2025-07-05, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Ja Smon Häggström är en av de finaste poliser vi har i landet! Att du lyckats ta dig ur prostitutionen visar u att han och hans kollegors hårda arbete lönar sig, men undvik såssetermen 'sexarbetare'. Det är ju inget arbete som pågår utan övergrepp.

Är du intresserad av vetenskapliga studier av mäns våld mot kvinnor, så måste man vara försiktig - det sprids en massa pseudovetenskap, såsseri och liknande patriarkalt - de bra studierna finns på genusvetenskapen, exempelvis:

https://www.sh.se/institutioner--amnen/institutionen-for-kultur-och-larande/genusvetenskapa mer k

Vill du ha något mer konkret hör av dig till Tallta:

https://www.talita.se/

Jag har pratat med Talita. Då jag blev väldigt sjuk av Simons grupps agerande och jag behövde akut hjälp. De nekade mig hjälp och stöd. Detta pga att jag inte ville lämna, jag behövde stöd och hjälp inte omvändelse. Jag är inte aktiv längre i Sverige, det kommer jag aldrig bli om inte lagen ändras, men jag har inte lämnat industrin. Talita berättade även för mig att de måste neka massor människor pga det här, då de har varken resurser eller pengar.

De tar endast emot de som vill lämna industrin. Som är helt fantastiskt!!! Och när jag pratade med dem var de trevliga och respektfulla ❤️ Det blev jag glad av. I en perfekt värld ska ingen behöva jobba med det de egentligen inte vill eller skadas av, inte i något yrke. Inte som sexarbetare, inte som en gruvarbetare..

Jag är en stark kvinna som vet vem jag är, vad jag vill, och vet vilka åsikter jag har. Och varken du eller Simon kan få mig och tycka annorlunda. Jag hoppas du även har läst studier och rapporter från organisationer som stöttar oss, om hur polisen behandlar sexarbetare, och hur dessa raider går till och även lyssnar på vår sida 💕
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-05 kl. 10:32.
Citera
2025-07-05, 10:44
Avslutad
Citat:
Maffian som organiserar övergreppen mot kvinnor och flickor - en del underåriga - sprider propaganda om "den lyckliga horan" och "fivillighet" genom diverse täckorganisationer - blå dunster helt enkelt... Det är därför man måste vara noggran att kontollera källorna - att det är feminister kunna i genusteori som yttrar sig.

Har för mig att Häggström yttrat sig om sådana där vilseföringsorganisationer, men hittar inte källan.

Det här var sista gången jag svarar dig, förstår faktiskt inte vad du skriver, så känns lönlöst 💕
Citera
2025-07-05, 11:01
Avslutad
Citat:
Vad var det du inte förstod? Jag uppmanade bara till försiktighet me källor. Prostitutionesförespråkarna (maffian med mera) bedriver ju propaganda där de ser ut som om det är offren själva som är avsändarna. Bäst är att vända sig till genusvetare och talita som sagt.

Nu fattade jag bättre och du la till saker på din text efter jag läst. Talita nekar oss som blivit utsatta av raider eller polisens agerande, som inte vill lämna pga resurs brist . De nekar såklart inte dem som vill lämna.

Varför ska jag misstro dem när jag gått igenom det själv? Och varit sexarbetare många år och vet hur industrin fungerar. Jag är väl en trovärdig källa. Sen har jag pratat med andra sexarbetare. Så jag misstror inte dem organisationer som står bakom oss sexarbetare.

Talita har ett tydligt ideologiskt perspektiv, som jag inte delar, så jag har en helt annan syn än dem.
Citera
2025-07-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Det här var sista gången jag svarar dig, förstår faktiskt inte vad du skriver, så känns lönlöst 💕
Nej det där trollet ska du bara ignorera, en kommunist som tydligen hatar sossar det är det enda som är säkert hitintills av dennes dravel och tafatta försök att reta upp folk.
Citera
2025-07-05, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Nej det där trollet ska du bara ignorera, en kommunist som tydligen hatar sossar det är det enda som är säkert hitintills av dennes dravel och tafatta försök att reta upp folk.

Jag har inga problem och svara människor som tycker olika egentligen, jag bara inte förstod frågan. Det fascinerande är dock bara att alla dessa personer som säger att vi inte finns och att vi ljuger, och tror på varenda sak Simon säger, ska alltid trycka på oss sina åsikter. Försöka omvända oss.

Jag skulle aldrig göra det emot någon annan. Och att de även köper en persons åsikter och syn helt och fullt, bara för han är en media profil, utan att ens lyssna eller bemöda sig ta reda på fakta och studier. Precis som våra politiker gör, de sätter lagar, som skadar, utan att ens lyssna på oss som finns där 💔
Citera
2025-07-05, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Han skulle syssla med gängkriminalitet. Då kanske det hände något..( På rätt ställe )

Hur vet du att gängbrottsligheten inte är involverad i prostutition?
Citera
2025-07-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Går det att göra mer än att göra det lagligt att sälja sex menar du?

De flesta som säljer sex gör det ju som ett självskadebeteende.

Ofta är det missbrukare också.

Ja avkriminalisera. Skapa hjälp för de som vill lämna lägg alla pengar där. Den fria viljan är nyckeln. Dem som vill sluta ska få all resurs. Tyvär finns det inte ens det för de som söker hjälp. De möts av ett system som är ur funktion.

De möts ju inte med värde det är ju inte deras röster som hörs.
Citera
2025-07-05, 21:10
Medlem
Citat:
Det är bättre att göra det svårt för torskar som tror de kan köpa människor.

Att en människa har ett pris är en vidrig filosofi.

Det är väl lite som lilja 4 ever att halickarna utnyttjar kvinnor i utsatta positioner i samhället.

Du arbetar det gör alla sen att det är med fittan eller händerna spelar ingen roll . Att det är så här skadar människors rättigheter de saknar fack tex och sjukpension. De har också rättigheter i sitt jobb.
Citera
2025-07-05, 21:48
Avslutad
Citat:
Tycker du likadant om de som säljer droger. Att de bara är affärsmän?

De är utsatta människor som säljer sex.

Ja vi sexarbetare är utsatta, av lagarna och polisen. Vi är inte utsatta för vi säljer sex. Det har vi valt själva. Jag förstår att det kan vara svårt att förstå, men att trycka ner en hel grupp av människor såhär är inte okej och inte heller prata över våra huvuden. Det räcker att polisen och politikerna gör det..
Citera
2025-07-05, 21:53
Medlem
Citat:
Tycker du likadant om de som säljer droger. Att de bara är affärsmän?

De är utsatta människor som säljer sex.
Är sexsurrogater utsatta?

https://www.cosmopolitan.com/uk/love-sex/sex/a64827880/virgin-island-channel-4-sex-surrogates/

Antagligen inte.
Citera
2025-07-05, 21:54
Avslutad
Citat:
Går det att göra mer än att göra det lagligt att sälja sex menar du?

De flesta som säljer sex gör det ju som ett självskadebeteende.

Ofta är det missbrukare också.

Hur vet du det, är du eller har varit sexarbetare? Det finns studier på att vi är varken lyckligare eller olyckligare än någon annan yrkesgrupp. Och några studier om att vi själv skadar finns det inte, bara polisens påståenden. Och hur vet dem det är frågan, då de inte överhuvudtaget pratar med oss. Simon satt inte och prata med mig under raiden och fråga om min bakgrund kan jag tillägga..
Citera
2025-07-05, 22:02
Avslutad
Citat:
De finns väl antagligen undantag som bekräftar regeln.

Men majoriteten är missbrukare eller har ett självskadebeteende.

Hur menar du att ni inte är utsatta för ni säljer sex. Ni rör er kring något som är olagligt då blir ni väl utsatta?

Nej det är inte sant att vi är det. Du har ingen aning om vad du pratar om. Du sprider misinformation. Ja vi blir utsatta av polisen och dem farliga lagarna skrev jag. Inte av våra kunder eller för att vi säljer sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in