Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-07, 19:47
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nej, ska göra det en annan dag. Inte så brådskande.
Då kanske du inte ska vara så snabb på att kasta skit på banken om det var ett tekniskt fel som gjorde att ditt samtal bröts?
Citera
2025-07-07, 19:51
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Då kanske du inte ska vara så snabb på att kasta skit på banken om det var ett tekniskt fel som gjorde att ditt samtal bröts?

Kunde inte jag veta.
Citera
2025-07-07, 19:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Aha.

Men jäkligt störigt för kunderna. Säg att det sitter 100 tals i kö, en del kan ha väntat i timmar och någon server tappar kontakt eller för göra omstart då kastas alla ur kön.

Så förstår din ilska 😠
Citera
2025-07-07, 19:55
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men jäkligt störigt för kunderna. Säg att det sitter 100 tals i kö, en del kan ha väntat i timmar och någon server tappar kontakt eller för göra omstart då kastas alla ur kön.

Så förstår din ilska 😠

Känns ändå bra att inte bara jag drabbades. Ja, någon good will för banken var inte detta. Försenade tåg och banker som krånglar.

Ja, ja.
Citera
2025-07-07, 20:08
Medlem
Citat:
Aha.

Men är det lång telefontid brukar de be om att få ringa upp. Men det kan ju ha varit en överbelastning. Deras system klarar säkert x antal väntade personer.

Jag har ringt flera banker genom arbetet. De verkar ha problem på sina system vid öppningsdags. Jag har hamnat i lopar. Inget svar överhuvudtaget och annat.
Citera
2025-07-07, 20:10
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Sur som attan!! 😡

I morses ringde jag upp min bank, då jag hade lite allmäna frågor om Företagskonto. Att öppna ett kan en göra via nätet, men jag hade lite specifika frågor, så jag kände att jag behövde prata med någon kunnig på området.

Sagt och gjort. Jag identifierade mig med bankId och så kom en röst: "Just nu är det ovanligt många(ja, mansrösten sa så) som ringer, så kötiden kan bli lång."

Jaha, tänkte jag. Hade ingen brådska, arbetade vid datorn och tänkte sedan göra lunch och hade telefonen nära mig och hade kunnat vänta i 60- 90-120-180+ minuter, så för mig var det helt ok.

Så plötsligt avslutas samtalet efter blott tre-fyra minuters väntande.

Vad var detta?

Nog för att jag hört banker behandla sina kunder illa, men att bli utkastad från en telefonkö, utan att jag sagt ett knyst???????

Har ni andra varit med om liknande och är det god kundpolicy att göra såhär?

Får ringa en annan dag, det är ingen brådska.

Jag har varit med om samma för ca 3 månader sedan. Blev först utslängd, sedan satt jag i kö och hade plats 5 i några minuter, sedan plats 4 i två timmar... Då gav jag upp
Citera
2025-07-07, 20:11
Medlem
Utkastad efter hela 4 minuters väntande!

Jag hoppas du mår bra efter denna traumatiska upplevelse!
Citera
2025-07-07, 20:21
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Men är det lång telefontid brukar de be om att få ringa upp. Men det kan ju ha varit en överbelastning. Deras system klarar säkert x antal väntade personer.

Jag har ringt flera banker genom arbetet. De verkar ha problem på sina system vid öppningsdags. Jag har hamnat i lopar. Inget svar överhuvudtaget och annat.

Det var ingen som erbjöd sig att ringa upp.

De får fixa detta till nästa gång. De har gjort en blunder ut mot kund.
Citera
2025-07-07, 20:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Nej, ska göra det en annan dag. Inte så brådskande.
När du ringer nästa gång kan du berätta vad som hände för att få en förklaring och göra bankens kundtjänst uppmärksammad på problemet.

Jag tänker att det är många som ringer på måndag morgon och det blev överbelastning.

Bästa dagen är fredagar och eftermiddagar att ringa banker och myndigheter. Kommer fram direkt.
På fredagar tänker folk bara på att det är helg och glömmer bort allt annat.
Citera
2025-07-07, 21:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
När du ringer nästa gång kan du berätta vad som hände för att få en förklaring och göra bankens kundtjänst uppmärksammad på problemet.

Jag tänker att det är många som ringer på måndag morgon och det blev överbelastning.

Bästa dagen är fredagar och eftermiddagar att ringa banker och myndigheter. Kommer fram direkt.
På fredagar tänker folk bara på att det är helg och glömmer bort allt annat.

Ja, det ska jag allt tala om för dem.💯

Tack för tips att ringa fredag eftermiddag. 👍Är ledig då.😃 Så sällan jag ringer dem så har ingen aning.
Citera
2025-07-07, 21:18
Medlem
Citat:
Det var ingen som erbjöd sig att ringa upp.

De får fixa detta till nästa gång. De har gjort en blunder ut mot kund.

Det kan ju faktiskt ha varit fel hos telefonoperatören. Men ta upp det när du når banken. Om de inte vet så kan de inte bli bättre.

Om det inte är bråttom så kan du skicka ett meddelande till dem i deras meddelandesystem om vad du vill göra.

PS Gissar att banken kan ha läggre kapacitet på sommaren.
Citera
2025-07-07, 21:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kan ju faktiskt ha varit fel hos telefonoperatören. Men ta upp det när du når banken. Om de inte vet så kan de inte bli bättre.

Om det inte är bråttom så kan du skicka ett meddelande till dem i deras meddelandesystem om vad du vill göra.

PS Gissar att banken kan ha läggre kapacitet på sommaren.

Ja, jag trodde det också ett tag. En fd kollega ringde strax efter och jag hörde hennes röst lite svagt emellanåt. Men att samtal bara klipps av efter att det tutar till ett par gånger har jag inte varit med om.😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in