Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-07, 19:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Sur som attan!! 😡

I morses ringde jag upp min bank, då jag hade lite allmäna frågor om Företagskonto. Att öppna ett kan en göra via nätet, men jag hade lite specifika frågor, så jag kände att jag behövde prata med någon kunnig på området.

Sagt och gjort. Jag identifierade mig med bankId och så kom en röst: "Just nu är det ovanligt många(ja, mansrösten sa så) som ringer, så kötiden kan bli lång."

Jaha, tänkte jag. Hade ingen brådska, arbetade vid datorn och tänkte sedan göra lunch och hade telefonen nära mig och hade kunnat vänta i 60- 90-120-180+ minuter, så för mig var det helt ok.

Så plötsligt avslutas samtalet efter blott tre-fyra minuters väntande.

Vad var detta?

Nog för att jag hört banker behandla sina kunder illa, men att bli utkastad från en telefonkö, utan att jag sagt ett knyst???????

Har ni andra varit med om liknande och är det god kundpolicy att göra såhär?

Får ringa en annan dag, det är ingen brådska.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-07-07 kl. 19:16.
Citera
2025-07-07, 19:14
Medlem
Efter bara 4 minuters väntan, så ringer man väl upp igen?
Citera
2025-07-07, 19:14
Säker på att det var banken och inte din telefon/operatör som strulade?
Citera
2025-07-07, 19:25
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Sur som attan!! 😡

I morses ringde jag upp min bank, då jag hade lite allmäna frågor om Företagskonto. Att öppna ett kan en göra via nätet, men jag hade lite specifika frågor, så jag kände att jag behövde prata med någon kunnig på området.

Sagt och gjort. Jag identifierade mig med bankId och så kom en röst: "Just nu är det ovanligt många(ja, mansrösten sa så) som ringer, så kötiden kan bli lång."

Jaha, tänkte jag. Hade ingen brådska, arbetade vid datorn och tänkte sedan göra lunch och hade telefonen nära mig och hade kunnat vänta i 60- 90-120-180+ minuter, så för mig var det helt ok.

Vad var detta?

Nog för att jag hört banker behandla sina kunder illa, men att bli utkastad från en telefonkö, utan att jag sagt ett knyst???????

Hur var din attityd mot personen som jobbade på banken? Hade du en sån där "invandrarattityd" där man hotar motparten till livet eller körde du den hederliga lugna svenska versionen?
Citera
2025-07-07, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Hur var din attityd mot personen som jobbade på banken? Hade du en sån där "invandrarattityd" där man hotar motparten till livet eller körde du den hederliga lugna svenska versionen?

Din dumma rasist, Ts skriver att det var från kön, man står alltså i kö för att prata med någon.
Citera
2025-07-07, 19:27
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Ja, alltså; jag pratade aldrig med någon. Den förinspelade rösten kom igång efter att jag identifierat mig med bankId.
Citera
2025-07-07, 19:29
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ja, alltså; jag pratade aldrig med någon. Den förinspelade rösten kom igång efter att jag identifierat mig med bankId.
Du vet att de kan höra vad du säger under tiden du sitter i telefonkö. Så om du satt och snackade dynga om banken så har du fått svar på din fråga..
Citera
2025-07-07, 19:33
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Du vet att de kan höra vad du säger under tiden du sitter i telefonkö. Så om du satt och snackade dynga om banken så har du fått svar på din fråga..

Jag var knäpp tyst.
Citera
2025-07-07, 19:41
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Jag var knäpp tyst.
Ringde du upp igen?
Citera
2025-07-07, 19:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Sur som attan!! 😡

Vad var detta?

Det var troligen något tekniskt med deras telefoniplattform. Sådant händer då och då idag tyvärr på banker och myndigheter
Citera
2025-07-07, 19:42
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ringde du upp igen?

Nej, ska göra det en annan dag. Inte så brådskande.
Citera
2025-07-07, 19:43
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det var troligen något tekniskt med deras telefoniplattform. Sådant händer då och då idag tyvärr på banker och myndigheter

Aha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in