2025-05-03, 04:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Har jag påstått att personer här på forumet sagt det ? Folk verkar hitta på väldigt mycket. Rysslands ekonomi är säkert mycket ansträngd. Men den har inte fallerat helt än.

När läkare på landsbygden behöver ha två jobb för att ha råd med mat, det är inte en bra ekonomi. När Duman föreslår att brevbärare ska börja pyssla om sår på patienter, även det ute på landsbygden.. ..Det är inte bra.

Det här är aktuella nyheter från Ryssland rapporterat av Ryska medier. Men jag antar att du vill ha fall av kannibalism eller någonting sådant? Byteshandel? (Det är ni Ryssar redan inne på..)
Citera
2025-05-03, 07:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du frågade.
Har Ryssland gått i konkurs än ? Som de skulle gjort sommaren 2022.

Vad menar du?
Vilken konkurs?
Vad frågar du efter?

Citat:
Din fråga. Se fetade ovan.

Vad menar du med din fråga?
Citera
2025-05-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
När läkare på landsbygden behöver ha två jobb för att ha råd med mat, det är inte en bra ekonomi. När Duman föreslår att brevbärare ska börja pyssla om sår på patienter, även det ute på landsbygden.. ..Det är inte bra.

Det här är aktuella nyheter från Ryssland rapporterat av Ryska medier. Men jag antar att du vill ha fall av kannibalism eller någonting sådant? Byteshandel? (Det är ni Ryssar redan inne på..)

Jag har inte påstått att det är en bra ekonomi. Vad är problemet ? Ni har stöttat Ryssland i 3 år.
Citera
2025-05-03, 07:47
Medlem
Citat:
Vad menar du med din fråga?

Jag menar när man får en konkurs som innebär en fullständig kollaps. Att banker går omkull. Att man inte kan betala nånting.
Citera
2025-05-03, 08:06
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag menar när man får en konkurs som innebär en fullständig kollaps. Att banker går omkull. Att man inte kan betala nånting.

Kanske till och med när man inte har råd med löpande underhåll? När man ändrar regler om när hissar ska bytas ut. När det inte finns folk att serva hissar?

Dom är där nu. Dom har varit där i två års tid. Dom har även falskt smör och är tvingade att låsa in det riktiga smöret för det är för dyrt och det stjäls annars.

Så ja. Ryssland är bankrutt redan i dag. Inte ens välfärdsfonden kan täcka upp årets underskott.

Innebär detta att dom kommer sluta kriga? Nej, Putler kommer härja på in i det sista
Citera
2025-05-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Kanske till och med när man inte har råd med löpande underhåll? När man ändrar regler om när hissar ska bytas ut. När det inte finns folk att serva hissar?

Dom är där nu. Dom har varit där i två års tid. Dom har även falskt smör och är tvingade att låsa in det riktiga smöret för det är för dyrt och det stjäls annars.

Så ja. Ryssland är bankrutt redan i dag. Inte ens välfärdsfonden kan täcka upp årets underskott.

Innebär detta att dom kommer sluta kriga? Nej, Putler kommer härja på in i det sista

Men när kommer kollapsen ? Det är den jag menar. När tillståndet blivit så dåligt att ingenting fungerar rent ekonomiskt. När ingen får lön. Typ 1991 kollaps.
Citera
2025-05-03, 08:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Men när kommer kollapsen ? Det är den jag menar. När tillståndet blivit så dåligt att ingenting fungerar rent ekonomiskt. När ingen får lön. Typ 1991 kollaps.

Putin har få val. Förlorar han kriget kommer han i onåd. Då kan det bli så att han blir avsatt, förnedrad och nytt styre kommer på plats. Utan politisk makt lär kulorna börja hagla runt Putin.

En gissning blir nog inom 6 månader.
Citera
2025-05-03, 08:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Vem förutsåg kollapsen 1991.
Idag har vi mera informationskällor. Men full insyn finns inte. Ryssland är inte öppna med sin situation, så klart.

Läs inlägg och lägg ihop 2 och 2.
Citera
2025-05-03, 08:24
Medlem
Jack.Elams avatar
På tal om när Ryska banker börjar gå i konkurs..

https://bsky.app/profile/prune602.bsky.social/post/3lnnh6olebk2e
Citat:
“According to the document published on the legal acts portal, 94.2 billion rubles are planned to be placed in a subordinated deposit in Sberbank, 93.18 billion rubles in VTB, 83.055 billion rubles in Gazprombank,…”
Citera
2025-05-03, 08:26
Medlem
Jack.Elams avatar
Jättetråd av Prune60 om Ryska federala budgeten

https://bsky.app/profile/prune602.bsky.social/post/3lo7ufseczc2i
Citat:
The 2025 Russian Federal Budget Explainer Thread 💸

Russia went on vacation, but right before they did, they declared they were amending the budget.

So I thought I would be a good chance to review the situation explain what is going on.

Hopefully in very basic terms…
Citera
2025-05-03, 08:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Då får du gå en språklig kurs.
Hur kan ovan förklaring, leda till nedan frågor?

Vem påstod att Ryssland skulle ha gått i konkurs sommaren 2022?
Citera
2025-05-03, 08:50
Medlem
Citat:
Då får du gå en språklig kurs.
Hur kan ovan förklaring, leda till nedan frågor?

Vem påstod att Ryssland skulle ha gått i konkurs sommaren 2022?

Lite artiklar enligt nedan. Spela inte dum heller utan du vet att media rapporterat att Rysslands ekonomi är i mycket dåligt skick och att de kommer kollapsa snart.

"Russian economic collapse will be hard to avoid"
February 28, 2022 7:04 PM GMT+1

https://www.reuters.com/markets/asia/russian-economic-collapse-will-be-hard-avoid-2022-02-28/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in