Citat:
Du kan börja lära med att lära dig lite vett och etikett:
1) Sluta lägg ord i min mun omgående annars kapar jag all kommunikation med dig på det här forumet för gott.
2) Om någon inte har lust att fortsätta diskutera ett visst ämne så är det väldigt märkligt att du forcerar fram en diskussion. Svårt för att läsa signaler?
1) Sluta lägg ord i min mun omgående annars kapar jag all kommunikation med dig på det här forumet för gott.
2) Om någon inte har lust att fortsätta diskutera ett visst ämne så är det väldigt märkligt att du forcerar fram en diskussion. Svårt för att läsa signaler?
Svar på (1): Vilka ord tycker du att jag lagt i din mun? För min del får du jättegärna "kapa kommunikationen". Du har ju dessutom lovat göra det flera gånger om nu.
Svar på (2): Om du inte vill diskutera ämnet så är det bara att sluta svara. Det är ju inte som att jag har brutit mig in i din bostad och tvingar dig diskutera. Det var inte ens jag som inledde vår diskussion. Det var det du som gjorde. Jag svarar bara på dom inlägg som du skriver till mig. Ditt problem är att nu vill du inte diskutera längre, men du vill ändå få sista ordet. Jobbigt dilemma.
Citat:
Du verkar ha missförstått min användning av ChatGPT. Jag använder inte ChatGPT som ett facit. Jag använder enbart ChatGPT för att försöka övertyga andra (med antagandet att de förlitar sig på ChatGPT, vilket jag inte gör) när de tvivlar på mina ord samt för att se till att folk är konsekventa.
Jag anser inte att ChatGPT är ett facit eller ett hållbart uppslagsverk för fakta.
Jag anser inte att ChatGPT är ett facit eller ett hållbart uppslagsverk för fakta.
Vad får dig att tro att jag skulle använda verktyget på nåt annat sätt än du själv? Har jag sagt att det är facit? Nä.
Argument är argument, spelar ingen roll om dom kommer från människa eller maskin. Om man inte håller med så får man komma med motargument.
Citat:
Ja tydligen har ni olika definition. Vad anser du om ordboksdefinitionen av överrepresentation då? Är den kompatibel med ChatGPT:s uträkning, enligt dig?
Verkar som ChatGPT kom fram till att överrepresentation (av rapporter) förelåg baserat på antalet doser som delats ut för respektive vaccin. Men det är väl bara att fråga själv. Du har ju länken till konversationen.
Då kan du ju också passa på att undervisa ChatGPT om din definition av överrepresentation och förklara varför den är bättre. Vad kallade du det för, "klassisk" överrepresentation?
Citat:
Lägg även märke till att en per capita uträkning tar hänsyn till kompletterande information. Alltså hade jag rätt i att diagrammet inte kan användas utan basinformation för att dra slutsatser kring huruvida det finns en överrepresentation eller inte (vilket du tvingas erkänna, om du tror på ChatGPT:s definition av vad en överrepresentation är). Sedan kan en per capita uträkning anses vara problematisk när dataunderlaget är som det är.
Du tvingas även medge att du hade fel här om du vill tro på ChatGPT:
Du tvingas även medge att du hade fel här om du vill tro på ChatGPT:
Inget fel i det jag faktiskt har påstått. Och ingen motsägelse med något ChatGPT sa. Det är du som fortfarande glömmer att definiera exakt vilken fråga du vill ha svar på.
Om du vill använda VAERS för att ställa frågan "är covid-vaccinerade överrepresenterade map faktiska dödsfall", så kan kompletterande information absolut vara relevant. Men vem har argumenterat emot det? Inte jag i alla fall.
Om du däremot vill ställa frågan som vi faktiskt diskuterar, dvs "Är covid-vaccinerade överrepresenterade map rapporter om dödsfall?" så är kompletterande information överflödig. En rapport slutar inte existera till följd av kompletterande information. En rapport är en rapport.
Jag tycker det var ganska tydligt att ChatGPT, efter en kort diskussion, var fullt kapabel att skilja mellan dom här två frågorna. Jag tror att dom flesta människor också kan det. Kan det verkligen vara sant att DU inte förstår skillnaden?
Citat:
Fråga till ChatGPT: För att fastställa eller utesluta kausalitet så krävs dubbelblinda långtids placebostudier. Är detta ett korrekt påstående som stämmer jämt?
ChatGPT:s svar: ''Påståendet att "för att fastställa eller utesluta kausalitet så krävs dubbelblinda långtids placebostudier" är inte alltid korrekt''.
Är ChatGPT ett facit annars enligt dig? Inte lätt detta, hur ska du ha det?
Så enligt chatgpt hade jag rätt och du hade fel (se ovanför).
Ska se om jag orkar traggla mig igenom det andra du skrev en annan dag. Dags att sova nu. Men läs ovanstående först och inse vad du tvingas erkänna om du så gärna vill tro på ChatGPT....
ChatGPT:s svar: ''Påståendet att "för att fastställa eller utesluta kausalitet så krävs dubbelblinda långtids placebostudier" är inte alltid korrekt''.
Är ChatGPT ett facit annars enligt dig? Inte lätt detta, hur ska du ha det?
Så enligt chatgpt hade jag rätt och du hade fel (se ovanför).
Ska se om jag orkar traggla mig igenom det andra du skrev en annan dag. Dags att sova nu. Men läs ovanstående först och inse vad du tvingas erkänna om du så gärna vill tro på ChatGPT....
"Inte lätt"? Tvärtom, det är ju väldigt enkelt att svara på.
Jag har aldrig påstått att jag vet allt, eller har rätt om allt. Om någon bara kan lägga fram övertygande argument till varför placebostudier "inte alltid" är enda sättet att bevisa kausalitet så ser jag ingen anledning att hävda motsatsen bara av stolthetsskäl. Jag skulle inte ha nåt problem alls med det, för jag har inte ett bräckligt ego. Tvärtom så är det ju bara kul om man får lära sig nåt nytt.
Kanske är detta snarare din egen rädsla? Att du tror du skulle tappa ansiktet om du skulle erkänna dig motbevisad på någon enda punkt någonsin? Oavsett hur liten och obetydlig saken är. Var det därför du trodde att frågan skulle vara svår för mig att svara på?
.