2025-07-06, 05:33
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Aldrig påstått att det ska hoppas omkring på scenen likt purunga 20-åringar. Vill dock tillägga att ålder är biologiskt och i jämförelse med dem jämnåriga bandmedlemmarna i ACDC så framstår Ozzy & Co som rena ålderdomshemmet.

Varför då? AC/DC har också gått ner sig rejält den senaste tiden. Brian kan inte ta de högre tonerna längre och Angus ser mest trött och less ut. Och hoppade inte Cliff av för att det började bli för jobbigt att turnera?
Senast redigerad av Adelaide 2025-07-06 kl. 05:35.
Citera
2025-07-06, 06:09
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En nedknarkad parkinsonsjuk 76-åring.
Jämför med Jagger, fem år äldre, som voltar fram på scenen och håller tonen. Tom Keith är fräschare.

Bara Jagger och Keith kvar från bandet som hade Brian Jones som medlem. Lite för pengakåta för att hålla löften. "We're not going anywhere without Charlie", var det inte nåt sånt?
Citera
2025-07-06, 07:09
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Ni fattar väl att ozzy bara mimar till förinspelad musik?

Det var ju många år sedan bruce dickinson avslöjade att det stod någon och sjöng bakom ett skynke.

Ozzy är i ännu sämre skick nu samtidigt som det blivit standard även hos yngre världsartister som taylor swift.
Men vad fan tror du, han var en grönsak 20 år sedan
Senast redigerad av bergsdal 2025-07-06 kl. 07:30.
Citera
2025-07-06, 07:25
Medlem
Onanikrems avatar
Grät faktiskt när jag såg det, nu på tuben för har inte IPTV eller betalat för det.
Skiter i om det var förinspelat eller inte, Sabbath var min första kärlek när det gäller musik.

76åring i en svart rullstolstron som fortfarande levererar. (även om det kanske var backinspelat som en del säger, men jag tror inte det den här gången) Tragiskt och vacket.
Citera
2025-07-06, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Bara Jagger och Keith kvar från bandet som hade Brian Jones som medlem. Lite för pengakåta för att hålla löften. "We're not going anywhere without Charlie", var det inte nåt sånt?

Men vad ska såna som Stones annars göra? Tror knappast de gör det primärt för pengarna. Utan för att det är en livsstil som de inte kan vara utan. Ett beroende på kanske mer än ett sätt. Den kick som de antagligen får av att göra det de gör, på den nivån i flera decennier dessutom, det går förmodligen inte att köpa för pengar. Få se nu, fortsätta rockstjärnelivet, eller spendera återstoden av sina dagar som en vanlig dödlig åldring.. Svårt val, nej troligen inte..
Senast redigerad av Tedrom 2025-07-06 kl. 07:41.
Citera
2025-07-06, 08:10
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Grät faktiskt när jag såg det, nu på tuben för har inte IPTV eller betalat för det.
Skiter i om det var förinspelat eller inte, Sabbath var min första kärlek när det gäller musik.

76åring i en svart rullstolstron som fortfarande levererar. (även om det kanske var backinspelat som en del säger, men jag tror inte det den här gången) Tragiskt och vacket.

Liten kul med den manliga sjuksköterskan som avigt och rätt springer in till det lilla apoteket som Ozzy hade till vänster om tronen för att se om han behövde hjälp med att ta medicinerna.

Såg att han verkade spraya någon sorts astmamedicin vid minst ett tillfälle.
Citera
2025-07-06, 08:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Liten kul med den manliga sjuksköterskan som avigt och rätt springer in till det lilla apoteket som Ozzy hade till vänster om tronen för att se om han behövde hjälp med att ta medicinerna.

Såg att han verkade spraya någon sorts astmamedicin vid minst ett tillfälle.
Han är verkligen i dåligt skick, med tanke på livet han levt är det ett under att han ens rör på sig. Man kan väl kalla det här för hans requiem, hade gärna hört låten Black Sabbath. Tänk på texten..
Citera
2025-07-06, 08:19
Medlem
Imnshos avatar
Respekt till Sabbath! 🤘🤘🤘

Nu får vi hoppas att Sharon inte fixar till nån jävla hologramturné när gubbarna ligger i jorden (eller i svavelbadet).
Citera
2025-07-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Intäkterna från konserten går till parkinsonvård och barnsjukhus…

Det är vinsten som skänks och eftersom kostnaderna kan inkludera precis vad som helst så kan vi bara konstatera att lite är mer än inget.
Citera
2025-07-06, 10:00
Medlem
Karmans avatar
Lyssnar på en inspelning nu på Youtube. Det låter helt OK, tom över förväntan enligt mina rocköron och jag ser ju 10 ggr hellre detta än nyare band,med mycket mer förinspelat och autotune uppskruvad till max och en dj*vla, störande film rullande i bakgrunden. De som klagar är bara inte vana att höra äkta vara. Låter inte som Ozzys röst är förinspelad och Butler och Iommi är ju stabila som klippor.

https://youtu.be/mDGk08j-dls?si=HMh0qC93k8oIAcvP
Senast redigerad av Karman 2025-07-06 kl. 10:03.
Citera
2025-07-06, 10:08
Medlem
kubuns avatar
Hur lång var hela tillställningen och finns den inspelad i sin helhet - kommer väl att kosta att få tillgång till....åtminstone till en början. Såg en amatörfilm som visade en skröplig sittande Ozzy och visst fan hördes det att han sjöng LIVE.....
Citera
2025-07-06, 10:12
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hur lång var hela tillställningen och finns den inspelad i sin helhet - kommer väl att kosta att få tillgång till....åtminstone till en början. Såg en amatörfilm som visade en skröplig sittande Ozzy och visst fan hördes det att han sjöng LIVE.....

Sabbath slutade runt 02 i natt och då hade jag tittat i ungefär 6 timmar och ändå missat mycket av början. Streamen hade en delay på 2-3h men den totala längden på hela evenemanget måste ha varit säkert 10 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in