Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Du vet att de kan höra vad du säger under tiden du sitter i telefonkö. Så om du satt och snackade dynga om banken så har du fått svar på din fråga..

Alltså vänta va?! Har du alltså fått för dig att någon anställd skulle sitta och lyssna på de som sitter i telefonkön? Vad vore syftet med det tänker du?

ps. är ibland själv tvungen att sitta i jävla kundtelefoni, och självklart finns ingen sådan funktion
Citera
2025-07-07, 21:56
Medlem
Sereenas avatar
Händer lite ju lite då och då att samtal bryts, och det kan ske även när man sitter i telefonkö, irriterande att förlora sin plats, framförallt om man kanske redan köat i en timme eller mer, men bara att ringa upp igen.
Senast redigerad av Sereena 2025-07-07 kl. 22:23.
Citera
2025-07-07, 22:13
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag har varit med om samma för ca 3 månader sedan. Blev först utslängd, sedan satt jag i kö och hade plats 5 i några minuter, sedan plats 4 i två timmar... Då gav jag upp

Två timmar.🕛🕑🤯

Du hade det värre än jag.

Två timmar till spillo.⏳
Citera
2025-07-07, 22:18
Medlem
bralesss avatar
Tycker det numera är standard att bli ”bortkopplad” och samtalet plötsligt bryts i kundtjänst. Detta efter först stått ca 30 min i kö, toppen, glad man blir. Lustigt, de om några ska väl sitta på de mest tekniskt utvecklade telefonlinorna kan man tycka.
Citera
2025-07-07, 22:26
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Tycker det numera är standard att bli ”bortkopplad” och samtalet plötsligt bryts i kundtjänst. Detta efter först stått ca 30 min i kö, toppen, glad man blir. Lustigt, de om några ska väl sitta på de mest tekniskt utvecklade telefonlinorna kan man tycka.

Så gick mina tankar också. Men detta visar ju att man inte bryr sig om oss kunder. Sånt här ska inte hända om nu banken är rädd om sina kunder, såhär gör man inte ut mot kund.

Skärpning❗
Citera
2025-07-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 73minds
Alltså vänta va?! Har du alltså fått för dig att någon anställd skulle sitta och lyssna på de som sitter i telefonkön? Vad vore syftet med det tänker du?

ps. är ibland själv tvungen att sitta i jävla kundtelefoni, och självklart finns ingen sådan funktion

Visst är det väl så, man får passa sig för vad man säger när man sitter i telefonkö nuförtiden!
Citera
2025-07-07, 22:54
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Så gick mina tankar också. Men detta visar ju att man inte bryr sig om oss kunder. Sånt här ska inte hända om nu banken är rädd om sina kunder, såhär gör man inte ut mot kund.

Skärpning❗

Men herregud människa. Du fick en bruten linje efter 4 minuter och du flippar så jävla hårt? Ring upp igen för guds skull.
Eller om du nu är SÅ otroligt skärrad över att ditt samtal bröts så får du väl byta bank då.
Skärp dig människa, är det här första gången i livet du ringer ett kundsamtal? Är det första gången i livet du överhuvudtaget har med omvärlden att göra? Sånt här händer, och 4 minuter är ändå knappast den värsta brytningen i historien. Vänta bara tills du har med arbetsförmedlingen att göra

Skärp dig för fan. Du kommer bli jäääävligt upprörd i livet när du får lite mer erfarenhet över hur jävligt livet kan vara där ute. Och du skall starta företag antar jag då om du skall öppna företagskonto? Oooooouuufff....det kommer bli en HÅRD väg att vandra om det här upprörde dig så mycket flicka lilla....det kommer bli många jobbiga situationer för dig framåt.
Citera
2025-07-07, 23:04
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Men herregud människa. Du fick en bruten linje efter 4 minuter och du flippar så jävla hårt? Ring upp igen för guds skull.
Eller om du nu är SÅ otroligt skärrad över att ditt samtal bröts så får du väl byta bank då.
Skärp dig människa, är det här första gången i livet du ringer ett kundsamtal? Är det första gången i livet du överhuvudtaget har med omvärlden att göra? Sånt här händer, och 4 minuter är ändå knappast den värsta brytningen i historien. Vänta bara tills du har med arbetsförmedlingen att göra

Skärp dig för fan. Du kommer bli jäääävligt upprörd i livet när du får lite mer erfarenhet över hur jävligt livet kan vara där ute. Och du skall starta företag antar jag då om du skall öppna företagskonto? Oooooouuufff....det kommer bli en HÅRD väg att vandra om det här upprörde dig så mycket flicka lilla....det kommer bli många jobbiga situationer för dig framåt.

Ja, fast banken tjänar pengar på mig och då förväntar jag mig att deras telefonsystem fungerar. Är det så konstigt?😤

Företag och företag, men jag har fått en bok antagen för publicering och intäkterna från den ska in på Företagskonto och inte mitt vanliga lönekonto, fick jag till mig.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-07-07 kl. 23:08.
Citera
2025-07-07, 23:13
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ja, fast baken tjänar pengar på mig och då förväntar jag mig att deras telefonsystem fungerar. Är det så konstigt?

Företag och företag, men jag har fått en bok antagen för publicering och intäkterna från den ska in på Företagskonto och inte mitt vanliga lönekonto, fick jag till mig.

Ja, banker är jobbiga att ha med att göra. Det har de alltid varit, och kommer troligen alltid att vara. Problemet är att de är likadana allihop, och brutna telefonlinjer är ett av de mindre problemen med att ha med dom att göra.

Jag satt här och insåg att jag gjorde samma misstag som du, hetsade upp mig över en skitsak. Det var dumt att "raljera" som jag gjorde mot dig. Man skall inte ta åt sig för mycket över en bruten telefonlinje, men man behöver inte hetsa upp sig över ett flashback inlägg heller. Jag ber om ursäkt för den raljanta tonen.

En bruten linje är bara en av livets irritationsmoment, det får man ta ibland helt enkelt.

Lycka till med boken.
Citera
2025-07-07, 23:18
Medlem
Citat:
Sur som attan!! 😡

I morses ringde jag upp min bank, då jag hade lite allmäna frågor om Företagskonto. Att öppna ett kan en göra via nätet, men jag hade lite specifika frågor, så jag kände att jag behövde prata med någon kunnig på området.

Sagt och gjort. Jag identifierade mig med bankId och så kom en röst: "Just nu är det ovanligt många(ja, mansrösten sa så) som ringer, så kötiden kan bli lång."

Jaha, tänkte jag. Hade ingen brådska, arbetade vid datorn och tänkte sedan göra lunch och hade telefonen nära mig och hade kunnat vänta i 60- 90-120-180+ minuter, så för mig var det helt ok.

Så plötsligt avslutas samtalet efter blott tre-fyra minuters väntande.

Vad var detta?

Nog för att jag hört banker behandla sina kunder illa, men att bli utkastad från en telefonkö, utan att jag sagt ett knyst???????

Har ni andra varit med om liknande och är det god kundpolicy att göra såhär?

Får ringa en annan dag, det är ingen brådska.

Skicka faktura på den tid du ödslar!
Citera
2025-07-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Visst är det väl så, man får passa sig för vad man säger när man sitter i telefonkö nuförtiden!

Nope. när du är framkopplad ja, men inte i kön. tror du det sitter någon anställd och lyssnar på de som sitter i kö? hur motiverar man det företagsekonomiskt? Stackars kundtjänsthandläggarna har ju fullt med att svara så många som möjligt så snabbt som möjligt.
Senast redigerad av 73minds 2025-07-07 kl. 23:22.
Citera
2025-07-07, 23:23
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ja, banker är jobbiga att ha med att göra. Det har de alltid varit, och kommer troligen alltid att vara. Problemet är att de är likadana allihop, och brutna telefonlinjer är ett av de mindre problemen med att ha med dom att göra.

Jag satt här och insåg att jag gjorde samma misstag som du, hetsade upp mig över en skitsak. Det var dumt att "raljera" som jag gjorde mot dig. Man skall inte ta åt sig för mycket över en bruten telefonlinje, men man behöver inte hetsa upp sig över ett flashback inlägg heller. Jag ber om ursäkt för den raljanta tonen.

En bruten linje är bara en av livets irritationsmoment, det får man ta ibland helt enkelt.

Lycka till med boken.

Tack.

Det är lugnt.🕯️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in