2025-07-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner henne och kan intyga att hennes vänskapskrets består mestadels av folk som har invandrarbakgrund. Vad får dig att tro att hon inte skulle ha det med tanke på att hon har en invandrarbakgrund själv?

Hon har inte 80% svenska vänner då som är den korrekta fördelningen enligt henne
Citera
2025-07-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Kan tycka man ska få välja sina vänner själv. Hon skulle trivas bättre hos fascisterna i SD, än i S som står för demokrati.

Utan att försvara bög-pk-SD men ville inte S tvångsblanda folk så att man inte ens kan köpa sig fri från mångkulturen?
https://www.friatider.se/klart-s-gar...och-invandrare
Citera
2025-07-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Sara Kukka-Salam "Solnas borgmästare" (s) tycker att var femte vän ska vara invandrare. Jag förstår vad hon menar och det är väll inte helt dumt. Men är det verkligen att var femte vän (som faktiskt stämmer för mig, om jag inkluderar finnar och iranier) inte är invandrare som är problemet?

För vänder man på det varför är inte invandrares väner till 80% svenskar? Vilket är individens ansvar i det fallet? Vilka krav ska man ställa på integration mm för att nå ett mål om att 4 av 5 vänner till en invandrare är svenskar?
Borde ju vara ett ömsesidigt ansvar så att säga och kan inte enbart handla om skulldbeläggande av svenskar...

https://www.svd.se/a/kwg7LX/s-topp-s...a-befolkningen

Det här skapar bara mer splittring och hat.
Människor ska inte kontrolleras till vad man ska ha för vänner.

Jag är utländska och håller inte med i detta då varför tvinga människor att vara sociala med människor man inte vill vara social med?
Citera
2025-07-05, 11:26
Medlem
Hur många "poäng" är det för andra generationen om de t ex är från familj med samisk pappa och kenyansk mamma ?

Bra att såssarna f n inte föreslår att vi skall vräka pengar på de utsatta områdena med maximal mängd fritidsgårdar och olika sorts socionom-/terapeutpoliser ...eller vad det heter.
Citera
2025-07-05, 11:27
Medlem
Då hon pratar om en 5del invandrare som vänner, måste jag ha en Sverigedemokrat som vän? Sverigedemokraterna har en femtedel av rösterna. Detta är Stalin. Det är vidrigt. Som Stalin sa: död åt kulakerna ( svenskarna) som klass.
Citera
2025-07-05, 11:27
Medlem
Europes avatar
Men vad fan… I vuxen ålder har jag mest umgåtts privat med kvinnor jag sätter på. Men efter att jag separerade från min senaste sambo nyligen, så har jag legat lågt när det gäller kvinnor och har faktiskt inte planer på att träffa någon. Menar käringen att jag nu måste börja regelbundet knulla minst fem kvinnor, var av en måste vara invandrare? Det räcker inte ens med att hon har invandrarbakgrund?

Redan när jag var yngre tyckte jag att det var utmattande att knulla 2-3 kvinnor samtidigt som jag jobbade heltid. Jag ska dessutom från och med idag återuppta min närmast dagliga styrketräning och de kommande veckorna jobba 50-timmarsveckor. Rätt sjuka krav den kvinnan har på en autistisk gubbe som mig, om jag enligt henne dessutom måste umgås med fem kvinnor vid sidan av det. Dessutom är det extra ansträngande om hon menar att jag måste välja trycka någon klankvinna med hedersmördande släkt. Även de flesta icke-europeiska kvinnor jag har varit med har varit kvinnor som adopterades som små av svenska adoptivföräldrar.

Dessutom vet jag inte om jag kan hantera könsstympade kvinnor. Tanken slog mig när jag satt på tunnelbanan och ett gäng tältklädda somaliskor hela tiden tittade på mig och sedan tittade på varandra och fnittrade hysteriskt.
Senast redigerad av Europe 2025-07-05 kl. 11:34.
Citera
2025-07-05, 11:30
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Har hon kommit fram till detta genom någon slags procentsats, att var femte har utländskt påbrå?

Gäller det samma för andra grupper, dvs ska 13, 5 % av ens vänner vara skåningar, 0,2% ha en cp-skada, 19% rösta på moderaterna. Osv.

Ja, och invandrare ska ha 80% svenska vänner?
Citera
2025-07-05, 11:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Känner att det här riskerar att bli någon löjlig facebook-kampanj, där medelklasskvinnor ska tävla i "var femte brun", och kräva att deras män lajkar inlägget, för att visa att de inte är SD-män.
Citera
2025-07-05, 11:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag känner henne och kan intyga att hennes vänskapskrets består mestadels av folk som har invandrarbakgrund. Vad får dig att tro att hon inte skulle ha det med tanke på att hon har en invandrarbakgrund själv?
Då föregår hon alltså inte med gott exempel. För i så fall hade 80% av hennes vänner varit svenskar.
Citera
2025-07-05, 11:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Kan tycka man ska få välja sina vänner själv. Hon skulle trivas bättre hos fascisterna i SD, än i S som står för demokrati.

För en gångs skull säger du en bra sak.
Vänner blir ju dom man synkar med.
Citera
2025-07-05, 11:52
Medlem
Citat:

Hon borde ju ha iaf 50% etniska svenskar som vänner om hon skall följa sina egna uppmaningar.

Sverige är förlorat.
Citera
2025-07-05, 11:52
Medlem
Jag nöjer mig med 3-4 äkta vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in