2025-06-30, 17:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaximaTitania
Och HAN visste hennes ålder (18) när han började skriva med henne på instagram. Kalla mig moralpaniker, men när någon är så ung att den utan att vara kontroverisell kan vara ens barn...då tänker jag man borde tänka en, två, tre, fem, 100 gånger innan man agerar. Det är helt ärligt inte SÅ många som är tillsammans med någon med 20-30 års skillnad, det är inte en åsikt. Och det finns en STOR skillnad om den åldersskillnaden handlar om en som är 40 och en 60, eller en som är 80 och en 50. Mycket liv har liksom hunnit levas då. Och med det sagt - det här handlar inte heller om några som blivit TILLSAMMANS, det här handlar om sexuella förbindelser och, vad jag anser vara, grooming där en äldre person använt sin ålder, makt och status över en yngre.

Det är heller verkligen inte första gången för KR...men jag HOPPAs det blir sista. För allas skull.

Orkar inte ens kommentera detta mer. Grooming är BARN! Ni jämför ju KR som det vore nytorgsmannen. Han verkligen våldtog minderåriga och fick fotboja första gången efter flera gånger. Vårt rättsystem är inte okej.
Hoppas någon anmäler dig när du kysst någon på krogen så får du känna hur det känns.
Citera
2025-06-30, 18:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och HAN visste hennes ålder (18) när han började skriva med henne på instagram. Kalla mig moralpaniker, men när någon är så ung att den utan att vara kontroverisell kan vara ens barn...då tänker jag man borde tänka en, två, tre, fem, 100 gånger innan man agerar. Det är helt ärligt inte SÅ många som är tillsammans med någon med 20-30 års skillnad, det är inte en åsikt. Och det finns en STOR skillnad om den åldersskillnaden handlar om en som är 40 och en 60, eller en som är 80 och en 50. Mycket liv har liksom hunnit levas då. Och med det sagt - det här handlar inte heller om några som blivit TILLSAMMANS, det här handlar om sexuella förbindelser och, vad jag anser vara, grooming där en äldre person använt sin ålder, makt och status över en yngre.

Det är heller verkligen inte första gången för KR...men jag HOPPAs det blir sista. För allas skull.

Din moral är inte relevant för bedömningen om det var en våldtäkt eller inte i det konkreta fallet.

Den där natten hade kunnat leda till en djupare relation, om det vet vi inget.

Din kyrktantsmoral är patetisk.
Citera
2025-07-01, 00:19
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystmeddigtack
Nu handlade ju just de smsen om att de hade kyssts och skickades tidigare under kvällen som man kan se De handlade ingenting om någon våldtäkt

Tidigare under kvällen? 01:15?
Ah du vet kanske vad det står under det maskade

Jag tycker det som hänt är förfärligt, om det skett utan samtycke.

MEN, jag anser inte att det utifrån FUP kan ställas utom rimligt tvivel att det varit utan samtycke (väl medveten om att rätten inte läser FUP utan går på framställan mm) och att det ska ge 3års fängelse.
Helt uppåt väggarna faktiskt.
Senast redigerad av rottanottan 2025-07-01 kl. 00:21.
Citera
2025-07-04, 00:51
Medlem
Citat:

Bra skrivet👏🏼 Och bra jämförelse med äldre som du skrev 40-60 osv.
För något som är oerhört viktigt i sammanhanget är att frontalloben, där bland annat konsekvenstänket utvecklas, inte är fullt utvecklat förran man är 25 år gammal. Därav är de unga tjejer KR fraterniserat med (under många år) lättare att påverka, manipulera osv.
Citera
2025-07-04, 07:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pype
För något som är oerhört viktigt i sammanhanget är att frontalloben, där bland annat konsekvenstänket utvecklas, inte är fullt utvecklat förran man är 25 år gammal. Därav är de unga tjejer KR fraterniserat med (under många år) lättare att påverka, manipulera osv.

Men dom som är 40/60 idag har väl också varit unga och kanske träffades när dom va 20/40. Det är ju samma ålderskillnad oavsett ålder.

Så du menar när man är på krogen så måste man fråga om ålder och är dom under 25 så har inte konsekvenstänket utvecklas och då säger man hejdå? Så kan man ju inte tänka. Vissa är otroligt mogna för sin ålder och många tjejer vill ha äldre män då dom anser att det är mognare. Tjejer mognar snabbare än mig. Tycker det där va världens sämsta argument faktiskt.
(Och sällan frågar man ju om ålder)

Men om vi gör så här. Om vi skiter i ålderskillnaden vad ska man trycka på då? Vi säger att KR hade varit 25 år. Argument tack.
Citera
2025-07-04, 08:09
Medlem
Det finns endast två möjligheter enligt mig om en 20 årig tjej blir ihop med en 50 årig gubbe. Mannen har pengar eller han är en känd person.
Citera
2025-07-04, 08:42
Medlem
rottanottans avatar
Tycker åldersskillnaden är ointressant. Har ex från tidigare (långa) relationer med både 15 och 20 års åldersskillnad. De var varken kända eller rika.
Citera
2025-07-04, 09:12
Medlem
Oerhört tröttsamt argument som upprepas gång på gång. Om man inte kan vara ansvarig för sina handlingar förrän man fyllt 25, då är det dags att vi höjer myndighetsåldern. Att rösta och skaffa körkort kan vi också skjuta upp till 25.

Citat:
Ursprungligen postat av pype
Citera
2025-07-05, 12:38
Medlem
Tycker nog samtyckelagen behöver ses över. Här en som fick 3,5 års fängelse men inget krav på skadestånd för han rattfull körde ihjäl en 16 årig kille. Så om man hårdrar det så att pilla på en fitta är nästan lika allvarligt som att köra ihjäl ett barn. En tanke som då slår mig att det måste va det perfekta mordet om man vill ha ihjäl någon. Ta med en flaska sprit i bilen kör över den du vill mörda. Drick sen din flaska och skyll på att du va rattfull.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kade-likgiltig
Citera
2025-07-06, 18:44
Medlem
Parallellen med politikern Clase i Lappland. Han fick väl bara samhällstjänst.
Ni som är insatta på båda brotten. Var detta övergrepp så mycket värre?
Citera
2025-07-06, 23:20
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det finns endast två möjligheter enligt mig om en 20 årig tjej blir ihop med en 50 årig gubbe. Mannen har pengar eller han är en känd person.
Precis det jag tänkte på också. Han hade ju erbjudit henne hjälp med sin karriär och är en b-kändis med cash. Undrar vad hans nuvarande fru sa om allt detta? Lämnat honom?
Citera
2025-07-07, 12:49
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Precis det jag tänkte på också. Han hade ju erbjudit henne hjälp med sin karriär och är en b-kändis med cash. Undrar vad hans nuvarande fru sa om allt detta? Lämnat honom?

Verkar inte så. Enligt ig verkar de vara ihop ännu (och det känns som att kr försöker överkompensera med en massa gulliga inlägg om familjen och hur viktig familjen/frun är).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in