2025-07-04, 19:36
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Om det blir brist på vodka i det alkoholiserade skithålet Ryssland så blir det nog folkligt uppror. Då brakar skiten ihop inom en vecka!

Ukraina borde satsa på att slå ut vodkaproducenter!

Ja. Vi säger det som ett skämt men i ärlighetens namn så ÄR de så jävla alkoholiserade att det faktiskt förmodligen skulle kunna utbryta stora oroligheter om vodkatillgången blev låg. Halva befolkningen är typ vad vi i sverige skulle kalla för a-lagare. Och den övriga halvan ligger väääldigt nära den gränsen också.

Tyvärr så är det väl så att just vodkan blir det sista som står kvar när deras industrier klappar ihop. Vodkan hålls igång längre än bröd och köttproduktion. (nej jag skojar inte, ryssar ÄR så jävla alkade att de skulle prioritera spriten över maten ett ett sådant läge)
Citera
2025-07-04, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Fyfan, måste vara jävligt svettigt att vara ryss nu! 😀

Hur ser arbetslösheten ut i bögriket Ryssland?
Drygt 2% arbetslöshet i nationalkonservativa Ryssland
https://tradingeconomics.com/russia/indicators

I HBTQ vänsterliberal Sverige nästan 10%
https://tradingeconomics.com/sweden/indicators

När det gäller inflation är det lustigt nog omvänt förhållande .
På den tiden Sverige hade nästan full sysselsättning hade vi också hög inflation. Nu har vi recession.
Senast redigerad av Mary99 2025-07-04 kl. 19:58.
Citera
2025-07-04, 20:01
Medlem
TheGretaResets avatar
Denna tråd åldrades ju bra. (obs ironi).
Citera
2025-07-04, 20:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jayson Jay Smart
Tar upp ett antal indikatorer på Rysslands annalkande kollaps.
Bra eller inte?

https://youtu.be/Kw0tf89PVQ8?si=9Dn0FNhOz2fIsOu1
Citera
2025-07-04, 20:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Joe blogg
Har genomgång av ett antal uttalanden från ryska myndigheter. Ja, det är inte positivt för Ryssland.
Nabulina uttalar sig igen. Att hon inte hoppat från ett fönster än, är mycket förvånande.

In this video I discuss the recent comments made by Elvira Nabulina, the Head of the Russian Central Bank, who is concerned about the Russian Economy.
I also look at what is happening with the Ruble as there is a groundswell of opinion within Russia that the current strength of the Ruble damaging the Russian Economy.

https://youtu.be/W7jjcS9XR2A?si=aGfoNCMgphWTcy5l

Bara en massa goda nyheter för Ryssland.

Ska vi vara oroliga för Rysslands kollaps?
Citera
2025-07-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Drygt 2% arbetslöshet i nationalkonservativa Ryssland
https://tradingeconomics.com/russia/indicators

I HBTQ vänsterliberal Sverige nästan 10%
https://tradingeconomics.com/sweden/indicators

När det gäller inflation är det lustigt nog omvänt förhållande .
På den tiden Sverige hade nästan full sysselsättning hade vi också hög inflation. Nu har vi recession.
Kommer Rysslands ekonomi att öka tack vare att arbetslösheten är låg p.g.a. att fascistststaten håller produktionen igång med statliga medel? D.v.s. att de tömmer statskassan för att betala löner?

Utveckla gärna dina tankar.
Citera
2025-07-04, 21:26
Medlem
Lustigt nog så väntar vi allihopa på moskvastatens ekonomiska kollaps. Jag tror också att den kommer, men det kan dröja ganska länge tänker jag.

Är mer och mer inställd på att krig som varar i 10 år eller mer. Inte att det kommer ta slut inom ett år eller så.

Det blir snarare så att kriget pågår och sedan om 3-5 år är Europa redo att ta itu med vad som är kvar av moskvastatens stora röda armé.

Tillsammans med Kina som kapar åt sig stora delar av östra Ryssland.
Citera
2025-07-04, 21:30
Medlem
Tror också ryssen artificiellt kan hålla igång något år till, folk vågar inte klaga utan blir i så fall nya frontsoldater i deras anfallskrig mot Ukraina. Stt ekonomin redan idag är katastrofal är ett faktum.
Citera
2025-07-04, 22:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Kommer Rysslands ekonomi att öka tack vare att arbetslösheten är låg p.g.a. att fascistststaten håller produktionen igång med statliga medel? D.v.s. att de tömmer statskassan för att betala löner?

Touché!

Väntar med spänning på en avhandling i 3 delar och 4 kopior…från ”hen”..
Citera
2025-07-04, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Hur ska jag veta det?
Statsskulden är fortfarande låg , tillväxten är högre än i Sverige, rubeln ligger på normal nivå, skatterna är låga..
Ja de har säkert problem precis som de flesta andra länder har men jag ser ingen tendens till svår kris eller kollaps.
Vi kommer att få se facit när väl kriget är över och då kommer Ryssland att få ett tungt ekonomiskt ansvar för Ukraina eller halva landet beroende på hur det slutar.
För övrigt har jag träffat många italienare och spanjorer som ansett att samhällsekonomin fungerade bättre under Mussolini och Franco.
Ungefär som det var under sossarna på 50-talet.
Socialfascism kallades det för.
Senast redigerad av Mary99 2025-07-04 kl. 22:49.
Citera
2025-07-04, 22:54
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Hur ska jag veta det?
Statsskulden är fortfarande låg , tillväxten är högre än i Sverige, rubeln ligger på normal nivå, skatterna är låga..
Ja de har säkert problem precis som de flesta andra länder har men jag ser ingen tendens till svår kris eller kollaps.
Vi kommer att få se facit när väl kriget är över och då kommer Ryssland att få ett tungt ekonomiskt ansvar för Ukraina eller halva landet beroende på hur det slutar.
För övrigt har jag träffat många italienare och spanjorer som ansett att samhällsekonomin fungerade bättre under Mussolini och Franco.
Ungefär som det var under sossarna på 50-talet.
Socialfascism kallades det för.

Man tömmer statskassan. Huvudfrågan som du inte svarade på.

Sedan är dina exempel från efterkrigstiden och återuppbyggnad. Knappast läget just nu,
Citera
2025-07-04, 23:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Man tömmer statskassan. Huvudfrågan som du inte svarade på.

Sedan är dina exempel från efterkrigstiden och återuppbyggnad. Knappast läget just nu,
Vad baserar du det antagandet på?
Tyskland och de flesta EU länder har större underskott i statsbudgeten än vad Ryssland har.
Dessutom har de fortfarande en mycket positiv handelsbalans .
Vad är det du tror ska hända eller kanske vad är det du vill ska hända?
Mitt exempel från fascistiska stater var ett svar till en annan som ansåg att Ryssland var fascistiskt.
Det kan vara mycket effektivt som styrmedel för ekonomin vilket vi även ser på Kina.
I synnerhet i kriser och krig.
Senast redigerad av Mary99 2025-07-04 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in