Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Tvärtom så är detta en bra grej att ge småflickor kondomer.
flickor i 12-14 års åldern kommer att ha sex oavsett vad föräldrarna säger och om föräldrarna inte vill att dottern ska bli en ensamstående mamma i tonåren är det bättre att lära ungen hur det fungerar i tidig ålder.
Finns väl en tid och en plats för allting. Är skolavslutningen i kyrkan (vilket jag är förvånad fortfarande finns kvar) verkligen rätt plats för det? Bättre om man i skolan innan sommarlovet isf hade haft någon från ungdomsmottagningen som informerade och delade ut kondomer.
Sen kan jag tycka att HBTQ+ personer i största allmänhet alltid kastas under bussen när sånt här händer - för även om kondomutdelningen kanske inte hade något att göra med Pride så syntes de tillsammans och Svensson kommer instinktivt att anta att Pride och i förlägningen HBTQ+ ligger bakom. Hade jag varit en HBTQ+ person med traditionella värderingar hade jag varit uppretad - precis som skötsamma invandrare måste vara när andra invandrare kastar alla under bussen. Känns som att Pride gör mer skada än nytta.