Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2025-07-08, 05:56
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Sur som attan!! 😡

I morses ringde jag upp min bank, då jag hade lite allmäna frågor om Företagskonto. Att öppna ett kan en göra via nätet, men jag hade lite specifika frågor, så jag kände att jag behövde prata med någon kunnig på området.

Sagt och gjort. Jag identifierade mig med bankId och så kom en röst: "Just nu är det ovanligt många(ja, mansrösten sa så) som ringer, så kötiden kan bli lång."

Jaha, tänkte jag. Hade ingen brådska, arbetade vid datorn och tänkte sedan göra lunch och hade telefonen nära mig och hade kunnat vänta i 60- 90-120-180+ minuter, så för mig var det helt ok.

Så plötsligt avslutas samtalet efter blott tre-fyra minuters väntande.

Vad var detta?

Nog för att jag hört banker behandla sina kunder illa, men att bli utkastad från en telefonkö, utan att jag sagt ett knyst???????

Har ni andra varit med om liknande och är det god kundpolicy att göra såhär?

Får ringa en annan dag, det är ingen brådska.

Låter som du inte är mogen att ha ett eget konto överhuvudtaget.
Citera
2025-07-08, 05:59
Medlem
Suecotes avatar
Nordeas kundservice är botten. De har en särskild telefonservice för dödsbon. Den jag talade med där var både okunnig och otrevlig och jag fick ingen hjälp alls. Deras kontor har aldrig extraöppet efter 15, så man får ta en ledig dag om man måste ha någon kontakt med dem.
Citera
2025-07-08, 08:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Så gick mina tankar också. Men detta visar ju att man inte bryr sig om oss kunder. Sånt här ska inte hända om nu banken är rädd om sina kunder, såhär gör man inte ut mot kund.

Skärpning❗
Händer då och då när man sitter i telefonkö, väldigt irriterande men det händer
i alla möjliga telefonköer. Just Nordea är jag någon sorts "VIP" kund, så där tar det sällan mer än 4- minuter att komma fram.

Värsta är när man kommer fram efter 45 minuters telefonkö och möts av en idiot som inte vet något om något och kopplar en vidare till ännu en 45 minuters telefonkö.
Citera
2025-07-11, 15:29
Medlem
Lill-Anns avatar
Uppdatering: Ringde för en stund sedan upp samma nummer som i måndags, men blev hänvisad till ett annat nummer - Företagskunder - och ringde upp detta. Behövde inte vänta utan kom fram direkt.Tack till dig i måndags som tipsade om att ringa på fredag em.👍Tjejen som tog emot samtalet var trevlig, men kunde inte svara varför mitt samtal blivit avslutat i måndags.

Hon förklarade att jag skulle ansöka hos Skatteverket om att starta enskild firma och sedan ansöka hos Nordea om att bli företagskund. Mina eventuella intäkter på min bok får inte sättas in på mitt vanliga lönekonto.

Ja, en massa var det minsan...🤤🤤
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-07-11 kl. 16:03.
Citera
2025-11-30, 09:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Nu är ju Swedbank inte heller någon höjdare fick jag lära mig i veckan. Min arbetsgivare avsätter min lön i Swedbank innan den hamnar i min bank Nordea.

Hittills har jag kunnat se min lönespecifikation för att kolla att allt stämmer. Men jag fick bara själva summan som skulle till Nordea, inte allt det andra.

Dagen efter ringde jag upp Swedbank och de skyllde på tekniskt fel och kunde inte tala om när det skulle vara löst, utan hänvisade till min arbetsgivare .

Kände bara hopplöshet och bitchen i mig fick spela fritt. 🤯😂Kunde inte låta bli att nämna att jag tyckte Swedbank är en skurkbank med tanke på vad deras tidigare vd gjorde dig skyldig till. Det tog andan ur henne jag pratade med.😤😤

Under dagen blev problemet löst. Bra. Men detta tog tid och engagemang från mig.

Pust.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-11-30 kl. 09:21.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in