2025-07-05, 08:28
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Sara Kukka-Salam "Solnas borgmästare" (s) tycker att var femte vän ska vara invandrare. Jag förstår vad hon menar och det är väll inte helt dumt. Men är det verkligen att var femte vän (som faktiskt stämmer för mig, om jag inkluderar finnar och iranier) inte är invandrare som är problemet?

För vänder man på det varför är inte invandrares väner till 80% svenskar? Vilket är individens ansvar i det fallet? Vilka krav ska man ställa på integration mm för att nå ett mål om att 4 av 5 vänner till en invandrare är svenskar?
Borde ju vara ett ömsesidigt ansvar så att säga och kan inte enbart handla om skulldbeläggande av svenskar...

https://www.svd.se/a/kwg7LX/s-topp-s...a-befolkningen
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2025-07-05 kl. 08:51.
Citera
2025-07-05, 08:32
Medlem
S ser nog gärna att varannan "vän" är invandrare. Med den importpolitik av röstare de fört och kommer att föra tillsammans med V/MP så har de snart säkrat makten för all framtid.
Citera
2025-07-05, 08:46
Medlem
Busgriss avatar
Mm, blir säkert bra om jag haffar någon på stan och säger åt denne att vara vän med mig. Jag har inte ens fem vänner idag. Två är döda numera, en har emigrerat, en har sagt upp bekantskapen. Men de kanske menar bekanta.
Citera
2025-07-05, 08:46
Kan tycka man ska få välja sina vänner själv. Hon skulle trivas bättre hos fascisterna i SD, än i S som står för demokrati.
Citera
2025-07-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Sara Kukka-Salam "Solnas borgmästare" (s) tycker att var femte vän ska vara invandrare. Jag förstår vad hon menar och det är väll inte helt dumt. Men är det verkligen att var femte vän (som faktiskt stämmer för mig, om jag inkluderar finnar och iranier) inte är invandrare som är problemet?

För vänder man på det varför har inte invandrares väner till 80% svenskar? Vilket är individens ansvar i det fallet? Vilka krav ska man ställa på integration mm för att nå ett mål om att 4 av 5 vänner till en invandrare är svenskar?
Borde ju vara ett ömsesidigt ansvar så att säga och kan inte enbart handla om skulldbeläggande av svenskar...

https://www.svd.se/a/kwg7LX/s-topp-s...a-befolkningen

Kan inte S lagstifta om detta? Samt om vilket kön och vilken sexuell läggning våra vänner skall ha?
Citera
2025-07-05, 08:53
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
S ser nog gärna att varannan "vän" är invandrare. Med den importpolitik av röstare de fört och kommer att föra tillsammans med V/MP så har de snart säkrat makten för all framtid.

Men det betyder att 50% av en invandrares vänner ska vara svenskar. Tycker inte riktigt det är så det ser ut. Än mindre verkar det vara något majoriteten av invandrana arbetar på att få till.
Citera
2025-07-05, 08:57
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Någon som har facebook och kan kolla upp hennes vänner där så hon verkligen föregår med gott exempel.
Citera
2025-07-05, 08:59
Medlem
Hur gör man då i Malmö där majoriteten av alla är av utländsk härkomst?

Rinkeby, Skärholmen, Araby etc.

Skall de söka vänner i Jokkmokk?
Citera
2025-07-05, 09:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Någon som har facebook och kan kolla upp hennes vänner där så hon verkligen föregår med gott exempel.

Jag kan garantera dig att Sara Hamida Kukka-Salam, mer känd som Kuka-Shalom har tillräckligt med bekanta som uppfyller hennes kvot. Men som alla av hennes sort vill hon importera fler från jordens alla hörn. Det är väldigt smidigt för henne att hon styr tillsammans med V, C och MP som alla delar denna syn.
Citera
2025-07-05, 09:16
Medlem
Såsom utvecklingen blir så får man väl vända på det och se svenskarna som en minoritet som alla ska försöka vara vän med och inte på något sätt förtrycka, fördriva eller ändra lagar så att svenskar måste betala mer skatt än andra...

.. eller vänta nu?!
Citera
2025-07-05, 09:18
Har hon kommit fram till detta genom någon slags procentsats, att var femte har utländskt påbrå?

Gäller det samma för andra grupper, dvs ska 13, 5 % av ens vänner vara skåningar, 0,2% ha en cp-skada, 19% rösta på moderaterna. Osv.
Citera
2025-07-05, 09:41
Medlem
Hatar sådana här påtvingade "integrationsprojekt", det gör bara att folk blir mer aviga mot invandring, om de inte var det tidigare.

En kollega har barn som går i en skola där man flyttat dit en massa kaosbarn, som trakasserar och är allmänt vidriga mot de svenska barnen, vilket gör att kollegans barn nu har blivet betydligt med "SD-positiva".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in