• 1
  • 2
2025-07-07, 17:41
Medlem
https://www.gp.se/politik/sd-politik...f-30d40edf3068

Citat:
Regnbågsflaggor i kyrkan och kondomer som delades ut till barn.
Att skolavslutningen och pride sammanföll i Alingsås får sverigedemokraten Gunilla Gomér att rasa.

– Min flicka på tolv år kom och gav mig en kondom och frågade vad är det här?

Jag tycker det direkt är olämpligt. Det är inte åldersadekvat över huvud taget. Då kommer det ungefär 70-80 barn ut från kyrkan som är i åldrarna 10-13. Det är uppenbart att de inte är äldre.

Det är inte rätt på en skolavslutning. Det är massa småbarn och föräldrar som står och önskar en glad sommar och då står ungdomsmottagningen och ger ut kondomer. Det är inte lämpligt, särskilt inte när det var sammankopplat med pride-talet inne i kyrkan.

Vad tycker ni om detta? Att barn som inte nått puberteten sätts i en kyrka där man hyllar Pride och sedan delar man ut kondomer till barnen som är 10-12 år gamla! Usch säger jag! Låt barnen vara ifred.

Vilka är det som gör såhär? Varför?
Citera
2025-07-07, 17:48
Bevisen är alltså att en rasistiskt och homofobisk SD-politiker påstår att hennes dotter på 12 kom hem med en kondom, samtidigt som politikern själv är 65.

Hon ska alltså ha blivit gravid när hon var 53, inte ens SD-troll kan väl tro på denna historian?
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-07-07 kl. 17:51.
Citera
2025-07-07, 17:49
Medlem
glockenreins avatar
Väldigt konstigt och opassande att langa kondomer till barn som inte borde ha sex än på ett antal år. Som om de vill indoktrinera barnen i nån super liberal syn på sex som reaktion på att den var konservativ en gång i tiden. Prideflaggorna hör inte heller till en skolavslutning men de kanske var där av en tillfällighet med tanke på att det var Pride vecka.
Citera
2025-07-07, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.gp.se/politik/sd-politik...f-30d40edf3068

Vad tycker ni om detta? Att barn som inte nått puberteten sätts i en kyrka där man hyllar Pride och sedan delar man ut kondomer till barnen som är 10-12 år gamla! Usch säger jag! Låt barnen vara ifred.

Vilka är det som gör såhär? Varför?

Kan bara hålla med. Är barnen inte byxmyndiga dvs 15 år, så bör de vara fredade mot den typen av kampanjer! Kyrkan som hyllar Pride har inget vett alls! Barnen var ju där för en skolavslutning!
Citera
2025-07-07, 18:05
Medlem
triptykens avatar
Så hon är arg för att ungdomsmottagningen var i samma park som en kyrka och hennes 12 åriga dotter hade vart där och nallat en kondom?
Det var alltså inte i anslutning till varandra.

Jag skulle ha vart mer förbannad att en 12 åring inte visste vad en kondom var... Fan har dom inte sexualkunskap i skolan längre? Är ungjäveln helt dum i huvudet? Världens bästa vattenballong och så ger hon bort det till sin peddo-mamma.
Citera
2025-07-07, 18:08
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Väldigt konstigt och opassande att langa kondomer till barn som inte borde ha sex än på ett antal år. Som om de vill indoktrinera barnen i nån super liberal syn på sex som reaktion på att den var konservativ en gång i tiden. Prideflaggorna hör inte heller till en skolavslutning men de kanske var där av en tillfällighet med tanke på att det var Pride vecka.
Tvärtom så är detta en bra grej att ge småflickor kondomer.
flickor i 12-14 års åldern kommer att ha sex oavsett vad föräldrarna säger och om föräldrarna inte vill att dottern ska bli en ensamstående mamma i tonåren är det bättre att lära ungen hur det fungerar i tidig ålder.
Citera
2025-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Tvärtom så är detta en bra grej att ge småflickor kondomer.
flickor i 12-14 års åldern kommer att ha sex oavsett vad föräldrarna säger och om föräldrarna inte vill att dottern ska bli en ensamstående mamma i tonåren är det bättre att lära ungen hur det fungerar i tidig ålder.
Finns väl en tid och en plats för allting. Är skolavslutningen i kyrkan (vilket jag är förvånad fortfarande finns kvar) verkligen rätt plats för det? Bättre om man i skolan innan sommarlovet isf hade haft någon från ungdomsmottagningen som informerade och delade ut kondomer.

Sen kan jag tycka att HBTQ+ personer i största allmänhet alltid kastas under bussen när sånt här händer - för även om kondomutdelningen kanske inte hade något att göra med Pride så syntes de tillsammans och Svensson kommer instinktivt att anta att Pride och i förlägningen HBTQ+ ligger bakom. Hade jag varit en HBTQ+ person med traditionella värderingar hade jag varit uppretad - precis som skötsamma invandrare måste vara när andra invandrare kastar alla under bussen. Känns som att Pride gör mer skada än nytta.
Citera
2025-07-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Denna tråden är verkligen ett bevis på vad korkade SD-troll är. Ingen ifrågasätter hur det kommer sig att en nästan 54-årig kvinna har lyckats föda barn. Utan man är så blinda i sitt hat mot homosexuella att man köper allt med hull och hår.
Jag tror inte det var hennes dotter utan bara en dålig formulering av GP - för i början av artikeln står det att hon var på en "anhörigs avslutning". Hade det varit hennes barn eller barnbarn hade det antagligen stått, istället refererar hon till barnet som "min flicka" och menar antagligen bara flickan hon var där för. Sen om resten av historien har ett värde kan man ju ifrågasätta för ungdomsmottagningen verkar ju mena att de inte var direkt associerade med kyrkans predikan. Om man å andra sidan smäller upp en kondomutdelning i samarbete med Pride precis utanför så är ju syftet ganska klart att man riktar sig till kyrkans besökare.
Senast redigerad av MDchlorian 2025-07-07 kl. 18:40.
Citera
2025-07-07, 18:47
Medlem
Hur kan en tolvårig flicka inte veta vad en kondom är, har de inte längre sexundervisning i skolan! Det var ju inte heller PRIDE som delade ut dem. Sd kärringen bevisar än en gång hur pantade dessa politiker är!
Citera
2025-07-07, 18:56
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hur kan en tolvårig flicka inte veta vad en kondom är, har de inte längre sexundervisning i skolan! Det var ju inte heller PRIDE som delade ut dem. Sd kärringen bevisar än en gång hur pantade dessa politiker är!

Hon verkar en aningen skev. Petad av KD då hon verkar vara att likställa med någon Ultra-kristen amerikan.

Citat:
Adoptera – istället för abortera.

Genom att underlätta inhemska adoptioner vill kristdemokraten Gunilla Gomér minska antalet aborter.

– Det är ju bättre att födas än att inte få födas alls, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/relatione...r-att-abortera

Citat:
Till SVTs program Västnytt säger hon att inhemsk adoption ju inte ens finns. Däremot finns det väldigt många svenska par som "importerar" barn från utlandet. Gomér vill inte helt förbjuda aborter men talar om en nollvision.

I ett försök att minska antalet aborter i Sverige föreslår nu den kristdemokratiska regionpolitikern Gunilla Gomér att man ska öppna ett adoptivcentrum i Sverige.

https://www.sverigesradio.se/artikel/4531473

SD, idioternas högborg.
Citera
2025-07-07, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

Märkligt nog verkar det vara flyttat från femman till sexan. Väldigt sent med tanke på hur många tjejer som får mens tidigare. Du kan vara 12 på våren i femman. Och man kan veta vad en kondom är utan att veta hur den ser ut i förpackningen.
Citera
2025-07-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Märkligt nog verkar det vara flyttat från femman till sexan. Väldigt sent med tanke på hur många tjejer som får mens tidigare.

Jaså, tackar!

Konstigt då unga tjejer både får mens och börjar skaffa pojkvän i den åldern!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in