnytt, vad jag läst), snart 16 år (alltså född 2009) och ministern och hans fru varit gifta sedan 2008. Hur får ni ihop den ekvationen med att det skulle vara hans sambos son från ett tidigare förhållande?
Citat:
Är flera tidningar och personer på sociala medier som kallat honom hans styvson eller bonusson så jag antog att det var fallet. Har inte kollat upp själv.

Det är Johan Forssell själv som är född utom äktenskapet, inte sonen Gustaf.

Sonen Gustaf föddes 7 juli 2009 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun
denne Gustaf firar idag, den dag som idag är, sin sextonde födelsedag

Johan och Kristine Forssell, född Stålberg, ingick äktenskap 16 augusti 2008
ingen av makarna har varit i något tidigare gifte
alla deras fyra barn är gemensamma; det finns alltså inget särkullbarn

barn till Johan och Kristine Forssell:

Gustaf, 16 år, född 7/7 i 2009 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun
kom till världen 10 månader och 22 dagar efter sina föräldrars vigseldag

Lovisa, 13 år, född 6/1 2012 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun

Erik, 9 år, född 25/7 2015 i Västerleds församling, Stockholms kommun

Viktoria, 4 år, född 6/9 2020 i Västerleds distrikt, Stockholms kommun
Senast redigerad av Knochenbrecher 2025-07-07 kl. 18:39.
Citera
2025-07-07, 17:47
Medlem
Citat:

Vilka tidningar och vilka artiklar? Namnge dessa gärna.

Jag har inte sett ett enda sådant påstående från någon tidning, annat än folk som fått sin information från andra, ryktesvägen via sociala medier, och ogranskat fört ryktet vidare i kommentarsfälten.
Citera
2025-07-07, 17:53
Medlem
Tack för bra kompletterande info.

Killen har nog haft trevligare födelsedagar än dagens.

Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher
Det är Johan Forsell själv som är född utom äktenskapet, inte sonen Gustaf.

Sonen Gustaf föddes 7 juli 2009 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun
denne Gustaf firar idag, den dag som idag är, sin sextonde födelsedag

Johan och Kristine Forssell, född Stålberg, ingick äktenskap 16 augusti 2008
ingen av makarna har varit i något tidigare gifte
alla deras fyra barn är gemensamma; det finns alltså inget särkullbarn

barn till Johan och Kristine Forssell:

Gustaf, 16 år, född 7/7 i 2009 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun
kom till världen 10 månader och 22 dagar efter sina föräldrars vigseldag

Lovisa, 13 år, född 6/1 2012 i Sankt Görans församling, Stockholms kommun

Erik, 9 år, född 25/7 2015 i Västerleds församling, Stockholms kommun

Viktoria, 4 år, född 6/9 2020 i Västerleds distrikt, Stockholms kommun
Citera
2025-07-07, 19:13
Medlem
Gärna för mig. Går det också bra om vi utvisar hela släkter med folk nästa gång någon av deras söner våldtar någon? Bara för att klarlägga vad vänsterpacket tycker förstås.
Citera
2025-07-07, 21:14
Medlem
Nej. Däremot bör Forssell avgå för att han sa att Sverige alltid kommer vara en mångkultur och att det är helt oproblematiskt.
Citera
2025-07-07, 21:41
Medlem
trillians avatar
Jag tycker faktiskt inte man ska skriva ut namn på minderåriga syskon som inte har med detta att göra. Tycker det känns obehagligt rent allmänt, de har inte valt att hamna mitt i detta.

Killen var typ 14 år när detta hände.

Hur många 14-åringar gör inte efterblivna saker? Sverige behöver sluta vara så ängsliga. Detta är totalt ofarligt förutsatt att han, som det nu verkar, gör avbön och visar ånger.

Det hade varit en HELT annan femma om sonen blev 22 år och fortsatte i detta.
Men en 14-åring som varit med i en bögig träningsklubb och som nu slutat, det är inte särskilt allvarligt.

Men en sak är skön med detta drev: det fick faktiskt ganska liten spridning. På sociala medier och Flashback. Ute i stugorna har folk inte en aning om detta.
Citera
2025-07-07, 22:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Skulle detta på något sätt tala för eller emot att han borde avgå?

Om ministern uttalat sitt stöd för nazim eller annan extremism så kan jag förstå att det klart skulle indikera att han inte kan få fortsätta verka i regeringen men jag har svårt att förstå hur ett avståndstagande skulle vara belastande.

Du kanske skulle hänga med lite, givetvis givet om du har förmågan att tänka i mer än ett steg.

Det är som är ”belastande” är att Johan Forssell anser det finns och för en politik som går ut på starkt föräldraraansvar för sådant som engagemang i extrema rörelser. Det inlägg du svarade på visade att Forssell såg det sonen sysslade med som just det och en nödvändig förutsättning för att behöva ta föräldraansvar är därmed uppfylld. Han borde därför ta sådant själv.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2025-07-07 kl. 22:08.
Citera
2025-07-07, 22:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Det står inte i motsättning till det jag skrev utan Forssell har som sagt skött situationen exemplariskt, i motsats till föräldrar till gängkriminella barn som inte tar starkt avstånd från sina barns vandel. Sonen har för övrigt upphört med sin extrema aktivitet.

Det går inte att uppfatta Forssell på något annat sätt än att föräldraansvaret kickar in tidigare än så och att det är ett stort misslyckande redan när sådant här händer.

Men personligen håller jag absolut med dig om att att det finns en stor skillnad mellan dem som tar itu med problemet och de som fortsätter accepterar att deras barn är gängkriminella. Samtidigt står de förstås inför ett svårt dilemma, och det gäller ju Forssell också, om än i mindre grad. Det är svårt att ta rätt ansvar för vad ens barn gör och svårare ju äldre de blir.
Citera
2025-07-07, 22:17
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Men Magdas anknytning och försvar till den där "Al-Hamas" var en större säkerhetsrisk.

Hon försvarade en HAMAS-anhängare i riksdagen med snyft och tårar.

Fick hon kicken?

Andersson var inte minister då, så hon kunde inte få kicken. Däremot är Forsell minister nu.
Ser du någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in