Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ser att du strök min sista mening i ditt citerande så jag frågar igen: Tycker du det är lämpligt att Måns dricker vin när han nyligen missbrukat kokain?
Ser inte att du frågat förut. Däremot att jag svarat tidigare; Jag hoppas han dricker allt vin han vill och kan!
Men vad består hans missbruk i? Har du koll på det? Är det inte missbruk 'per se' när du använt illegal substans, om det så bara är en gång? Betyder ju inte övht att du missbrukar på det sätt gemene man tolkar det som.
Citera
2025-07-04, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Det handlar inte om att man behöver vara någon ängel. Det finns grader av allting. För många räcker det med att sluta missbruka, så är de på fötter igen och kan fungera bra i relationer. För andra, som har en mer problematisk personlighet från början, eller är för djupt nere i missbruket, krävs det mer arbete med sig själv. Det är väldigt olika.

Detta var nytt för mig, har aldrig hört det inom missbruksvården nånsin. Vad har du fått det ifrån? För alla som genomgår 12-stegsprogrammet gäller ett gediget arbete med sig själv, sina tankemönster, beteendemönster osv. Inte bara att tända av från drogen och så är man plötsligt som förbytt i relationer.
Citera
2025-07-04, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ser inte att du frågat förut. Däremot att jag svarat tidigare; Jag hoppas han dricker allt vin han vill och kan!
Men vad består hans missbruk i? Har du koll på det? Är det inte missbruk 'per se' när du använt illegal substans, om det så bara är en gång? Betyder ju inte övht att du missbrukar på det sätt gemene man tolkar det som.

Helt idiotiskt. En beroende kan aldrig inta andra droger (som alkohol) under eller efter behandling. I Anonyma narkomaner (NA) gäller total avhållsamhet från alla droger, inklusive alkohol. Måns är alltså inte i behandling.
Citera
2025-07-04, 09:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Har man haft ett med Måns egna ord "kokainproblem" nyligen är det väldigt olämpligt att dricka vin så mycket man kan. Du vet väl att det är extremt hög risk för återfall om man beter sig så. "Jag har en missbrukspersonlighet" har ju Måns sagt.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-07-04 kl. 09:52.
Citera
2025-07-04, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Ja jag känner verkligen ingen sympati för Måns eller hans föräldrar, efter det vi hittills sett och hört. Men som sagt, bara Ciara kan avgöra vad som är bäst för barnen. Att träffa honom ibland (om/när han skulle vilja, i nyterhet) eller inte alls.
Man får komma ihåg att det kan vara stor skillnad på hur en person behandlar sina egna barn och hur han är mot andra. Detta har jag som utomstående i det här fallet ingen insikt i.
Det är väl inte bara Ciaras beslut när och hur ofta Måns får träffa sina barn? Såvitt vi vet har de fortfarande delad vårdnad. Så han har absolut rätt att träffa sina barn regelbundet.

Hur ser det egentligen ut, det vet ju ingen? Skulle hon verkligen tillåta honom att komma in i huset efter allt hon har anklagat honom för? Kanske vill han det, men får inte? Vi har läst att han ringer varje vecka för att prata med barnen. I princip kan det också vara tvärtom, men får barnen också ringa honom? Eller erbjuds möjligheten att träffa barnen, till exempel via vänner? Utan att de två vuxna behöver träffas eller prata med varandra? För ärligt talat skulle jag inte vara särskilt glad över att behöva ha något som helst med min ex att göra efter det som har hänt... Och det kan i princip gälla för båda sidor.
För du har uttryckt det mycket träffande: ”Som utomstående har jag ingen insikt i det här fallet.” Och ingen vet egentligen vad som konkret har hänt mellan de två...
Citera
2025-07-04, 10:00
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Tycker du det är lämpligt att Måns dricker vin när han nyligen missbrukade kokain?

Nej han kommer köpa ladd. Kanske inte första gången han dricker vin, men till slut kommer det ske.
Citera
2025-07-04, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet
Det är väl inte bara Ciaras beslut när och hur ofta Måns får träffa sina barn? Såvitt vi vet har de fortfarande delad vårdnad. Så han har absolut rätt att träffa sina barn regelbundet.

Hur ser det egentligen ut, det vet ju ingen? Skulle hon verkligen tillåta honom att komma in i huset efter allt hon har anklagat honom för? Kanske vill han det, men får inte? Vi har läst att han ringer varje vecka för att prata med barnen. I princip kan det också vara tvärtom, men får barnen också ringa honom? Eller erbjuds möjligheten att träffa barnen, till exempel via vänner? Utan att de två vuxna behöver träffas eller prata med varandra? För ärligt talat skulle jag inte vara särskilt glad över att behöva ha något som helst med min ex att göra efter det som har hänt... Och det kan i princip gälla för båda sidor.
För du har uttryckt det mycket träffande: ”Som utomstående har jag ingen insikt i det här fallet.” Och ingen vet egentligen vad som konkret har hänt mellan de två...

Han har redan enligt polisanmälan och att han är misstänkt för misshandel, visat att han använder våld om hon försöker hindra honom från saker, tror knappast han respekterar ett nej om hon ställer sig i dörröppningen och säger ”du är inte välkommen”.
Hon har garderat med ”han är välkommen om han är drogfri” och det lär ju aldrig hända.
Han har inte rest till England för att vara med barnen utan fokuserar på att jobba, precis som han gjort under hela äktenskapet.

Till något annat… en fågel har viskat till mig att Ciara borde akta sig för fame-hungriga svenskor som fjäskar för henne.
Hon har det bättre med engelska väninnor som inte vet vem ”Måns Zelmerlöw” är.
Finns riktiga psykopater som vill komma nära henne med svensk bakgrund, bara att läsa här i tråden och på Facebook hur svenska kvinnor hatar henne på ett besatt sätt.
Och de visar det inte alltid face2face.
Se bara på Lazydell som ägnat 10 år till att stalka henne och hennes mamma och skriver massa hat på Flashback men inte ett ljud på Instagram (enligt egen utsago här i tråden).
Citera
2025-07-04, 12:31
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Han har redan enligt polisanmälan och att han är misstänkt för misshandel, visat att han använder våld om hon försöker hindra honom från saker, tror knappast han respekterar ett nej om hon ställer sig i dörröppningen och säger ”du är inte välkommen”.
Hon har garderat med ”han är välkommen om han är drogfri” och det lär ju aldrig hända.
Han har inte rest till England för att vara med barnen utan fokuserar på att jobba, precis som han gjort under hela äktenskapet.

Nej, Måns tycks helt ointresserad av att vara drogfri väl medveten om konsekvenserna. En som jag uppfattade initierad/nära Måns stående skribent här i tråden sammanfattade Måns mycket väl: "Måns har gått på myten om sig själv". Lägg till missbruk på detta så har du ingen rolig människa.
Citera
2025-07-04, 12:56
Citat:
Nej, Måns tycks helt ointresserad av att vara drogfri väl medveten om konsekvenserna. En som jag uppfattade initierad/nära Måns stående skribent här i tråden sammanfattade Måns mycket väl: "Måns har gått på myten om sig själv". Lägg till missbruk på detta så har du ingen rolig människa.

Lite lustigt ordval med ”myt” när det inte gäller typ Kurt Cobain utan en melodifestivaldeltagare…
Men myten om honom har hans mamma uppfunnit och han själv internaliserat, han kom med den till Idol-audition och Kirshti köpte det.
Hans mamma tror ju eller hon skapar en historia om att han skulle vara begåvad, nån slags konstnär, när det är det sista han är.
Men det är väldigt viktigt för honom att han är charmig och käck.
Citera
2025-07-04, 13:04
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Lite lustigt ordval med ”myt” när det inte gäller typ Kurt Cobain utan en melodifestivaldeltagare…
Men myten om honom har hans mamma uppfunnit och han själv internaliserat, han kom med den till Idol-audition och Kirshti köpte det.
Hans mamma tror ju eller hon skapar en historia om att han skulle vara begåvad, nån slags konstnär, när det är det sista han är.
Men det är väldigt viktigt för honom att han är charmig och käck.

Precis min tanke, myten finns bara i Måns huvud och de närmast stående. Det har ju framkommit att Ciara inte spelade med i familjemyten och då blev lille bekräftelsetörstande Måns "ledsen"
Citera
2025-07-04, 13:30
Citat:

Till något annat… en fågel har viskat till mig att Ciara borde akta sig för fame-hungriga svenskor som fjäskar för henne.
Hon har det bättre med engelska väninnor som inte vet vem ”Måns Zelmerlöw” är.
Finns riktiga psykopater som vill komma nära henne med svensk bakgrund, bara att läsa här i tråden och på Facebook hur svenska kvinnor hatar henne på ett besatt sätt.
Och de visar det inte alltid face2face.
Se bara på Lazydell som ägnat 10 år till att stalka henne och hennes mamma och skriver massa hat på Flashback men inte ett ljud på Instagram (enligt egen utsago här i tråden).
Intressant hur du vill kunna dra slutsatser om helheten från enskilda händelser (varav vissa till och med bara är spekulativa)... Det skulle jag nog inte lita på mig själv att göra. Speciellt inte om jag inte kände till de exakta omständigheterna mellan Måns och Ciara.

Jag tror inte att Ciara egentligen behöver oroa sig för alltför många fjäskande svenska kvinnor. Hon kommer ju säkert att vara i England större delen av tiden nu och därmed inte är särskilt nåbar. Och det kommer säkert att bli mycket mindre uppmärksamhet kring henne med tiden, om några månader eller år kommer hon förmodligen inte längre att väcka någon större uppmärksamhet i Sverige.
Citera
2025-07-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet

Låt oss klargöra en sak här ... I England, där Haagkonventionen styrde var barnens bosättningsort, finns det ingen gemensam vårdnad mellan dem i Storbritannien. Man har umgängesrätt för att träffa barnen så länge han meddelar det lite. Med tanke på att han inte har pratat med den minsta sedan de kom hem - Albie bara några gånger var tionde dag - och har aldrig ens frågat hur den lille mår. Han får och är välkommen att besöka dem när som helst, men att starta ett nytt företag och semestra i Grekland - med barnflickan - är mycket viktigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in